Teori Keluarga Alicia

346 17 21
                                    

Assalammualaikum semua. Jdi pd hri ini, saya akn membicarakan berkenaan " Teori Keluarga Alicia ". Sblum kita mulakan, saya mahu igtkan bahawa ini semuanya hnya sekadar pndpt saya shj berdasarkan apa yg saya tngok dlm cerita Ejen Ali. Tnpa membuang masa, mari kita mulakan.

1 ) Siapa Alicia ?

Seperti yg kita semua sedia maklum, Alicia ni merupakan seorang ejen teras neuro di MATA. Dia juga merupakan seorang pelajar yg cemerlang dn juga seorang pengawas di SRT Cyberaya 1. Dia juga nk diikutkan merupakan salah satu ejen muda terlama di MATA sbb dia sertai MATA seawal usia 1 tahun ( berdasarkan laman web ). Dia merupakan anak angkat kpd G. Rama, seorang general di Agensi MATA. Dia merupakan individu yg paling rapat dgn Ali sama ada di sekolah mahupun MATA wlupun kadang2 mereka selalu bergaduh.

2 ) Keluarga Alicia

Di Ejen Ali The Movie Misi : Neo, Alicia tlh menyatakan bahawa dia sdh ketiadaan kedua2 ibu bapanya. Sbb apa ? Blum dipastikan lagi. Tpi apa yg menarik perhatian saya adalah sewaktu pengarah cerita Ejen Ali iaitu Usamah Zaid Yassin ditemuramah di channel Tellygeram di Youtube, salah seorang dri peminat bertnya " Bagaimana Alicia menjdi anak angkat kpd G. Rama ? " and " Adakah mak ayah Alicia adalah seorang ejen ? "

Kata Usamah Zaid Yassin :

" Itu.....aku x blh jwb. Bkn sbb xde jwpn tpi blum smpi masa utk menceritakan bnda2 tu "

So, berdasarkan kata2 tuan pengarah sendiri, blh disimpulkan bahawa kisah kluarga Alicia akan diceritakan dlm season or movie akan dtg. Tpi x pasti cerita tu akan diceritakan mcm mana. Moment flashback tu sdh semestinya ada cuma Siapa yg akn menceritakan tntg perihal kluarga Alicia tu sendiri ? Adakah G. Rama, gang mamak maju, ketua teras or besar kemungkinan mak dgn ayah Alicia yg akn buat kemunculan di series or movie akn dtg ( jika mereka betul2 masih hidup )

Mungkin pd sesiapa yg baca fanfiction saya selama ni sedar yg ada 2 or 3 cerita yg saya ceritakan tntg keluarga Alicia seperti NITRO dn My Parents. Saya bkn lah nk ckp yg apa yg saya tulis tu ada kena mengena dgn apa yg berlaku pd kluarga Alicia tpi sedikit sbyk kita blh imagine apa yg berlaku pd kluarga Alicia jika mereka masih hidup. Sbbnya kita pun x tahu perancangan Wau Animations ni mcm mana so kita buat je lah andaian. So mari kita pergi ke topik.....Adakah ibu bapa Alicia ni masih ada lagi atau tidak ?

3 ) Ibu bapa Alicia

Sjk saya menonton siri Ejen Ali, byk persoalan yg bermain di fikiran saya. Mcm mana Alicia jdi anak angkat ? Knp ibu bapa dia tiada ? Saya pasti semua org akn berfikir bnda yg sama jgk. Klu kita perasan kt season 1 episod 3 Misi : Seri, G. Rama melarang Alicia sertai misi wlupun Alicia sdh berkata yg dia sdh berlatih jdi ejen seumur hidup dia. Bkn tu je, Alicia pernah ckp yg dia pernah nk masuk Akademi tetapi ayahnya tdk benarkan.

 Bkn tu je, Alicia pernah ckp yg dia pernah nk masuk Akademi tetapi ayahnya tdk benarkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ejen Ali Season 1 Episod 3 Misi : Seri

Bagi pndpt saya lah kan, klu salah seorang dri ibu bapa mereka jdi ejen, mesti dia juga mahu anaknya ikut jejak langkah dia. Contohnya mcm E. Aliya yg pelawa E. Bakar utk sertai MATA. Tpi lain plk bagi Alicia, G. Rama tdk benarkan Alicia sertai MATA sblum ini. Di sini saya simpulkan bahawa yg G. Rama tdk benarkan Alicia utk srtai MATA ats sbb tertentu yg kita semua tk tahu.

Salah satunya mungkin ibu bapa kandung Alicia ni merupakan seorang ejen MATA tpi dia tlh ditangkap olh para penjenayah. Klu kita tngok G. Rama ni, saya perasan dia buat mcm tu sbb dia nk lindungi Alicia. Mungkin disbbkan ibu bapanya tlh ditangkap or dibunuh olh penjahat yg berdendam dgn mereka berdua. G. Rama risau penjahat itu akn cari Alicia jdi dia cuba sedaya upaya utk jauhkan Alicia dri dunia ejen.

Faktor lain mungkin sbb ibu bapa Alicia ni seorang penjenayah yg paling dikehendaki olh pihak MATA. Seperti yg kita tahu, MATA ni beroperasi secara rahsia jdi x mustahil mereka simpan byk rahsia berkenaan dgn kes2 besar sblum ni. Even kes kematian E. Aliya pun MATA sembunyikan dri Ali jdi x mustahil kes kluarga Alicia ni MATA sembunyikan dri pengetahuan dia jgk. Mungkin ada di antara kamu akan relate kan isi kedua ni dgn watak Sarah dn John dlm cerita NITRO dn watak Een dn Alice dlm cerita My Parents. Pd pndpt saya, bila lihat cara G. Rama tu, saya dpt rasakan yg mungkin dia x nk Alicia tahu pasal kluarga kandungnya sbb takut Alicia kecewa dn x blh terima or dia bertindak sendiri dgn mncari ibu bapanya utk tahu kebenaran. And bila dia dpt tahu, G. Rama risau yg Alicia akn berpihak pd ibu bapanya dn mnjdi musuh terbesar MATA

Selain tu, ada kebarangkalian yg ibu bapa Alicia dibunuh olh MATA sendiri tetapi kes itu dirahsiakan olh semua org. Saya x pasti teori ketiga ni blh dipakai atau tidak tpi tdk mustahil bnda ni blh berlaku bila kita tngok ketegasan G. Rama itu. Saya berpndpt bahawa semasa G. Rama mnjlnkan misi, G. Rama dn ejen2 lain mungkin terbunuh ibu bapa Alicia secara tdk sengaja. Disbbkan rasa bersalah, G. Rama mengambil Alicia sbg anak angkat dn mnjaganya dgn penuh kasih sayang. Dia jaga Alicia bkn lah sbb dia nk jdikan Alicia ejen tpi sbb rasa bersalah pd dirinya. Klu kita tngok dlm salah satu komik Ejen Ali tntg " Kisah Ejen Alicia ", blh dikatakan byk kali G. Rama gunakan alasan tumpukan perhatian pd pelajaran. Saya fikir mungkin G. Rama guna alasan tu utk jauhkan Alicia dri dunia ejen sbb dia takut rahsia dia terbongkar. ( ini rasanya x logik kot tpi blh difikir2kan 😅😅 )

Teori lain mungkin Alicia ditinggalkan olh ibu bapanya yg G. Rama sgt kenal. Kluarga Alicia mungkin amat mengenali G. Rama. Disbbkan ada masalah yg blh mengancam keselamatan anaknya, mereka trpksa tinggalkan Alicia pd seseorang yg blh jaga Alicia. Sama ada mereka berdpn dgn G. Rama atau mereka tinggalkan Alicia di hdpn pintu rumah G. Rama. G. Rama jumpa and amik Alicia sbg anak angkat. G. Rama mungkin tahu perkara ini tpi dia rahsiakan supaya Alicia tdk tahu keberadaan ibu bapanya.

Kesimpulan

Berdasarkan apa yg saya tulis itu, ia adalah teori semata2. Blum dipastikan sama ada betul ke tk ? Mungkin apa yg saya ckp ni salah. Kita x tahu....apa sbb G. Rama amik dia sbg anak angkat dn mcm mana G. Rama amik dia sbg anak angkat. Apapun klu kamu tnya adakah ibu bapa Alicia hidup lagi ? Saya blh jwb ya atau tidak shj. Tpi klu Wau Animations cadang nk buat character ibu bapa Alicia, mungkin mereka akn buat satu babak di mana Ali akn bekerjasama dgn Alicia utk cari ibu bapanya. Atau....mungkin Alicia akn jdi seperti Ali di Ejen Ali The Movie, di mana dia trpaksa pertaruhkan kesetiaannya pd MATA demi ibu bapanya tpi mungkin dgn cara yg berbeza.

Apapun teori Alicia smpi sini shj. Klu kamu ada teori yg kamu blh kongsikan, sila tinggalkan komen di ruangan komen. 😊😊

Credit : Ejen Ali The Movie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Credit : Ejen Ali The Movie

Friends :

alilicia4U2C
Frost_Khai123
HAIRIL46
ainaxstress
ejenali22
moonisbest
syameer55
nabilah_nk
Keba_123
Vaithes00
nurnajihah_
DanielAnanda9

Q & A ( Question & Answer )Where stories live. Discover now