Sepanjang hari El berdiam diri.Banyakkan keluar.Harini hari pertunangan mereka berdua dan harini hari sangat buat El.Ada agenda lain yang perlu diselesaikan olehnya pada hari ini.
"Alex"panggil El di dalam panggilan
"pastikan semua bersiap sedia"tungkas El laju sebelum Alex membalas apa apa.
"Si bos(baik bos)"balas Alex langsung panggilan dimatikan.El melihat dirinya di cermin dengan berbaju kurung dan bertudung.
"Bahh!!!"El disergah dari belakang namun reaksinya tetap dingin.
"kau ni dah nak bertunang dah takkan lah muka macam beruk lagi"perli sorang lagi perempuan dia tepi perempuan tadi.
"Dina,Farah,Sya.Are you guys ready"tanya El
"Apasal pulak kami kena ready.Kau yang nak tunang bongok"kata Farah polos
"Bangang,Misi bongok"Dina menunjal kepala Farah bila dia mula paham apa yang El cuba katakan.
"Ohh tu hehehe aku ready,jangan gementar kita bukan nak attack dia.Kita attack gudang dadah dia"Kata Farah lagi.
El kembali melihat cermin.Hari ini dia akan menjadi tunang kepada musuh sendiri.Apa malangnya nasib dirinya.Sakit dikecewakan oleh cinta pertama masih belum terubat.
Dia melihat baju yang digayanya dari pantulan cermin itu.Cantik tapi tak sesuai dengan dirinya yang ganas ini.Percayalah esok baju ini akan terbakar
"Amboi anak dara ni semua,Jom keluar.Rombongan lelaki dah sampai.Lagi cepat,lagi ringan risiko adam tahu kita buat majlis disini"celah Puan Syafiqah di depan pintu.Memandangkan dah sihat dia pun dah tak guna kerusi roda lagi.Susah nak bergerak katanya.
"oky"El bangun dan keluar dari bilik miliknya.
El berjalan ke arah pelamin pertunangan mereka.Pihak lelaki yang ramai diketuai oleh Dato Faiq Zafril dan pihak perempuan hanya ibunya dan saudara mara angkat El yang berada di Malaysia.
Keluarga belah mak dia sudah lama meninggal dan keluarga belah ayahnya sudah tidak menerimanya di dalam keluarga mereka hanya kerana keluarga Tengku Syafiqah semua dah meninggal dan bankrup.
"Cantiknya bakal menantu ibu bertudung"puji Puan Fathimah yang duduk di pelamin sebelah El untuk menyarung cincin pertunangan.
El tidak memberi balasan apa apa.Selepas menyarung cincin El menyalam tangan Puan Fathimah lalu badannya dipeluk Tengku Syafiqah.Muka wanita itu kelihatan berseri seri namun tidak El.Secalit senyuman tiada dibibir.
YOU ARE READING
MY MAFIA ANGEL
Azione𝑨𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒐𝒎𝒂𝒏𝒄𝒆 𝖤𝗅𝗒𝖺𝗇𝖺 𝖠𝗆𝗂𝗋𝖺 - Nama yang indah seindah rupa.Siapa sangka dia adalah syaitan yang digeruni dunia.Walaupun masih muda tapi tidak menghalangnya untuk mempunyai kekayaan yang tiada tandinga.Siapa kata wanita tidak...