Vi gikk spente med sommerfugler i magen mot craftingtablene våres som stod klare i klasserommet. Jeg sendte et lite smil til Pinklady før jeg stelte meg opp forann bordet med navnet mitt skrevet på. Flere dobbelkister sto klare langs veggen under faklene som var det eneste som lyste opp rommet. Ellers var det ganske mørkt. Juksing var 110% forbudt. Juksing kunne føre til... vell... med Herobrine som lærer... død. Ekstremt høh? Jeg visste at kistene var stapp fulle av alle mulige materialer. Var man heldig kunne man skaffe seg matrialer som diamant og rødt pulver. Men viktigst av alt, få tak i tre! Heldigvis er reglen maks 30 ting hver. Alle så seg nervøse rundt. Alle visste at bare fem av tjue kunne komme videre til neste klasse. Resten måtte gå om igjen. Jeg hadde fordelen med å ha tatt denne eksamnen i fjord også, så teknisk sett har jeg dobbelt så mye kunskaper enn de andre. Pinklady har samme fordel som meg. Jeg håpet bare de ikke kom til å skille oss fra hverandre etter prøven. Folk ga hverandre syklige blikk, som om det var Hungergames vi var med i. Læreren stelte seg opp forann kateteret som var tre klosser høyere enn oss. Han kan da lett avsløre oss i juks.
- Nå er det på tide med den årlige eksamnen! Jeg håper dere har pugget godt for dette avgjører fremtiden deres! Den nye reglen på skolen, som dere sikkert hørte Rektor Ender sa, er at de fem beste går videre, dere andre blir kastet ut av skolen for godt!
Alle fikk hakeslepp. Jeg så hardt på Pinklady som bare heiste skuldrene opp. Hun hadde oversatt helt feil! Det forklarte blikkene fra medelevene mine. Jeg fikk lyst til å løpe ut av rommet. Hele min fremtid sto på spill, drømmene mine, familien min, venninnen min. Alt! Det store rommet føltes plutselig veldig lite. Jeg fikk lyst til å krype sammen og forsvinne...
- Da gjør dere dere klare! Vi starter om 1 minutt!
Jeg tenkte hardt for å finne den beste strategien og planen. Diamant, tre, rødt pulver, jern, stein og en hakke, det var det jeg trengte.
- 50 sekunder...
Alle sto klare for å spurrte mot kistene.
- 40 sekunder...
Alle var røde som soppkuer i ansiktet.
- 30 sekunder...
Alle så til å eksplodere like lett som TNT.
- 20 sekunder...
Alle konsenterte seg hardt.
- 10... 9... 8... 7... 6... 5... 4... 3... 2...
Jeg sto klar for å forandre min fremtid.
- 1...
Høyre fot foran, venstre lent mot sidemannens bord. Armene bøyd lags kroppen.
- Start!!!!
Der var det gjort. Alle spurrtet for livet mot kistene. Boom! Dunk! Der lå jeg på bakken. Jeg klarte å falle i startposisjonen. Jeg kravlet meg opp på beina igjen og kastet meg mot de andre. Folk hadde allerede kommet seg tilbake med sakene sine. KittyCat hadde med seg fem diamantegg og en haug tre og et par jernbarer. LightningShine hadde med seg ulike flasker med ulike magidrikker i. EmojiSmile hadde en magisk bok og en stor gruppe jern- og gullbarer. Jeg klamret meg til kisten og dyttet lokket opp. Jeg så skuffet ned i den. Alt jeg fant var noen kullstykker og en rosa blomst. Jeg kastet meg over kista ved siden av. Kull og noen cobblestein klosser. Siste kiste. Der var det heldigvis en jernbar igjen, men det var ikke nok! Hva kan jeg bygge av kull, blomster, cobblestein og en jernbar?! Jeg så oppgitt på de andre elevene som var ivrig i gang. Jeg gikk tilbake til bordet mitt og kastet sakene på det. Jeg stirret på det. Stirre.... plutselig fikk jeg en merkelig følse av at noen stirret på meg. Jeg snudde meg forsiktig og møtte blikket til PinkLady.
- Her.. hvisket hun og kastet et par jordklosser, litt rødt pulver og en ullkloss til meg. Herobrine lå ikke merke til det. Han så overasket på KittyCat som holdt på med en av sine kreative oppfinnelser. Hva kan jeg gjøre for å imponere? Spurte jeg meg selv. Jeg tenkte så det knakte. Vent! Ull, rosa blomst...! Jeg kastet sakene ned på gulvet, men lot ull og blomsten bli liggende. Hvordan gjorde man dette! Skrek jeg inne i meg selv. Jeg som sa at man aldri kom til å få bruk for det. Jeg plaserte ull i midten av craftingbordet og tok blomsten over. Nei! Jeg tok bort ullklossen og der, plutselig! Blomsten ble til rosa pulver! Jeg kastet det sammen på bordet og fikk rosaull som resultat. Nå... tenkte jeg før jeg ble avbrutt.
- Da er det bare 1 minutt igjen før dere må levere! Ropte Herobrine høyt. Alle skvatt til. Jeg tittet bakover igjen. KittyCat hadde laget et genialt produkt, jeg visste ikke hva det var, men jeg visste det var genialt. Jeg så tilbake på den rosa ullklumpen på bordet mitt. Jeg dunket hode hardt i pulten og plukket opp med et uhell den teite klossen.
- Ja! Da leverer dere! Bakerst først! Ropte han.
Kittycat plukket opp produktet sitt og gikk frem til kateteret. Deretter kom LightningShine med en glitrende flaske med magiske krefter. Emojismile gikk fornøyd opp og leverte inn en gylden klatt med gull og jern. PinkLady var neste som hadde kommet opp med ideen om å lage en diamant bue med diamant piler!
Wow! Tenkte jeg og ble glad på hennes vegne.
- Din tur RosieStar.
- Ehh.. ja..! jeg var ikke akkurat den raskeste opp. Jeg var helt rød i ansiktet og så ned i gulvet da jeg leverte ullklossen. Jeg hørte KittyCat og EmojiSmile fnise bak meg. Jeg så på PinkLady som ga meg et støttende blikk. Ansiktsutrykket hennes fortalte meg at alt kom til å gå fint. Jeg håpet bare hun har rett...
_________________________
Hei leser! Hva synes du om historien? Vær så snill å kommenter og stem på historien. Tusen takk!!!
Mvh. Marianne987
YOU ARE READING
Lets rule this world!
FantasyDette er en norsk minecraft inspirert novelle om en jente som alltid har ønsket og bli en virkelig del av "minerne" men i stedet må hun, som alle andre jenter, lære alt om gårdsbruk og husarbeid. Det er på tide jentene gjør noe med denne ordningen o...