Ik sta in m'n kamer wat spullen te pakken voor de lange reis. Ik loop naar het raam en kijk naar buiten. Wat is het toch mooi hier. Vanaf mijn kamer heb je uitzicht op een groot bloemen veld waar een klein beekje door stroomt en daarachter zie je het zwarte bos, iedereen zegt dat het er spookt en dat de zielen van de verraders daar rond zwerven. Daarachter zie ik nog net de sneeuwtoppen van de bergen. Wie zou het leger hebben vermoord? Daar komen we zo achter, als het goed is. In een keer hoor ik geklop op mijn deur, het is Maya. 'kom je zo? we gaan over 5 minuten'. 'ik kom eraan' zeg ik. Ik pak mijn laatste spullen en loop naar beneden waar de anderen krijgers al klaar staan. Samen lopen we naar de stallen om onze bagage aan de paarden vast te maken. Ik zie dat Aurora (Larens paard) al opgezadeld is. 'geen dank' zegt Lilith terwijl ze haar bagage vast maakt aan haar paard. 'dankje Lily' zeg ik een beetje plagerig omdat ik weet dat ze die bijnaam haat. Ik krijg een boze blik terug maar gelukkig kan ze er om lachen. We stijgen op en galopperen richting het zwarte bos. 'eindelijk wat actie' zegt Morgan met een ondeugende blik. Iedereen kijkt Morgan boos aan. 'Er zijn zojuist tientallen soldaten vermoord' zegt Jason een beetje geïrriteerd.
Na een uurtje draven en galopperen komen we aan bij de rand van het zwarte bos. 'zullen we hier ons kamp opzetten?' vraagt Finn, 'goed idee, ik zag daar net ook een kleine waterval voor vers fris water' zegt Harry. 'Ik ga wel wat water halen' en Lilith loopt richting de waterval. Ondertussen zetten we het kamp op en Harry is bezig om een vuurtje te maken. 'ik ben zo terug, ik ga even jagen' zeg ik en loop weg met mijn pijl en boog.
Ik verstop me achter een grote struik en kijk naar een open veld of ik wat prooi zie. Achter een omgevallen boomstam zie ik een wit pluizen bolletje. Ik pak een pijl en richt hem op het konijn, ik schiet recht in zijn oog. Dat doe ik zodat het konijn gelijk dood is en geen pijn voelt. Ik loop richting het dode konijn en pak het op en ga weer terug richting het kamp. Het kamp is al helemaal klaar en geef de prooi aan Jason die het konijn gaat villen.
Na dat iedereen heeft gegeten en we met z'n alle een hele wodka fles naar binnen hebben gewerkt is het al donker en vervelen we ons een beetje. 'kom we gaan truth or dare spelen' zegt Morgan een beetje dronken. 'oké ik begin, Laren truth or dare?' zegt Lilith. 'dare of course', 'oké euhm, ga voor 10 minuten in je eentje zonder paard het zwarte bos in' zegt Lilith en kijkt me uitdagend aan. 'oké' ik sta op en loop het zwarte bos in. 'Doe voorzichtig!' hoor ik Jason nog net roepen. Ik heb wel m'n boog meegenomen want ja, je weet maar nooit...
Ik ben er nu al ongeveer vijf minuten een beetje aan het ronddwalen en besluit alvast weer richting het kamp te lopen. Ik hoor wat geritsel achter me en kijk verschikt om. Twee lichtgevende gele ogen staren me aan. Ik wil een pijl pakken, maar voordat me hand de pijl raakt word het ineens zwart voor m'n ogen. Langzaam word alles wazig en donkerder totdat ik flauw val.
hoihoi, weer een nieuw deeltje:) Hij is niet zo lang maar het volgende deel komt al snel weer! Ik hoop dat je het een beetje leuk vind! Als je ideeën of tips hebt die zijn heel erg welkom!!✨ Vergeet niet te stemmen, of dit verhaal aan je leeslijst toe te voegen!🦋🤍
JE LEEST
Warrior
FantasyLaren is één van de zeven krijgers van het koninkrijk Asmen. Er gebeurt een ongeval en de krijgers proberen erachter te komen wie dat heeft gedaan. Maar dan word Laren ontvoerd, en krijgt al snel gevoelens voor de vijand. Ondertussen proberen de and...