Marzia en ik hebben de tijd van ons leven alles leek goed te gaan.
De eerste week vloog voorbij en we hadden veel maar dan ook veel fotos gemaakt voor in mijn dagboek.
Ik vond het echt leuk met haar ik begon steeds meer te weten te komen over haar.
Ze had hier een paar vrienden in de buurt die ook naar Venetië op vakantie waren, maar die hadden een vila.
We liepen naar haar vriend, Diego's huis toe.
"Ola bellas" zei hij terwijl hij ons een kus op onze wangen drukten.
Na een week wist ik dat, dat betekende :
"Hallo knapperds".
"Ola sono Mya" zei ik wat betekenden "hallo ik ben Mya".
Hij pakte mijn hand en zei "Ola principessa sono Diego" en kusten mijn hand.
Marzia fluisterde in mijn oor "dat betekend prinses" en ze begon te stralen.
"Diego ze heeft al een vriendje dus probeer maar niks ik weet dat ze mooi is, maar hou je in" en ze knipoogte naar me.
Ik lachte en zijn oog begonnen te glinsteren.
Iets aan hem was zo leuk en spannend.
Hij was een lange gespierde jongen met mooi bruin kastanje haar waarvan een plukje voor zijn oog hing.
Hij droeg een gescheurde broek met een wit T-shirt.
Hij zag er super knap uit.
Maar ik heb Micheal thuis bedacht ik me snel en kwam terug in de realiteit.
"Bellas jullie komen wel naar het feest vanavond mag ik hopen?" zei Diego met een schattig gezicht.
"Welk feest?" Vroeg ik Marzia verbaasd.
"Ojaa dat is vanavond, Mya er word een feest gehouden op het dakteras van Diego's ouders vila.
En ik mocht een vriendin meevragen, wil je gaan? Er is een zwembad" zei Marzia met een blij hoofd.
Ik lachte "Tuurlijk".
"Oke dat is dan geregeld, ik zie jullie dames vanond. 10 uur kom niet later!"
Riep diego ons na we draaide om en zwaaide.
We liepen naar het hotel en kwamen toen onze ouders tegen.
We vertelden ze dat er een feest was en vroegen of we ook mochten gaan.
"Ja natuurlijk" was het antwoord van mijn vader en die van Marzia.
"Maak het niet te laat" zei mijn moeder en knipoogte.
We gingen snel gezamelijk eten en liepen toen naar mijn hotelkamer.
"Mya wat vind je ?" Marzia draaide zich om en had een prachtige jurk aan van zwart kant met een fladderige onderkant.
"OMG die is zo mooi hij staat je dan ook echt perect, maar welke schoenen trek je eronder aan?" Vroeg ik.
"Shit ik ben mijn hakken thuis vergeten in Nederland" antwoorde zij mij.
Ik liep naar de kast en pakte er mijn beige louboutins vandaan met diamantjes en gaf ze aan haar.
"Hier trek maar aan die staan er prachtig bij".
"W..WAT ?" Zei ze vol ongeloof "dit zijn louboutins die kosten een voortuin!"
"Ik heb er nog 7 meegenomen ik heb een kleine collectie thuis" zei ik en werd rood.
Ze vloog me om mijn hals en omhelsde me " dankje Mya je bent geweldig".
Ik antwoorden "jij ook maar kom op slome we moeten zo weg" en we begonnen beide te lachen.
Eenmaal aangekomen op het feest waren er al veel mensen.
"Ola cose yummy" zei Diego en knipoogte naar ons.
"Dat betekend lekkerdingen" zei Marzia snel.
Ik begon te blozen en hij gaf ons een kus tegen onze wangen.
"Jullie zien er prachtig uit, en zo zo mooie schoenen hoor doe maar chique" zei hij en lachde lief naar ons.
We danste en praten en hadden een hele hoop plezier.
Onder onze jurken hadden we onze zwemkleren aan.
We zagen dat iedereen zich al aan het uitkleden was althans een groot deel.
We wilden net naar de wc lopen tot iemand een duik maakte in het zwembad wat naast ons stond.
Marzia werd nat en stond op het punt te struikelen.
Ik stond naast haar en uit het niets duwde ze me perongeluk in het water.
Iedereen was nu stil.
Ik hoorde een krak en toen zag ik Marzia op de grond vallen.
"Mijn hakken mijn 750 euro duure hakken naar de tyfus" zei ik boos.
"En ik ben godverdomme helemaal nat".
Ik klom uit het zwembad en liep kwaad weg.
"Mya wacht het ging peron.." Begon Marzia, maar ik gaf haar geen kans om verder te gaan.
" Ach man flikker op" zei ik boos en liep weg.
Diego probeerde me achter na te gaan, het werd weer druk en hij verloor me uit het oog.
Ik stond voor mijn hotelkamer en deed de deur open.
Ik keek op mijn doorweekte telefoon " 00.30 " stond er.
Het duurde een half uur om naar de hotelkamer te lopen.
Ik was bekaf ik trok mijn natte kleren uit en ging slapen.
JE LEEST
Heels, boys & lots of drama
ChickLitHet is letterlijk 1 minuut voor twaalf. Het lijkt een veelbelovende zomer te worden voor mya. Alles wat haar hartje begeert, mooie schoenen, leuke jongens en totaal geen drama. Alles lijkt perfect op zijn plaats te vallen. Maar is het dan toch niet...