وقفنا المره اللي فاتت عندما
جاسر بعصبيه /رووان مش تختبري صبري اطلعي البسي حاجه تانيه احسنلك
روان بثقه /ولو مطلعتش هتعمل اييييه.
جاسر وهو يمسك كاسه المياه وير ميها في وجهها/هعمل كداااااا. أصبح وجهه وشعر روان مبللين بالمياه. رفعت روان رايها بهدؤء مخيف ومرعب وقد تحولت اعيانها لللسواد القاتم
احمد بخوف/روان يا حببتي اهدي. لم تعيره روان اهتمام ابدااا ونظرت لجاسر وهمست في اذنه وقد سمع الجميع صوتها من علوه نسبيا
روان بصوت جحيمي/ورحمه صقر ونمر عندي لادفعك تمن اللي عملته دا غالي وغالي اوووووي كمان فهمت وبعدت عنه وهيا ترجع لورا عشان تطلع تغير/احذر مني ي اسد احذر مني لاني مش هرحمك
جاسر ببرود/اعلي ما في خيالك اركبيه مش، بيهمني بنات اخر زمن انا ماشي يلا ولا هتقعدوا تبصوا كتير ومشي الشباب.
احمد بقلق/روان مش هتسكت واللهي مهي تسكت.
جميله ببسمه/اهدي بس روان هتبقا كويسه.
احمد بشرود /يا ررببب يا جميله يارب.
وهنا نزلت روان وهيا ترتديروان وهيا تخرج/محدش يقلق خالص علي هعمله فيه انتوا اترعبوا بس لاني مش هرخمه وهعلمه ازااي يتكلم معايا ويعمل كداا سلاموزز🔥
🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄
خرجت روان من القصر وركبت السياره وراها اسطول من السيارات وووصلت الشركه ونزلت منها بكل عضب فهي غاضبه بشده. دخلت الشركه بقوتها وعظمتها المعهوده وهي متعصبه.
روان بعصبيه /عايزه كل الحسابات عندي في المكتب دلوقتي فهمتوا.
العامله /حاضر ي فندم. صعدت روان الي مكتبها بغضب شديد ومرتلت ساعلت علي الجميع كانهم سنوات بسب غضب روان فهي رفدت اكتر من شخص ورفدت مدير الحسابات بسب غلطه صغير جددااا ففشت غلها كله فيهم.
عند العامله بره
مدير الحسابات /واللهي ي بنتي انا عندي عيال.
العامله /متخفش يعمو الرعد طيبه بس هيا متعصبه اووي انا خلاص هتصل ب السكرتيرة وتيجي ورفعت سماعه.
العامله /ازي حضرتك... ايوا حضرتها.جت النهاردع.... ممكن تطلعي فوقق.. ايوا متعصبه.....طيب سلام
العامله ببسمه /اهو هيا طالعه انشالله خير
مدير الحسابات وهو علي وشك البكا/يارب يابنتي انا بحري علي أيتام
بنت من وراها/متخافش يعمو روان طيبه وانت عارف بس هيا متعصبه. هكمل الملكه عشان هيا تقدر تهديها. ومسك فونها ورفعت الفون علي اذنها.
بنت/ازيك ي جذمه وحشتيني اوي انتي طيب الحمد
الملكه ببسمه /خيرر ي ريمو اييه اللي حصل.
ريم بولله/الخقتي يختي روان جايه من الصبح مش طايقه واحمم يعني رفدت ناس كتير علي غلطات تافهه ومدير الحسابات ومنهم عمي محسن ي نور
نور بفلعه/ايييه مضايقه وكمان عم محسن يبقي في مصبيه اديني عم محسن بسرعه وروحي هاتليه نيه بلمون عشان الصغظ بسرعه.
ريم بسرعه /خاضر حاضر اتفضل يعم مخسن ملم نور
التقط محسن الهاتف بسرعه منها.
محسن بلهفة /ازيك ي نوري عامله اييه انتي كويسه
نور ببسمه/ايواا كويسه ي راجل ي طيب انت عامل اييه
مخسن بصوت حزين /الحمد لله ي بنتي
نور /معلش يراجل ي طيب متزعلش من روان اكيد مش تقصد دي شمسك برود اللي ربتها.
محسن بحزن /بس هانت مدير الحسابات جامد جاامد اوووووي ي نوري بس الحمد لله انها جت فيل وانا نش زعلان عشان كداا انا زعلان على شكلها ي نور شايله هم الدنيا فوق راسها وكمان بتقول كلام تاني زي ابعد عني هتشوف انا هعمل فيك ايييع انا زعلان علي شكلها.
نور بحزن/روان اتغيرت خالص يعم محسن معدش البنت الصغيره الليدكنت بتعلب معاها علطول المهم الوقتي انت هتروح لشغلك تاني ورحع مدير. الخسابات شغلع وانا هكلمها واعرف اللي حصل متقلقش ياحبيبي
محسن /طيب ي نوري ابقي طمنيني.
نور ببسمه /حاضر يقلبي سلاموز. واكملت في نفسها /ياترا ايييه اللي حصل يروان دانتي مستحيل تعملي في حد كدااا وكمان عم محسن انا هكلمها. ورفعت فونها.
نور ببرود/ازيك ي رعد
روان ببرود /الحمد لله كويسه خيرر.
نور بغضب تملكها /الوقتي انا عايزه افههم طايحه في الكل من الصبح كداا لييه وكمان رفدتي ناس انا مش معترضه علي دول لانهم مش قربين لكن تيجي عند عمي محسن يبقي في حاجه غلط يروان ايييه اللي حصل لكل داا يعني.
تنهدت روان بتعب فهي لم تكن في وعيها فكانت في قمه غضبها.
روان بتغب /هقولك.... وداا بسس اللي حصل وجاسر عمل وكمان....... عمل كدااا وكنت متعصبه جامد انتي عارفه عم محسن بالنسبه ليا اييه هو اللي كان بيربني وانا صغيره غير انه كان خالي و كان بيهتم بيا وانا صفيره وساعدهم في تربيتي كمان يعني مستحيل اعمل كداا وهرحع الكل وكمان هروحله بنفسي اعتذرله غشان انا فعلا غلطت مكنتش في واللهي.
نور بتعب من اختها الذي تحمل نفسها الذنب كامل/هتفضلي لحد امتى كدااا يروان امتي هيجي اللي يغيرك يا بنتي دا قدرهم
روان بغضب حجيميي/لا ينوررلااااا انا السببب فهمتي انااا السببب مانتي اهوووو كنتي محمله نفسك الذنب بس بختلف انا السبب ي نورر بسب قلبي الغبي فهمتي انا السبب.
نور /طيب خلتص اهدي، يستي هتعملي اييه مع جاسرر داا بصي ابقي سيبي حته منه عشان اجي اخلصها انا ملشي.
روان بضحك/من عونيا يملكتي.
رعد من الفون/هيا ملكتي انا وبس ي روني.
روان بشر /ولااا اقسم بالله هقتلك وبلاش خاق علي نفسك ممكن تخدها منك ولا تقدر تغنل أيتها حاجه فهمت.
رعد بخوف/انااناسففف خلاص واللعي هيا ملكتك
روان بضحك /طيب هقفل انا بقي وي رعد متبقاش تتقل ماشي عشان بيقي باين في رقبتها واوس لو شافها هيقتلك يمعلم.
رعد بغمزع /من عونيل يسطا
نور بخجل /بس ي وسخععع ي زباله منك ليها يا سافده اقول اييه محدش رباكي اقفلي قفل سماعات وانك الاتنين.
قفلت روان مع نور وضحكت بشده ثم خفضت راسها ورفعته مره اخري بجمود رفعت العاتف الذي بجانبها
روان ببرود وجمود /ريم تبقي في مكتبي حالا.ووقفلت في وشها. فمن يراها منذو
منذو قليل يقول ان عندها انفصام الشخصية. دخلت ريم بسرعه الي المكتب.
ريم/امر حضرتك ي فندم.
روان ببرود /ترجعي كل الموظفين اللي اتطرود وتصرفي ليهم تعويض علي اللي حصل ومدير الحسابات رجعيه لانه عنده اولاد بيصرف عليهم واااه وعم محسن هيبقا مكاني هنا ماشي ي ريم وانتم ي هتساعديهم. وابعتي لياعم محسن هنا
ريم بجديه/امر حضرتك ي فندم. وحشتنبييييي ي روني.
روان ببسمه وهيا تحضنه/انتي اكترر ي
مرمر حياتي عامله اييه انتي والبأف التاني اعترفتوا لبعض ولا لسه.
ريم بخجل واصبحت خدودها حمراء/هااا مين داااا.
روان وهيا تروح قص خدودها /يروحي حبيبي المكسوف يخلاثي علي غمزاته القمر ها هتعترفتوا لبعض ايمته
ريم بتهرب وخجل /وانا هروح اعمل اللي انتي قولتيه سلام.
روان وهيا تراها تخرج /ماشي ماشي اهربي الوقتي مني بس برودا بتحبوا بعض. التفت لها ونظرت لها بغيظ شديد وهلعت اسوراتها والقتها علي روان لكن روان امسكتها بيديها فهي الرعد وابنه الجحيم ي ساده.
روان ببرود /حلوه دي هو اللي جبها. نظرت ريم بغيظ ومشت تسبها في سرها. ضحكت روان عليها فهي تحبه وهو يحبها.
بعد خمس دقايق خبط الباب.
روان ببرود /أتفضل
محسن ببسمه /يزيد فصلك ي بنتي اوامرك ي فندم.
روان بلهفه وعي تخلع نظراتها الطبيه وتقوم /خالو محسن اتفضل اقعد. جلس محسن بهدؤء على الاريكه.
روان بصوت حزين/انا اسفه ي محسن انا اسف واللهي انا اسف اووي كمان اسسسسفففففه والنبي متزعل مني بس كنت جايه متعصبه من حاجات كتير اووي وخطتيهم كلهم فوقكم انتوا ان.......... لم تكمل كلامها بسب جذب محسن لها في خضنه.
محسن بدموع علي حال ابنته الذي ربها واعتني بيها منذو الصغر/وحشتني ي نور عيني وحشتيني ي شمسي.
روان وهيت تحضنه اكتر/وانت كمان وحشتني اوووووي انا اسفه عارفه اني مقصره في حقك بس مش في حقك بس في حق الكل.
محسن وهويري نظره الحزن في اعين روان/مالك ي شموستي مالك ي روحي.
روان بصوت حزين /هقولك وسردت له عنا حدث في الماضي والان.
محسن بدموع/يقلبي متزعليش ومتقدريش نفسك حرام عليكي نفسك انتي ملكيش ذنب ي روحي
روان بغضب طفيف/لا انا السبب انا السبب ي، محسن بسب قلبي الغبي بسب شكلي بسب جمالي انا بقيت اكره نفسي ي عم محسن بقيت اكره نفسي واللهي.
محسن وهو يلمس على شعرها /طيب اهدي ي روحي طيب وجاسر دا هتعنلي اييه معاه.
روان بوغيد/دا هوريه النجوم ف عز الضهر.. ضحك عليها محسن..
روان بتذمر/بتضحك علي ايه ي ي ابو المحاسن يقمر انت.
محسن بضحك/عليكي ي هبله اقسم بالله انتي مش هتوريهه النجوم انتي هتخليه مكان النجوم ي روحي. ضحكت روان لمحسن. وهنا دخل شاب طويل يبان علي مللمحه الوسامه.
صوت بمرح /ايوااا كل الضحك ليها واحنا في البيت بالجذمه على دماغنا صح
روان وهي تحضن محسن /وانت مالك ي محمد ي صرصار انت
محمد بتذمر /يستي سوأتي سمعتي دا محمد نصار صاحب شركات نصار جروب وانتي تقوليلي صرصار وكمان انا هاخد ابويا يشتغل عندي مش عارف سايب شكرته هناك وجاي يشتغل هنا.
محسن وهو يخلع جزمته ويلقيها عليه/وانت مالك يابن الكلب انت انا قاعد هنا علشان شمسي لو احتاجت حاجه فهمت ي حمار الحمير ي بجره.
محمد بتذمر/فهمت ي حاج فهمت.
روان /وانت منتاش ناوي تتلحح وتتعترف للبت البت هتتخلل وانت هتعنس.
محسن /قوليله يختي البت قمر وجميله ومؤدبه.
محمد بتذمر/مانا عارف كل داا بس.
محسن /بس اييه يابن الكلب انت يابني اتجرا شويه.
روان بتقليد/دانا محمد نصار صاحب شركه نصار جروب علي اييييه يخويا بلا وكسه.
محسن /هليك قاعد كدهون لغايت ما تعنس يحيوان البت بتحبك.
محمد /بجددد بتحبني.
روان / دانت ليلتك سودا متعرفش انها بتحبك دا الشركه كلها عارفه دانا الشركات بتاعتي عارفه ان ريم بتاعت محمد هقول اييه اكتررر.
محمد/طيب طلما بتحبني مش قالتي لييع. رفعت روان حاجبها وقالت
روان وتوجه كلامه لمحسن/رد انت اصلي لو رديت معدتش هينقع لحاجه محمد بتذنر /وانا ابش عارفني خلاص كدااا عايز اعملها مفاجاه.
روان /بص يسطا انتوا كدا كدا هترحوا سفريه لباريس عشان للعقد اللي بينا هناك صحَ
محمد /صح هيا هتروح بدل ليكي.
روان/الله ينور عليك وانا عليا هديها اجازه يومين بعد الصفقه تتفسحوا فيهم بس، تعرف لو عرفت انك بس مسكت ايديها هعمل فيك اييه.
محمد بخبث /عيب عليك يسطا.
روان بنظره شاكه/امانششوف. وانت ي خالي ي قمر ي ابو عيون خضرا انا مش عارفه انت اخو تسنيم ازااااي انت عنيك هضرا وهيا عينها بني.
محسن وهو يضزبها بخفه على راسها /لانها شبه امي ي جذمه وابويا كان ببخبها عشان هيا شبه امي كان بصي ايد ليها صوابه العشره شمع كداا 😂 😂.
روان /الهمهم انت هتبقا هنا مكاني معلش من اول يومين كنت هطرد بسب شويه أوساخعع.
محسن وهو يضربها بخفه علي راسها/ألفاظك ي جذمه. نظرت له روان بتذمر
محمد بحرح/احممم هيا ريمي فين مش شوفتها وانا داخل.
روان بخبث ولا مبالاه /اصل انا قولتها تروح ترجع الموظفين وتصرف ليهم تعويض.
محمد بترقب/من عند مين بقااا ي روني...
روان بخبث وبسمه /من عند شئون العاملين ياحبيبي من عند سامررررر.
محمد بصراخ /نعممممم من عند ميييين.. .
محسن بصرامه /صوتك يحيوان
روان ببراءه /سامرر ي محمد سامرر..
محمد بغضب طفيف/برئيه ي بت برئيه عينكي بتشر براءة رواننن انتي عارفه اني بكره سامرر دااا عيلل ملزق ووسمج وانا مش بحبه. قام مسك الفون.
ريم /لحقت اوحش..... لم تكلم كلامها بسب محمد الذي قطع كلامها..
محمد بامر /ريم تبقي حالاااا في مكتب روان حالا.
ريم بخجل /محمد اخمم مستر محمد بس انا عند ابو سمره بعمل ورق.
محمد بغضب وغيره وامر/تبقي هنا حالااااااااا حالالااااااااا ي ريم انا هوريكي ابو سمره ماشيي حالااااااااا بسرعههه.
ريم بخضه وخوف /حاضر حاضر. جلس محمد يهز في ارجله بغضب(عاده عندي اقسم مش بعرف ابطلها ابداا).
وروان تنظر له ببرود ومحسن يكتم ضحكته. وهنا دخلت ريم.
ريم بمرخ/محسني حبيب هارتي وحشتيني ملحقتش اسلم عليك برا. وجرت عليه وخضنته..
ريم وهيا تجلس في حضنه /وحشتنبييييي ي خالو ي مز ي قمر.
شدها محمد من احضان محين وقربها منه.. جاء محسن يتكلم قاطعته
روان /هششش خليتا نتفرج.
محسن بفضول /هتعملي اييه ي شمسي.
روان يغمزه /هفرحك بعيال محمد وريم قريب يبا هشش خلينا نتفرج بقا
محسن /طلما كداا ماشي نتفرج
محمد بغضب/انتي ازااي تنزلي عند اللي اسمه سامر دااا
ريم بخوف وتوتر/كنت بعمللل ش. شغلل
.. عنده... وبعدين.. انت.. مالك.... ي.. مستر... محمد....ابو...سمره.. صحبي...
محمد بغضب وغيره تملكته/ص اييييه يهتي مش انا قولتلك ميت مره ميت مرن. ي ريم متنزليش عند اللي اسمه زفت دااا
ريم بغضب/اللله وانت مالك صحبي ونازله اعمل شغل عنده وبعدين انا عايزه اعرف انت مش بتحبه ليييه.
محمد بغضب /عيل ملزق وزباله ونظراته وحشه ليكي وبيقرب منك علطول.
ريم بغضب /مهو لازم يقرب مني وياخد باله مني وبعدين انت مالك بياااا هاااا واش دخلك اصللارولو سمحت سيب ايدي
محمد بغضب شديد من كلمها الذي، يستفزه/لا ي ريم هسيبه وبعدين يقرب منه ليييي وياخد باله منك.
ريم بسماجه /عشان ابن عمتي هند وهيبقي خطبيي.
محمد بغضب شديد. /نعمممممم ي روح امك مين داا اللي خطيبك دا اقتلك انتي وهو فهمتي.
ريم بغضب /وانت مالك يعممم انت فارض سيطرتك عليا بايي صيغه هااا كل شويه متروحيش عند دا متكلميش دا متخرجيش لوحدك انا زهقت بجددد انت تقربلي ايييه عشان تقولي كدااا.
محمد بغضب /وكمان زهقتييي لا ي ريم وهفضل اعمل كداا لآخر نفس فيااا ي ريم هت بقااااا
ريم بغضب شديدتملكها/يعم انت مالككككك انت مالككككك بياااا.
محمد وهو يشدها ويقربها مته ويقول بغضب عاشق /انتي ماليييي انتيييي ملكييييي انا وبسسي انتي ريميييي انتي ريمممم حياتي افهميييي بقا انا بعشقك بموت فيكي واللهي بس خايف اعترفلك افهمييبب انتي ليا برضاكي غضب عنك. نظرت له ريم بصدمه ودموع. سمع من الخلف صوت تصفيق فتجمع علي صوتهم جميع الموظفين.
عامل ١/اخيراااا دا قربت انتحر بسبكوا.
عامل ٢/عندك حق دا الواحد زهق.
عامله ١/وهما الاتنين بسم الله ماشاء الله بيحبوا بعض ومطنشين خالللص.
عامله ٢/والغبيه ريم مش فاهممه وتفهمها ووهيا برودا لا.
سامر وهو يدخل ويحضن ريم /انتي مواقفه يقلبي
محمد بغيره وغضب/ولااااااا ابعد عنها..
سمير بسماجه/لا عشان دي، اختي.
محمد بستغراب /اختك اختك ازااي.
روان ببرود /في الرضاعه ي غبي زينا كداا.
محمد بعدم اهتمام /بس برود يبعد عنها واكمل صوت عاشق /بصي ي ريمي انا مش هغضبك علي حاجه بس انتي مواقفه تكملي حياتك معايا.
ريم بخجل شديد وخفوت/موافقه.
محمد بعدم تصديق /قوليها تاني.
ريم بخجل شديد /موافقه... موافقه. صفق لهم الجميع واخذوا التهنئة من الجميع وذهب الجميع لعمله.
محمد /بابا امت تكلم عمي حامد عشان هنروح النهارده واخرالاسبوع الجاي نكتب الكتاب.
ريم بصدمع/هااا لا طبعا.
سامر بغيره علي اخته /لا طبعا مش موافق لسا بدري..
محمد لريم /مش انتي بتحبني بصي انا عارف انه هيبقي صعب عليكي الوقتي بس هنكتب كتب كتاب عشان مش يكون حرمانيه وكمان احنا هنسافر عشان الصفقه... فكرت ريم قليلا.
سامر بتفكير /طلما كداا انا موافق.
محمد لريم؛ /هااااااا.
ريم ببسمه /انا مواقفه..
محمد بفرحه/ينصر دينك ي شيخه.
روان ببسمه/اعملوا حسابكوا الفرح وكل حاجه عليا انا وهيتعمل في الفندق بتاعي ومحدش يعترض لان دا اللي هيحصل. اوما الجميع لان بصراحه لو وافقوازمش وافقوا هيتعمل برودا..وظل الجميع يتحدثون واخذ محسن روان تبات عنده هذا الاسبوع
🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄
مر اسبوع علي وجود روان واحمد وعدم مجى روان اللا عدد من الساعات القليله والشباب حبوا روان جداا وقلق الجميع بسب هدؤئ روان الشديد
في صباح يوم جديد لللفطور. ونزلت روان.
روان ببسمه بارده/صباح الخير.
الجميع /صباح النور ي بنتي.
روان لجميله /جميلتي فنجان قهوه ساده زي كل يوم يوم َ
جميله ببسمه /من عنيا ي عمري..
روان ببرود/ابوحميد كتب كتاب محمد وريم بكرا َ
احمد ببسمه /اخيرا اعترفوا لبعض ربنا يتتم لهم بخير
روان للجد/وانتوا معوزمين طبعا عارف محسن نصار.
جميله بلهفه/طبعا محسن حبيب قلبي ابن عمتي
روان ببسمه /ايوااااا هو اخوكي في الرضاعه واخو تسنيم.
الجميع /ربنا يرحمها. ادمعت اعين جنياه علي ابنه عمتها فهي كانت توامها الروحي ودخلت المطبخ لتعد لروان قهوتها قامت روان من مكانها ذهبت عند جميله في المطبخ.
قمر ببسمه /روان بتخطف زعل اي حد وطيبه بحنانها بتخلي الواحد بتحول.
جلال بنظره/بس جواها براكين بتغلي وحزن كبيرررر اكبر ماحد يتصوره و بتموت في الثانيه ميت مره ومره.
جمال بحزن عليها/عندك حق ي بابا روان استحملت كتيرر.
اسماء /ومازلت صامده وقويه..
الهام /ودا بحد ذاته غلطط كبيرر اووي.
ايمن بحزن /في عينها دموع تكفى العالم
احمد بحزن شديد /روان كاتومه لابعد درجه تتخليها لر خصل معاها اييه بتتحمل وهتفضل تتحمل
عبير بحزن علي تلك الصغيره/يارب يروق بالها..
الجميع /يارررب.
🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄
عند جميله وروان في المطبخ كانوا يتكلمون وسمعوا صوت عالي من الخارج فابتسمت روان بخبث شديد وخرحوا وجدوا................................اووووبااا ي تراا روني عملت ايييه فيهم هنشوف البارت الجاي.
سلاموزززز 🌶️ 💚
بصو ي قمر ف قرار جديد أنشأالله ف روايه جديده هنتزل يوم السبت الجاي زي النهارده كداا وهتكون شاذه عن بقيت الروايات يعني محدش فيهم هيظهر ف الروايات خالص وهتبقا مقتبسه من الحقيقه من علي لسان صحابتها لكن انا دخلت فيها حبه حاجات ومعرفش هتنتهي امتي وكمان هيا مشتركه بيني وبين (الملكه نيرو، والملكه دعاء القمر) هحط الاكونت بتاعهم ف اول تعليق روحوا شوقَا رايتهم وانتظرو الروايه يوم السبت الجاي واسمها هقوله يوم التلات ف البارت الجديد.
أنت تقرأ
بنت الجحيم
غموض / إثارةهي /كانت فااه محبه للحياه خدث لها شيء جعلها كارهه للحياه وقاسيه وبارده وتسعي للانتقام من ذلك العاشق الولهان هو/بارد وقاسي ولكن حنون ويستهين بقوه الفتيات