Augusztus 31.

47 5 0
                                    

Izgatottan ébredtem, de ez nem az a megszokott izgalom volt, mint amikor még kicsiként vártam valamit, például a szülinapomat. Nem, ez más volt. Inkább félelemnek nevezném. Egész eddigi életemet egy tanyán éltem le, most pedig már egy városban vagyok. Nem is akármilyenben! A fővárosban!

Kikászálódtam az ágyamból és a szekrényemből kivettem egy rövidnadrágot egy bő fazonú felsővel. Egy hete hozta el a költöztető a cuccainkat ebbe a lakásba, így már minden a helyén volt a szobámban. Viszont a szobámtól eltérően nekem még nagyon falusias imidzsem volt, ezért anyu kitalálta, hogy ma elvisz a plázába, hogy felkészüljek a holnapi sulikezdésre.

A fürdőszobában gyorsan letusoltam, felöltöztem és fogat mostam, így amikor Liza felkelt, már elfoglalhatta a fürdőszobát. Ahogy kiléptem az ajtón, pont szembetaláltam magam vele. Gúnyosan végigmért, majd bement a fürdőbe. Hát, igen. A nővéremen nem látszik, hogy faluról jön, ő már egy tipikus városi "menő" lány. Ő mindig is irtózott a kerti  munkától, és a falusi élettől. Ott is ugyanolyan ruhákat hordott, mint a nagyvárosi emberek. Ezért néz le engem. Én mindig is farmerlány voltam, és úgy is viselkedtem. Bár amikor fel kellett venni egy-egy eseményre valami csinosabb ruhát, akor meg irigykedett, mert jól áll nekem. Lizán képtelenség kiigazodni.

A szobámba leraktam a pizsamaként funkcionáló XXL-es pulcsimat, majd kimentem a konyhába, ahol már ott találtam anyut. 

-Tessék, Emi, itt a tejeskévád. Ha elkészültél mehetünk a plázába - mondta, miközben sürgölődött a konyhában. Láttam rajta, hogy nagyon fel van dobva, és miközben ettem a reggeli müzlimet, rám is átragadt a jókedve.

- Rendben, én megvagyok - mondtam, miközben eltettem a tányéromat és a bögrémet a mosogatógépbe. Még egy dolog, amit meg kell szoknom. 

Az előszobában felvettem a fekete sportcipőmet. Miután anyu is elkészült, beszálltunk a fehér Opel-ébe. A pláza felé vezető úton zenét hallgattunk. Ez az egy dolog az, amibe nem vagyok lemaradva, a velem egykorúakhoz képest, ugyanis a zene az életem. Amikor csak ráérek, zenét hallgatok. 

Az út nem volt hosszú, gyorsan odaértünk a plázához (belvárosi élet, blahh). A pláza parkolójában sok autó állt, ebből következtettünk arra, hogy az épületben is sokan lesznek. Nem is tévedtünk. Rengeteg gyerek volt a szüleivel, akik az iskolakezdéshez készülődtek. Anyu nagyon lelkesnek bizonyult, mert végig azt ecsetelte nekem, hogy mi hol található, és mit hol kéne megnéznünk.

- Azt írták, hogy a három papírbolt közül, az egyikben vannak a legszebb füzetek, viszont ott nem szépek a iskolatáskák. Aztán van a másik papírbolt, ahol viszont nagyon nagy az íróeszköz választék, oda mindenképpen menjünk be! A harmadik bolt drága, azt nem ajánlják. Aztán van egy bolt, ahol nagyon sokféle táska van, ott megnézhetnénk az iskoltáskát neked! Ruhaboltból nagyon sok van, mindenhol más "menő" ruhákat ajánlanak, úgyhogy biztosan megtalálod, majd a saját stílusodat. A nővéred is mondott egy boltot, de elfelejtettem mi a neve, majd hívjuk fel és kérdezzük meg, mert szerinte ott lennének neked való ruhák! A cipőknek is utánanéztem, abból is sokféle bolt van, már ötleteim is vannak. Na, de hallgatlak téged! Hova menjünk először? Ruha, cipő, táska, tanszer? Mit nézzünk meg?

- Anyu, nem tudtam megjegyezni, amit mondtál, mert úgy hadartál, de úgy gondolom neked sok ötleted van, hogy hova menjünk először - mosolyogtam rá, és azt hiszem ez volt a lehető legjobb válasz, amit adhattam.

- Szerintem, menjünk először a táskaboltba! Ott vannak többféle fazonú táskák is. Vannak háromzsebesek, kétzsebesek, de ha esetleg olyat szeretnél, van olyan is, aminek egy zsebe van, az viszont jó nagy. Egyzsebesből is van több fajta. Van olyan, amelyiknek van laptoptartó rekesze, van amelyiknek ilyen nincs, de vannak külön kisebb zsebei, ahova rakhatnád például a kulcsodat, a radírodat, meg minden ilyesmi dolgot. Erre gyere! Hol is tartottam? Ja, igen! Vannak húzható táskák, de ezt nem a te korosztályodnak ajánlják. De oldaltáskád is lehet ha olyat szeretnél! Mint a filmekben! Jaj, az de aranyos! Sokféle mintájú, anyagú és színű táskájuk is van. Na, gyere, ideértünk! - rántott be anyu egy boltba. Én kicsit lesokkoltam a sok információtól, de mindenesetre megértettem, hogy anyu mit csinált az elmúlt napokban a gépén. 

Nagyon sok boltban jártunk és anyu minden boltról mindent tudott. Az összes létező agysejtemet leszívta az információáradatával. Este 7-re végeztünk a plázába és az egész kocsit megtöltöttük szatyrokkal. Attól függetlenül, hogy mennyire fáradt lettem a bevásárlás végére, nekem nagyon tetszett a nap. Mindent sikerült beszereznünk, így már teljesen városi lánnyá változtam. 

Vagyis csak én hittem ezt így, ugyanis amikor hazaértünk és anyuval a szobámba mindent elrendeztünk, régi ruhák zsákokba, új ruhák a szekrénybe, tanszerek az íróasztalom fiókjaiba, táskába bepakolás, stb. Amint ezekkel végeztünk én rázuhantam az ágyamra. Teljesen kimerültem ez a nap után. 

- Ruhák, tanszerek kész, most jön a haj! - csapta össze anyu a kezét. Hogyhogy ő nem fáradt el? Megszoktam én az egész napos munkát a tanyán, de nem szoktam hozzá a belvárosban lévő totyorgáshoz.

- Anyu! Nekem jó így a hajam, nem kell rajta változtatni! - ültem fel az ágyamon, mert én tényleg szerettem a hajamat.

- Nem akarom levágni, vagy frufrut csinálni! Isten, ments! Én csak felfrissíteni akarom azt, ahogy viseled a hajadat. Gyere ide, megmutatom! Na, a videóba azt így csinálták...

Anyu még egy órán keresztül tanított elkészíteni különböző frizurákat. Összesen már háromféleképpen tudtam megcsinálni a hajamat, és egyik sem egy sima lófarok, mint eddig. 

- Lányok, szerintem ennyi elég volt mára - nyitott be apu a szobába, kezében két tányérral. Mindegyik tányéron volt három palacsinta. - Emi, ez a tiéd! - nyomta a kezembe az egyiket - ez pedig a tiéd, Kati - adta a másikat ayunak. - Meséljetek, milyen napotok volt!

Mi anyuval röviden, lényegretörően elmeséltük apunak a plázát, az új dolgokat, a tömeget, a gyorskaját, amit ebédeltünk és a különféle hajakat, majd én ott hagyva őket a szobámba elmentem letusolni. Gyorsan végeztem a fürdőben, és miután visszamentem a szobámba anyuék már nem voltak ott. Izgatottan feküdtem le aludni, lekileg próbáltam felkészülni a másnapi sulikezdésre. Nem sikerült...

Itt is lenne az én storym első része, remélem tetszett! Írjátok le kommentbe a véleményeteket, mennyire tetszett, szerintetek min változtassak. Előre is köszönöm Mindenkinek a visszajelzéseket!


Ekkora változás?!Where stories live. Discover now