12

45 6 0
                                    


Dr kim yang sedang duduk di kerusi di dalam pejabatnya cuba menelefon Jie Chae sekali lagi. Tiba-tiba, dia terdengar bunyi telefon berbunyi dari bawah mejanya. Dia pun menjenguk ke bawah mejanya. Alangkah terkejutnya dia melihat Jie Chae yang berada bawah mejanya.


"OMG!! Park Jie Chae awak buat apa kat sini!! Dia ni kan!!" Teriak Dr Kim sambil mengeluh. Jie Chae keluar dari bawah meja dengan muka monyoknya.


"Hehheehhehe...Sorry ahh Unnie!!" Dia memegang belakang tengkuknya sambil mata merenung ke bawah.


"Jie Jie pergi mana tadi? Puas tau unnie dengan Tzuyu cari dari tadi...Ingatkan balik awal!!"

Dr Kim merah padam mukanya marah.


"Sebenarnya dari tadi lagi, Jie Jie nyorok dalam bilik unnie!" Jie Chae membuat muka comelnya namun Dr kim tidak lemah melihatnya begitu.


"Awak tau tak pesakit VIP awak tu Mr Jung! Lengan dia luka lagi sekali tadi...Unnie pun pelik kenapa Minki panggil unnie rawat lengan Mr Jung sebab yang patut jaga dan rawat Mr Jung tu Jie Chae bukan unnie. So unnie pikir Jie Chae balik awal kot ada kecemasan tapi rupanya Jie Chae nyorok kat sini dah kenapa? ada masalah apa cerita kat unnie!!" Jie Chae hanya menadah kedua-dua belah telinga mendengar bebelan Dr Kim.


"Jie Jie tau lengan dia luka! Sebab Jie Jie sendiri yang cubit lengan dia tadi... tu yang terluka balik tu!!"


"Hah, OMGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!! Park Jie Chae! Kau buat apa kat anak orang tu... klau dah tau lengan dia luka lagi kenapa tak rawat tadi!! Masalahnya kenapa lari nyorok kat sini?" Dr Kim kehilangan kata-katanya.


"Dah dia yang salah, dia yang tiba-tiba peluk Jie Jie so Jie Jie cubitlah lengan dia!!" Kata Jie Chae dengan marahnya.


"Ohhhh macam tu rupanya, takpe lah unnie faham, klau unnie pun unnie akan buat perkara yang sama!" Dr Kim menepuk perlahan belakang Jie Chae. Jie Chae tiba-tiba melutut di hadapan Dr Kim. Dr Kim terkejut yelah tiba-tiba je budak jie jie tu melutut.


"Jie Jie!! Kenapa ni? Heiii bangun ppalli!!" Dia cuba mengangkat Jie Chae bangun namun Jie Chae tetap tidak berganjak.


"Jie Jie akan bangun klau unnie setuju dengan permintaan Jie Jie ni!" Jie Chae memandang Dr Kim dengan pandangan sudah nekad dengan keputusannya.


"Permintaan apa pulak?"


"Jie Jie tak nak jadi doktor untuk Jung Wooyoung lagi...Klau boleh Unnie tolonglah cari doktor lain untuk dia...Jie Jie tak sanggup nak hadap muka dia lagi!" Dr Kim hanya mengeluh memikirkan apa yang perlu dilakukannya.


"Tapi, unnie rasa unnie tak boleh nak bantu sebab ni arahan orang atasan!! Harap maklum." Jie Chae bangun dan membuat muka monyok.


"Unnie rasa baik Jie Jie minta maaf kat Mr Jung pasal tadi, Unnie takut ni akan rosakkan karier Jie Jie sebagai doktor...Lagipun Jie Jie baru jadi doktor praktikal tau...Takkanlah cepat je mengalah...Ingat susah payah Jie Jie belajar perubatan bertahun-tahun. Takkanlah sebab seorang pesakit VIP, Jie Jie nak mengalah camtu je...Come on, I know you can do this!!" Dr Kim memberikan kata-kata semangat kepada Jie Chae.


"Tapi unnie, macam mana klau Wooyoung tu tak maafkan Jie Chae...!" Jie Chae sedikit risau hal tadi akan memberikan impak kepada pekerjaan nya nanti.


"Layanlah dia baik-baik, abaikan apa yang dia nak cakap, Jie Jie just buat kerja dah siap keluarlah dari bilik tu! Kalau dia cuba buat yang bukan-bukan panggil je Unnie, taulah Unnie nak buat apa tapi kena ingat jangan sesekali cederakan pesakit...Ingat awak tu doktor...Are u understand?" Dr Kim memberikan cadangan.


"Hmmm, ok..Jie jie cuba!!" Jie Chae Kembali tenang. Sekarang benda yang perlu difikirkannya adalah cara dia nak minta maaf pada Wooyoung.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
It's YouWhere stories live. Discover now