31

23 3 0
                                    


Jie Chae selaku mummy Haemin tidak mampu membantah apa yang dikatakan oleh Puan Jung. Dia hanya diam.

"Tapi omma!!" Wooyoung membantah. 

"Takde tapi-tapi!! Omma dah jumpa calon yang sesuai untuk jadi isteri kamu!" Tegas Puan Jung. Dia pun mengeluarkan iphone nya lalu membuka galeri dan menscroll beberapa gambar. Dia menunjukkan gambar seorang perempuan kepada Wooyoung dan sengaja menayangkan gambar itu kepada Jie Chae.


"Ni ha!! Jie Chae cantik kan perempuan ni?" Tanya nya pada Jie Chae. Jie Chae mengangguk dengan awkwardnya.

"Omma tu bukan ke? Haera?" Wooyoung cuba mengingati.

"Kamu kenal dia lagi?? Omma ingat kamu tak kenal dia dah...Ingat tak dulu masa kecik kamu selalu main masak-masak dengan dia kat tepi longkang?"


"Ermmm...Ouhh yang tu Woo ingat lagi...Dulu dia lain sekarang muka dia dah cantik!!" Senyum Wooyoung mengingatkan kenangan masa kecik nya. Jie Chae hanya membuat muka annoying nye. Dia seperti tidak wujud di mata mereka.


"Ahemmm, jadi kamu nak ke tak? Omma teringin sangat nak dia jadi menantu omma. Dia dahlah pandai memasak, dia pun sukakan budak-budak...Jadi Haemin akan beruntung dapat omma tiri cam dia...Kan Haemin sayang!!!!" Haemin tergelak melihat Puan Jung.


"Ermmmm...Dia sudi ke kahwin dengan Woo ni? Takpelah Omma bagi Woo jumpa dia dulu..Kitorang kan dah lama tak berjumpa so mungkin awkward nanti!!" Terang Wooyoung.


"Apa pulak dia tak sudi nya...omma sendiri yang tanya dia...Dia cakap yang dia tak kisah lagipun dia pun sukakan Woo...So sekarang cuma Woo je!! Elok juga kalau kamu nak jumpa dia!!" Cadang Puan Jung.


PARK JIE CHAE POV

"Nak kahwin-kahwin jelah...nak libatkan Haemin pula dalam hal ni...Ishhhhh geram betul aku...Aku ni mummy Haemin tau tak? Aku dari tadi satu hapak pun tak bercakap....Wooyoung kalau kau nak kahwin-kahwin jelah...Haemin bagi aku yang jaga!! Sedap je mulut omma dia nak Haemin ada omma tiri...Haera sapa tu?? Aku lagi cantik kot dari dia...tengok cam lagi pendek je dari aku...Perempuan pendek!! Haemin tak perlukan Omma tiri sebab mummy dia ada kat sini!! Arghhh baik aku keluar dari rumah ni cepat-cepat!!"


Jie Chae keluar dari dapur lalu menelefon oppanya untuk menjemputnya pulang. Dia ke dapur semula untuk mengambil Haemin dan meminta diri untuk pulang .

Sesampainya di rumah, dia menghumbankan badannya ke katil. Haemin dijaga oleh appanya.

Mindanya masih tergiang-giang dengan kata-kata Puan Jung.


PARK JIE CHAE POV

"AHhhhh lantaklah aku tak kisah kau nak kahwin dengan Haera ke or sapa-sapa pun...Muktamad aku cakap yang takde sapa boleh jadi omma tiri Haemin cuma aku sorang je!! Wooyoung start kau kahwin je dengan Haera terus terang aku cakap aku takkan benarkan kau jumpa Haemin lagi..... Aku akan cari daddy baru untuk dia!! 

 Aku akan cari daddy baru untuk dia!! 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
It's YouWhere stories live. Discover now