°önemli okumadan geçme!°

170 41 47
                                    

Selam canlarım, bugün sabah uyandığımda baya bir keyfim kaçtı. Uyanır uyanmaz sinirlendirmeyi başardılar gerçekten.

Sinirlenmem üzerine uzun zamandır yayımlayı düşündüğüm bu bölümü yayımlamaya geldim. Hazır üstüne eksrta olay eklenmişken.

Önce bugün sabah yaşadığım olaya değineyim. Arkadaşlar premade kapak ne demek?

Herkesin yaptığı gibi kapağı olduğu gibi hiçbir şeyi ile oynamadan sadece kitap adı, yazar adı değiştirilerek (söz varsa ekstra söz eklenir) verilen kapaklar değil mi? Renk tonu ile bile oynanmaz.

Yani sizin istediğiniz gibi yok yazı fontu değişsin yok renk tonu değişsin kapaklar değil onlar. Bunu önce bir öğrenin. (Lafım bilenlere değil) Beğenmiyorsan premade kapağın özelliklerini gel istek bırak istediğin gibi yapılsın kapağın. İnsanları gereksiz yere sinirlendirmenin lüzumu yok. Burası olayın 1. kısmı. Dahası var.

2.' si verdiğim premade kapak size bir emanet arkadaşlar. Aynı şekilde istek bıraktığınız, sizin için yaptığım kapaklarda! Onların üzerinde hiçbir şekilde oynama yapma hakkına sahip değilsiniz. Öyle bir hakkınız yok arkadaşlar! Yazısını değiştirmekmiş, olan yazıyı kapatıp birde ya da renk tonunu değiştirmekmiş. İçine etmeyin kapaklarımın arkadaşlar. Emanete hıyanet etmiş oluyorsunuz bir nevi. Birde kurallarımda da yazıyor yani. Bölümde ayrı değiniyorum, kapağı size atarken ayrı değiniyorum. Oynama yapamazsınız diye. İnsanların hakkına girmekte, onları üzmekte üstünüze yok gerçekten.

Kişiye yazdım kaldırmasını istedim. Hem efekt ile oynamışsın hem yazı ile. Denilen şey ise aşırı göze batıyordu o kısmı düzeltmek istedim.  Madem sevmedin o kısmı ne demeye başta premade kapağı istedin bilmiyorum ki?

  Madem sevmedin o kısmı ne demeye başta premade kapağı istedin bilmiyorum ki?

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Bu değiştirilen hali, yorumsuz gerçekten.

Telefonum da olmadığı için kapak bölümden ss attım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Telefonum da olmadığı için kapak bölümden ss attım. Bu da orjinali. Bakın ss' tede çıkmış. Kapak üzerinde herhangi bir oynama yapmak yasaktır diye!

Sizden ricam gidip sahibine bir şeyler yazmayın veya yorumlarda hakaretvari yorumlar yapmayın. Ben içimi dökmek istedim ve yazdım. Yaptığı yanlışta kensine kalsın artık.

Bu olay böyleydi. Bölüm yazmak istememin asıl sebebine geleyim. Asıl mevzu kapak çalma, emek çalma mevzusu.

Tasarımcıların kanayan yarası. Özellikle yabancı tasarımcıların belkide saatler verdiği emekleri bir çırpıda silip kapağı, çalışmayı heder edebiliyorsunuz.

Bunu yapan kişiler de genellikle tasarımcı ve yeni başlayan çokta iyi kapak yapamayan kişiler. Sebep ne? Size soruyorum sebep ne yani? Özellikle yabancı kişilerin kapaklarını çalıyorsunuz birde. Güya onlar görmüyor. Onlar görmüyorsa bşz görüyoruz arkadaşlar ve birinin bundan haberi olursa artık ne yaparsınız bilemiyorum.

Size yazılınca kaldırmanızı isteyince de suçlu biz oluyoruz. Halbuki kabul etmiyorsunuz itiraz ediyorsunuz ve biz bunun üzerine sinirleniyoruz. Sinirlenince suçlu biziz. Kışkırtan tarafa bakan yok. Gerçekten buna diyecek bir şey bulamıyorum.

Birde bahaneniz şu oluyor. Ben onun bir kapak olduğunu veya bir çalışma olduğunu bilmiyordum. Yok ya! Keriz yok karşınızda arkadaşlar. Hangi resmin üzerinde kitap adı yazıyor veya graphic, cover yazısı yazıyor. Tasarım ile uğraşan bir insan onun kapak olduğunu bilir. Boş bahaneler ile gelmeyin.

Birde şu var, manipülasyon çalışmaları, photoshop yapılan çalışmalar. Örnek koyacağım bir tane. Geçen birinde gördüm. Kendisine bir şey yazmadım. Çünkü başka bir kapağı çalmış ve bir arkadaşımız yazdı. Kendisini engelledi. Yani haklı çıkarttı. Gerçekten çalmış. Gerçi engellemese bile çalmış oluyorda neyse. Bu yüzden yazma gereksiniminde bulunmadım.

Onu yapan kişiler binbir emek ile yapıyor. Önce fotoğrafı çekiliyor sonra photoshop uygulanıyor. Siz ise bu emeğin içine ediyorsunuz.

 Siz ise bu emeğin içine ediyorsunuz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Gördüğüm buydu. Kalitesi biraz düşük ama Pinterestte daha iyiydi kalitesi. Ben Pinteresttekini bulamadım. Bunu yapan kişi görse halin ne olur bilmiyorum gerçekten. Çekimi ayrı dert photoshoplaması ayrı dert olan bir çalışma ve bunun gibi birçok çalışma mevcut Pinterestte.

Hazır Pinterest demişken şuna da değineyim. Bir çalışma, kapak veya herhangi emek verilen bir şey Pinterestte diye onu kullanma hakkına sahip değilsiniz. Orası bir sosyal platform. Oraya her yerden resim düşebiliyor. Wattpad zaten çalışmaları düşürüyor illa sahibin yüklemesine gerek yok. Hadi diyelim sahibi yükledi. Yine kullanma hakkınız yok. O çalışmayı oraya siz alıp istediğiniz gibi kullanın, üzerinde her boku deneyin diye yüklemiyor. İnsanlar çalışmamı görsünler, iki üç yorum yapsınlar, beğeni toplasın diye yüklüyor.

Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Muhakkak söylemediğim, unuttuğum şeyler olmuştur ama kısaca özetledim gibi. Bu çalan arkadaşlar yaptığınız yanınıza asla kar kalmaz. Günün birinde acısı çıkar haberiniz olsun. Bu dünyada çıkmazsa öbür tarafta illa ki çıkacak. Kaçış yok.

Görüşmek üzere.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
lavinia | cover shop [bitti]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin