Teori ni request dri HUSLINTAR_231. Tpi teori ni saya buat pendek sbb saya xde idea sgt nk buat. Apapun mari kita mulakan.
Sejarah Ketua Teras MATA
Kita mulakan dgn mengenali sejarah mereka terlbh dahulu. Seperti yg kita semua sedia maklum, E. Zain, E. Djin, E. Dayang dn E. Ganz merupakan pasukan tetap jdi setiap kali misi, mereka akn sentiasa bersama2.
Credit : Ejen Ali The Movie
Bkn itu shj mereka juga merupakan org paling penting dlm MATA sbb mereka memegang jawatan ketua teras iaitu jawatan tertinggi dlm agensi itu. Namun pasukan ini tdk kekal slps E. Zain menjlnkan protokol gegas ke atas E. Djin yg ketika itu sdg cedera.
Credit : Ejen Ali Season 1
Salah satu sbb E. Zain bertindak demikian adalah kerana perbuatan E. Djin sendiri yg memasang backdoor pd iris. Ini sekaligus membuatkan E. Djin tlh pecah amanah dlm agensi itu. Perbuatan mereka itu mnybbkan E. Djin berang dn bertekad utk membalas dendam
Knp E. Zain shj yg berlawan dgn E. Djin ?
Saya.....x pasti knp E. Zain shj yg berlawan dgn E. Djin atau Uno masa tu. Salah satu sbbnya mungkin persengketaan antara E. Zain dn E. Djin sdh berlaku lama. I mean sblum iris dipasang backdoor lagi. Mungkin sblum ni E. Djin pernah buat kerja kotor yg sblum ni kita semua tk tahu ( rasanya lah ). Sbb cara E. Zain pandang E. Djin tu mcm diorang dh lama bermusuh. Tmbh2 lagi bila E. Zain ckp " Djin dh melampau " so x mustahil yg E. Djin pernah lakukan perkara jahat sblum ni. Tpi x tahulah kan.
Jdi....bila E. Zain dpt tahu yg E. Djin kembali sbg Uno, dia cuba utk hentikannya dgn sedaya upayanya.
Adakah E. Zain dn E. Djin masih hidup lagi ?
Pd pndgn saya lah kan, 90% kemungkinan mereka sdh tiada dn 10% mereka masih hidup lagi. Sbb masa temubual Usamah Zaid dgn channel Tellygeram, dia pernah ckp........
" Mana2 character yg dh mati tu, korang assume je lah yg diorang semua dh mati "
So berdasarkan tu, blh dikatakan yg Uno dn E. Zain xkan ada lagi dlm sequel Ejen Ali akan dtg. Lagi 10% saya kata mereka masih hidup sbb kemunculan Rizwan dn Dos di bhgn kredit Ejen Ali The Movie. Kita x tahu mcm mana diorang masih hidup dn adakah mereka berdua shj yg hidup atau ada lagi karakter yg terselamat dri letupan tu selain dri mereka. Mungkin masa letupan tu dia selamatkan Uno. Klu E. Zain.....agk tipis lah sbb dia pun cedera teruk masa tu. Tpi....x mustahil jgk klu E. Zain selamat dlm letupan tu. Maybe.....E. Zain arahkan Rizwan dn Dos utk perhatikan Ali.
Credit : Ejen Ali The Movie
Berdasarkan gmbr ni, nmpk mereka mcm jlnkan misi tpi tdk dipastikan adakah misi tu dijalankan olh mereka berdua atau ada seseorang yg mengarahkan mereka utk mengintip Ali masa tu. Apapun sama2 kita lihat di sequel akan dtg ya 😊😊
So itu shj teori pd hri ini. Sorry klu pendek sgt sbb x tahu nk tulis apa. Btw, klu kamu ada pndgn sila komen di ruangan komen ya. Kita jumpa di teori akn dtg 😊😊
Request by : HUSLINTAR_231
Thanks to :
alilicia4U2C
syameer55
Vaithes00
desajaafar
atokikan
ejenalicia_ejenali
ArcherONE
Frost_Khai123
HAIRIL46
moonisbest
nabilah_nk
DanielAnanda9
Zul_Zulius
yana_eilish