اسكريبت بلقلم اجمل سهيله ❤❤
- احنا هنتجوز امتا بقى!
- ابتسم ، يبنتي ذاكري بقا
- انتهت حلول النجاح بدون شيل مواد الامر متروك لـ قاعه اللؤلؤه.
- ضحك ، والله مجنونه رسمي
- ايوه مقلتليش هنتجوز امتا بقى!
_ !!!خطوبتنا دي كانت خطوبه مصونات ، الاهل يعرفوا بعض وبلا بلا واتخطبنا ، بس هيا مجنونه ، هيا بنت كويسه بمعني الكلمه بس مش حاسسها كدا! معرفش ليه حاسس اني مشوش دماغي مش فوعيها ، هيا كأي بنت عاوزه تتخطب وتحب وتتحب وتتجوز وتخلف وحاجات كتير حلوه بالنسبه ليها! لكن انا لا عاوز اعيش حياتي ، عاوز ابني نفسي مش اعيش عاله ع فلوس ابويا ، عاوز اسافر بعيد ع هنا واستقل بذاتي محدش هينفعني ، بس هيا؟ هيا نفسيتها هتبقي ايه لما اسبها ، انا حاسس اني لو خسرتها هيا هتتعذب ، هو انا هكون مؤذي لدرجادي!!!
- انا قررت اسافر ي ندي!
- تسافر فين؟
- جالي عقد عمل فالخارج ولازم اسافر.
- بصتلي ، فالخارج ازاي؟ وجوزنا!!اتنهدت واخدت نفس علشان اعرف اوجها حاسس اني بجازف والله ، ليه مش عاوز اشوفها مكسوره! ليييه!!
- ندي احنا مينفعش نكمل مع بعض!
- بصتلي ، ايه!!
- بصتلها ، ندي انتي عارفه اني لازم اعمل كرير لنفسي حاسس اني لو فضلت هنا مش هكون مبسوط عاوز اسافر اعيش حياتي!
- ايوه انا عارفه كل الكلام دا ، بس بردو انا!!
- اتكلمت بعصبيه مكتومه ، ندي انا عاوز اعيش حياتي زي م انا عاوز مش زي ما انتي عاوزه!
- بهدوء ، تمام ي احمد ترجع بالسلامه.انا كنت بحبه ، كنت ايه!! انا مازلت بحبه يجماعه والله ، انا اتخطبت ليه كدا بس بجد اتعلقت بيه وحبيته ، حبيته بكل مفيا ، طاقتي استهلكت عليه ، مشاعري كانت ليه هو بس ، كنت بانيه احلام كتير ليه ، احلام لينا احنا سوا ، كانت احلام ورديه كدا هنحكيها لاولادنا ويرش عليا دقيق فالمطبخ ويمسك ايدي ويقولي تسمحيلي بالرقصه ديا! وحاجه فمنتهي اللطف ال فالدنيا ، انا مني لله ع دماغي الهسس دي ، مش قادره افسر غير اني كنت باخد حبوب هلوسه علشان احلام الاحلام ال مش هتتحقق دي!!
روحت وانا جوايا هم الدنيا والاخره ، محبتش ابان ضعيفه واظهر ضعفي قدامه ، هو اه انا بحبه بس عمري مضعف قدام حد مش عاوزني ، انا بنأدمه م لحم ودم بحس مشاعري لو سبتها ليه ، هبان ضعيفه وهشه م جوه و انا مش عاوزه اوصل لكدا معاه! انا لو عيط خلي بالك هبهدل الدنيا انا بقولك بس!
النهارده صحيت ، بعد م خلاص كل واحد راح لحاله ، قد ايه هو وحشني ونفسي اسمع بس صوته ، صحيت ، بعد متحيلت ع بابا اني انزل عندي انترفيو فشركه ، مخلاص بقا معدش فيه لا جواز ولا غيره!! هفضل سنجل بائس ابن جزمه.
- احمد عاوز يتكلم معاكي ي ندي
- بصتله بلمعه ، بجد!! قصدي ليه؟
- ابتسم بهدوء ، انا عارف انك اتعلقتي بيه
- بس هو رفضني يبابا ، قلي مش عاوزك ، قال عاوز يعمل كرير ويسبني! هو انا اتساب بالذمه انا اتساب!!
- ضحك ، وغمز بس شكله جاي يصلح غلطته.