Pada Asalnya Sesebuah Cerita ( PART 1 )

274 21 18
                                    

Assalammualaikum dan Hi kpd semua pembaca. So, hri ni kita akn membincangkan topik " Pada Asalnya Sesebuah Cerita ". Topik ini berkenaan perjlnan sesebuah cerita yg pd asalnya saya mahu membuat jln cerita mcm tu tpi cancel last2 minit atas faktor ada idea baru or sbb2 tertentu. Tnpa membuang masa, mari kita mulakan.

 Tnpa membuang masa, mari kita mulakan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kita mulakan dgn fanfiction " NITRO ". Saya rasa semua org mesti tahu tntg cerita ni. Antara cerita yg saya rasa paling digemari olh semua pembaca. Mengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh buang Ali dri MATA ats arahan Dato Othman. Bkn itu shj, Dr. Ghazali juga dilucutkan jawatan sbg peneraju Cyberaya. Ali dn Dr. Ghazali berpindah ke Cyberaya Selatan. Pd suatu hari, Ali tlh menyelamatkan seorang gadis sebayanya yg merupakan seorang ejen dri NITRO. NITRO merupakan agensi perisikan baharu seperti MATA yg ditubuhkan olh parti pembangkang. Sjk dri hri itu, bermulalah perjalanan Ali dn gadis itu bersama rakan agensinya utk mengembangkan pengaruh mereka dn merancang utk kuasai Cyberaya.

Cerita ni klu diikutkan dtg last2 minit sbnarnya. Masa saya senaraikan 2 cerita yg saya mahu buat, tiba2 dtg plk idea ni. And akhirnya, idea last minit ni jgk mempunyai ramai undian. Tpi nk ikutkan mmg saya mahu buat cerita ni sbb saya rasa x ramai yg buat cerita berkaitan politik ( dlm Ejen Ali ). Mungkin ada cuma saya x perasan. Klu ada cerita berkaitan politik ( Ejen Ali fanfiction ), sila beritahu saya di ruangan komen.

Apapun berbalik pd topik kita, pd pengakhiran jalan cerita ni kita blh nmpk yg Ali dn Jessica hidup bahagia bersama 2 org anaknya. And Alicia mati sbb kena bunuh dgn Sarah, ibu kandung Alicia. Tpi klu semua pembaca nk tahu, perancangan sbnar jalan cerita NITRO ni bkn berakhir dgn Ali dn Jessica tpi Ali dn Alicia.

Perancangan sbnar jalan cerita NITRO sblum ditukar

Pd asalnya, saya rancang nk matikan watak Jessica. Ali dn Jessica berkahwin dn mempunyai anak bernama Alif. Tpi Jessica mati masa dia nk selamatkan Alicia dri dibunuh olh Sarah dn John. Ali tdk blh terima kenyataan atas kematian Jessica. Dia marah Alicia teruk2 sehinggakan dia halau Alicia ke luar negara sbb dia x nk tngok muka Alicia lagi. Bkn itu shj, Alicia juga tdk dibenarkan utk jdi ejen NITRO. Alicia cuba minta maaf tpi Ali x blh terima permohonan maaf dia dn berkeras mahu Alicia pergi kluar dri Malaysia. Alicia mahu minta pertolongan G. Rama tpi ayah dia lbh sokong Ali dri anak angkat dia sendiri. Bahkan G. Rama menyalahkan Alicia ats kematian Jessica ketika itu. Rudy dn Iman merayu utk pertimbangkan kptsn Ali itu tpi mereka pun kena marah dgn dia sekali. Ali ugut utk penjarakan mereka berdua klu mereka tolong Alicia. Mahu x mahu, Alicia terpaksa pergi ke luar negara tnpa bantuan kewangan. Mmg waktu tu Ali sgt kejam dgn Alicia. Slps kematian Jessica, Ali jaga Alif bersama ayahnya, Dr. Ghazali.

Semasa Alicia ada kt London, dia sambung belajar dlm bidang kedoktoran. Dia kerja sambil belajar utk tampung kehidupan dia ketika itu. Dia juga berazam utk mnjdi doktor yg berjaya dn membalas jasa Jessica yg byk membantunya selama ini. Sementara Ali plk....bersama2 ayahnya, E. Bakar, Tan Sri Dr. James Wong dn Javier jaga Alif secara bergilir2.

Q & A ( Question & Answer )Where stories live. Discover now