Areum sekarang memikirkan rancangan gila yg dibuat oleh Jaehyun. Menggantikan Taeyong dan menjadi suaminya? Apa yang orang akan kata bila tgk pengantinnya ialah orang lain dan bukan Taeyong? Itulah yg difikirkan Areum sekarang. Setelah beberapa minit berlalu, Areum mengambil iPhone 6 nya lalu menghubungi seseorang.
"Hello Areum. Kenapa kau call aku? Bukan kat sana dh tgh malam ke? Kenapa kau tak tidur?" Bertubi-tubi soalan yang diberikan kepada Areum.
"Oi, sabar Jungkook. Bagi aku jawab satu-satu. First, aku ada hal nk cakap dgn kau. Kedua, ya kat sini dh tgh malam. Ketiga, aku tak tidur sbb memikirkan something" Jungkook hanya mengeluh.
"Hal apa kau nak ckp dgn aku? Aku tgh lunch ni". Jelas Jungkook dengan rasa kesal. "Oh, haah kat America dh pukul berapa?"
"Pukul 1 tengahari. Eh berbalik pada topik asal, kau nak ckp apa dgn aku?"
"Wey, Taeyong larikan diri"
"APA?!!!" Areum yg mendengar jeritan Jungkook itu menjauhkan handphone nya dari telinga
"Jangan jerit. Boleh pekak aku" Kata Areum dgn nada kesal
"I'm sorry but how about your wedding? Cancel ke? Takpe wey, kau akan jumpa lelaki yg lagi baik dari Taeyong"
"It's okay but ada lagi gempar" Jungkook hanya meng 'oh' kan sahaja. "Apa dia yg lagi gempar tu?" (amboi Jungkook kau nk membawang jer keje -_-)
"Jaehyun tadi datang rumah aku kata nk gantikan Taeyong untuk wedding kitaorang esok"
"APA?!!!" Areum ingin sekali mencarut apabila Jungkook menjerit lagi tapi dibiarkan niatnya.
"I'm sorry but bukan ke dia kawan Taeyong dgn oppa kau? Kenapa tiba-tiba jer dia nak gantikan Taeyong?" Areum hanya diam seketika lalu mengeluh.
"Entahlah wey. Dia tiba-tiba jer" Areum hanya mengeluh lagi. "But wait, bukan ke Jaehyun duda? Dia pernah khawin dgn model"
Areum mengerutkan dahi. "Aik bila tho? Aku tak tahu pon." Jungkook hanya mengeluh. "Tulah kau jenis tak suka tgk berita. Jaehyun tu kan doktor paling berjaya kat Korea. Banyak lah artikel pasal dia keluar. Dua tahun lalu, dia pernah khawin dengan model terkenal tu ahh apa eh nama dia? Hah, Park Rosé. Tapi tak sampai setahun, diaorang bercerai. Tapi takde siapa tahu punca diaorang bercerai"
Areum pon hanya meng 'oh' kan sahaja. "Untunglah kau dapat khawin dgn duda". Areum mengerutkan dahinya. "Kepala hotak kau Jungkook" Jungkook hanya tergelak.
"Okaylah aku nk tidur bye kookie" Areum tersenyum nipis. "Bye bye Areum".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"YAHHH KIM AREUM!!! BANGUN LAH!!! DAH PUKUL 3:30 NI!!! TAK MALU KE ANAK DARA BANGUN LAMBAT?!!!" Areum hanya mengerutkan dahinya sambil menggosok matanya."Oppa senyaplah. Bising jer" Doyoung mengeluh. "Jaehyun dah tunggu kat bawah dah tu" Areum membeliakkan mata.
"Nape dia tunggu Areum?" Doyoun mengeluh lagi. "Jaehyun kata hari ni nak bawa Areum pergi jalan and bincang psl wedding korang" mAreum pun pergi ke bilik mandi sambil menjeling Doyoung. "Bukan nk kejutkan org awal ii". Doyoung sudah mencarut di dalam hati sambil melihat kepergian adiknya ke bilik air.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Awak kenapa pukul 3 petang ni nak ajak saya pergi makan angin?" Jaehyun tersenyum sinis. "Lama aku tunggu kau. 30 minit tahu tak? Bazir masa aku tunggu kau bersiap. Aku nak pergi butik. Beli baju untuk aku" Areum hanya memandang Jaehyun pelik. "Buat apa nak beli baju ajak saya? Pergi lah sorang ii" Jaehyun yg tidak tahan dgn soalan Areum pon hanya membuka pintu kereta tak masuk ke dalam kereta. "Cepat masuk. Aku malas nak jawab soalan kau" Areum menghentakkan kaki lalu masuk ke dalam kereta Jaehyun. "Bukan nak bukakan pintu untuk aku" desis hati Areum
YOU ARE READING
CHEAT } Jaehyun (NCT)
Hayran Kurgu"Kenapa dia tinggalkan aku? Aku cintakan dia" "Wey lusa wedding hikss....kitaorang.Taeyong hikss... sanggup tinggalkan aku. Aku kecewa hikss hikss" "Aku akan gantikan Taeyong, Areum. Aku, Jung Jaehyun akan khawin dengan kau" "Awak betul- betul nak g...