We pakte al onze spullen en liepen toen het vliegtuig uit.
De eerste stappen rook je de geur van het land al.
Het is niet te beschrijven gewoon echt vers.
De warmtevlaag raakte me in één keer.
Ik stuurde Micheal en Ivy een sms dat ik aangekomen was.
Eenmaal bij het hotel aangekomen bestelden we wat roomservices en keken we wat TV.
Ik ging snel slapen, want ik wilde de volgende dag de stad in om mijn camera te kopen.
Ik dronk wat thee en viel toen in een diepe slaap.Ik werd wakker met een brede grijns, ik had zoveel zin om te shoppen.
Mijn ouders waren al naar de ontbijtzaal gegaan.
Shit ! Het was al 12 uur.
Ik kleede me snel om,
deed mijn haar en gezicht en vloog zowat naar beneden.
Eenmaal beneden gaf ik mijn ouders een kus.
Ik zag dat ze met twee andere volwassenen aan tafel zaten en een wat ouder meisje.
"Goedemorgen" zei het meisje.
Ze leek achttien en was echt mooi.
Ze had donkerbruin golvend haar en mooie blauwe ogen met sproetjes op haar neus.
Ze had een mooi jurkje aan wat fladderig was.
"Ik ben Marzia" zei ze met een liefdevolle lach.
"Ik ben Mya" zei ik en lachte terug.
Mijn ouders stelde voor omdat Marzia en ik van de zelfde leeftijd waren( ze was blijkbaar 16 ) om samen naar de stad te gaan en dan om 6 uur terug te zijn voor het diner.
We stemde in en liepen samen de deur uit.
We raakte verzeld in langdurige gesprekken over van alles en nog wat en ze leek me acht hartstikke aardig.
Dat merkte ze denk ik ook, want ze leek zichzelf.
Ik fromelde een blaadje uit mijn BH en vouwde hem open.
"Wat is dat?" Vroeg Marzia lachend, omdat het zojuist uit mijn BH kwam en de mensen me raar aankeken.
Ik overhandigde haar de lijst en graaide daarna naar een pen in mijn tas.Summer to do list ivy & mya✹
1. Yoga doen
2. Fitnessen
3. Detox water, thee, koffie en smoothies drinken (zo lekker maar drinken we haast nooit)
4. Minstens 1 nieuwe vriend maken✓
5. Vertellen aan crush hoe ik me voel✓
6. Rooftop party geven of heen gaan
7. Middernacht zwemmen
8. Naar nieuwe muziek luisteren
9. Foto dagboek bijhouden✓
10. Voor 9 dus een camera kopen ✓
11. 1 angst overwinnen
12. Iets randoms en spontaans doen
13. Iets anders aan uiterlijk doen
14. Een piercing nemen ( los van 13 )
15. Kleding stijl veranderenIk vinkte aan wat al gelukt was ookal was het pas de 3e dag van de zomervakantie.
Ik liep zojuist een antiek winkeltje in waar ik een prachtige camera zag staan bij het raam.
Vintage was het, maar toch modern.
Ik kocht hem en daarom vinkte ik 10 aan.
Ik maakte direct een foto met Marzia.
Ik plakte hem in het boekje wat in mijn tas zat.
Mijn nieuwe vriendin dat was de eerste goede herrinering aan deze vakantie.
Marzia tikte me aan "leuk man die lijst, maar eh ik had een vraag.. Zouden we hem samen kunnen doen?".
Ik geloofde mijn eigen oren niet wilde dit meisje wat ik net een middag ken een echte vriendschap sluiten? Mijn ogen werden groot en de blijdschap in ze was te zien.
"Jaa heel graag dat zou echt heel leuk zijn" zei ik enthousiast.
Marzia en ik liepen een cafétje binnen.
Marzia die al goed itiliaans kon(ze was hier vaker geweest) bestelde wat smoothies.
We pakten onze plasticbekers en proosten.
"Op een veelbelovende zomer".
JE LEEST
Heels, boys & lots of drama
ChickLitHet is letterlijk 1 minuut voor twaalf. Het lijkt een veelbelovende zomer te worden voor mya. Alles wat haar hartje begeert, mooie schoenen, leuke jongens en totaal geen drama. Alles lijkt perfect op zijn plaats te vallen. Maar is het dan toch niet...