Identyfikator podmiotu: SCP-PL-014
Klasa podmiotu: Keter Euclid
Specjalne Czynności Przechowawcze: SCP-PL-014 przechowywany jest w standardowej jednostce przechowawczej dla humanoidów, z której usunięto drzwi celem implementacji Laserowego Systemu Autoryzacji (LSA), w Ośrodku 21. Wewnątrz przechowalni znajduje się jedna kamera bezpieczeństwa.
LSA wyłączony może być jedynie w razie podawania SCP-PL-014 racji żywnościowych bądź wykonywania zatwierdzonych przez menedżera projektu testów. LSA zainstalowany jest również na przejściu prowadzącym do Sektora Przechowawczego, w którym zabezpieczony jest obiekt. Kategorycznie wzbronione jest wyprowadzanie obiektu na zewnątrz Sektora Przechowawczego.
Zgodnie z zarządzeniem Komitetu ds. Etyki należy dokonać terminacji SCP-PL-014, jeżeli kadra naukowa uzna, że pozyskanie dalszych korzyści naukowych na przykładzie obiektu jest niemożliwe. Jeżeli dojdzie do samoneutralizacji powiązanej z SCP-PL-014 anomalii, obiektowi należy zaaplikować preparat amnezyjny klasy Omega, po czym poddać go kwarantannie i testom wykluczającym reaktywację anomalii. Dopuszcza się możliwość, iż SCP-PL-014 osiągnie stan, który umożliwi Fundacji przekazanie osobnika do państwowej bądź prywatnej instytucji psychiatrycznej.
Do ochrony przechowalni przeznacza się jednego strażnika monitorującego, który również obsługuje zdalnie funkcje LSA.
Opis: SCP-PL-014 to humanoid przypominający około 40-letniego mężczyznę rasy kaukaskiej. Osobnik mierzy 185 [cm] wzrostu i waży 74 [kg]. Mężczyzna ma czarne włosy i ciemnozielone tęczówki. Nie stwierdzono innych znaków charakterystycznych.
Obiekt nie przejawia żadnych właściwości anomalnych, o ile nie zostanie zamknięty w pomieszczeniu, do którego można uzyskać dostęp za pomocą drzwi. Jeżeli osobnik zostanie zamknięty takim pokoju, dojdzie do aktywacji Pierwszej Fazy Anomalnej.
Podczas Pierwszej Fazy Anomalnej (zwanej dalej 1FA) rozlegnie się pukanie w drzwi od strony zewnętrznej. Na pukanie składają się 3—4 odgłosy uderzania pięścią o materiał, z którego wykonane są drzwi; pukanie będzie nieustępliwie zachodziło co około 20 sekund. Wówczas osobnik zacznie przejawiać odruchy obronne wobec anomalii, na które składać mogą się m.in.:
barykadowanie drzwi od strony wewnętrznej przy pomocy wszelkich dostępnych środków;
zatykanie uszu (rękami lub dostępnymi środkami) i zagłuszanie odgłosów pukania własnym głosem;
tworzenie schronienia za pomocą dostępnych środków;
usiłowanie zaśnięcia;
udawanie, że śpi.
Jeżeli drzwi nie zostaną otwarte, nie dojdzie do aktywacji Drugiej Fazy Anomalnej (zwanej dalej 2FA); 1FA zostanie samoczynnie anulowana po około czterech godzinach, co zasygnalizuje pojedyncze puknięcie w drzwi. Ponowna aktywacja 1FA zajdzie wtedy po około jednej godzinie.Jeżeli drzwi zostaną otwarte, dojdzie do aktywacji 2FA: w promieniu do około 100 metrów rozlegać będą się dźwięki na ogół opisywane jako "niepokojące", m.in.: dziecięcy płacz i śmiech (naraz) czy nieznane kołysanki, których słowa dotyczą zwykle tematu prześladowania. Doświadczane będą również halucynacje wizualne grupowe. 2FA kończy się w momencie utraty przez SCP-PL-014 przytomności. Jeśli w czasie 2FA zamknięte zostaną drzwi prowadzące do pomieszczenia z obiektem, zaraz po zakończeniu fazy dojdzie do aktywacji 1FA.
Udowodniono, iż 2FA jest niespotykanie niepokojącym doświadczeniem, które zazwyczaj każdego doprowadza na skraj załamania psychicznego; niektórzy (ok. 30%) cierpią łagodne objawy paranoi przed powtórką i brakiem możliwości przeciwdziałania zdarzeniu; inni (ok. 60%) zazwyczaj wymagają intensywnej opieki psychiatrycznej. Pośród 98 poszkodowanych dotychczas pracowników Fundacji, 10 osób doznało zawału serca (2 osoby nie przeżyły), 53 są nadal pod opieką psychiatrów, 33 zostały uznane za gotowe do ponownego objęcia stanowisk (jak dotąd 3 osoby wróciły do pracy), a 2 uporały się z doświadczeniem bez pomocy lekarzy.
CZYTASZ
Akta fundacji SCP
HorrorOSTRZEŻENIE: BAZA DANYCH FUNDACJI SCP JEST OBJĘTA KLAUZULĄ TAJNOŚCI OSOBY PRÓBUJĄCE UZYSKAĆ NIEAUTORYZOWANY DOSTĘP ZOSTANĄ ZLOKALIZOWANE I POCIĄGNIĘTE DO ODPOWIEDZIALNOŚCI scp049 - #1 30.04.2021r.