Aku Putera Boboiboy bin Amato, aku adalah putera raja Kerajaan Elemental. Aku di amanahkan untuk menjaga rakyat ku setelah kemangkatan bonda dan ayahanda ku. Aku handal berlawan.. Namun dengan jumlah pembunuh bonda dan ayahandaku, tidak terdaya aku hendak menghabiskan dendam dan murka yang tersemat di hati ku. Pengawal - pengawal memang tidak dinafikan amatlah kuat dan cekap. Tetapi dari segi aku menilai dengan mataku sendiri, mereka tidak masak sepenuhnya dalam seni membela diri.
Aku dapat rasakan perasan buruk sejak hari keputeraanku yang ke 13 tahun iaitu hari kemangkatan bagi bonda dan ayahanda ku. Aku rasakan Kerajaan ku akan diambil alih oleh seseorang... Tapi siapa? Itulah persoal yang terbuku di minda ku...
♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎
"Mengapa tidak ada satu pengawal pun membawa seorang pemuda?" Boboiboy mula bangkit dari kerusi tahktanya.
"Ampun tuanku beribu - ribu ampun, kami tidak menjumpai pemuda yang diharapkan oleh tuanku.. Kami takut tuanku murka pada kami sekiranya kami tidak membawa pemuda yang tidak tuanku berkenan untuk mendapatkan nama pendekar. Sungguh panggilan pendekar itu amatlah tinggi darjatnya." pinta sang pengawal itu selaku wakil kepada rakan - rakannya.
✑✑✑✑✑✑✑✑✑✑✑
"Baiklah, beta berangkat dulu" kata Boboiboy kepada seluruh kaki tangan istana yang berbaris mengiringi kepergian putera diraja mereka itu.
"Ampun tuanku,betulkah tuanku mahu berangkat seorang diri? Tidak merbahayakah? Patik tidak sedap hati atas kepergian tuanku ini" ujar inangnya yang menjunjungnya sebelum berkata - kata.
"Jangan risau, beta tidak akan lama.. Baiklah semua, beta berangkat dahulu" - Boboiboy
"Selamat berangkat tuanku!!" teriak mereka semua menghormati keputusan putera mereka.
♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎♛︎
Namun sesuatu yang besar bakal menimpanya
"Dah kenapa mereka mengedik macam perempuan"
.
.
.
.
."Kau nama ape? Tak pernah nampak kau di sini?"
"Err... Boboiboy,"
.
.
.
.
.
."T-tak mungkin.. Aku dikhianat!"
.
.
.
.
.
.
."Kau ni, harapkan muka je segak, tapi akal tak de cam binatang.. Aku rase binatang lagi tahu cara tangkap ikan pakai joran dari kau."
"-_-"
.
.
.
.
.
."Keris yang kitaorg pegang sekarang ni tidak ade sesiapa boleh guna kecuali kitaorg... Dia mempunyai kuasa dan hanya kitaorg sahaja dapat mengawalnya.
Jadi macam mana? Best? Sila komen
YOU ARE READING
Our Prince Boboiboy
FanfictionPutera Boboiboy bin Amato dikenali sebagai Putera Kerajaan Elemental yang bakal menaiki takhta Ayahandanya Raja Amato yang telah mangkat bersama bonda tersayangnya pada hari lahirnya yang ke 13 tahun akibat penyerang luar memecah masuk ke istana mer...