Arabayı kıvrak hareketlerle park ettikten sonra pet shop'a yöneldim .
Dükkanı sarmalayan manolyalar muhteşem kokuyorlardı. Dükkana adımımı attığımda yukarıdan "hoşgeldiniz" tiz sesiyle otomatik ses yükseldi .
İçeriye girdiğimde öktem amcayı bulmak zor olmamıştı .Pafi için sürekli alışverişlerimi burdan yaptığım için çalışanlarlada tanışıyorduk .Öktem amca yaşlı bir adamdı . Saçlarının beyazlığı yüzündeki samimiyetle birleştiği için hep çok sevimli dururdu. Ona kalan bu dükkanı idare ettirmeye çalışıyordu .Önceden Polis memuruymuş fakat erken emekli olmayı istemiş . Hayvanlarla arası çok iyi olduğundan bu dükkanda hayatının geri kalanını geçirmeye karar kılmış . Emekli maaşından gelen ve bu dükkandan elde ettiği gelirle geçinmeye çalışan canayakın bir adam .
Birkaç muhabbetten sonra mamanın ismini söyledim . Her zamankinden almadığım için oda şaşırmıştı .
"Pafi beyin damak tadı değişiyor demek ." dediğinde yüzünde samimi bir gülümseme oluşmuştu .
"Kesinlikle ."derken sırıttım .
"Birkaç yeni mama daha geldi kızım . Almak istersen promosyon olarak koyabilirim . Pafiye benden bir kıyak . ""Öktem amca ağzından bal damlıyor. Mükemmel olur biliyormusun . Çok teşekkür ediyoruz pafiyle . " derken 32 dişimi gösterdiğimi tahmin edebiliyordum .
"Ne demek kızım ."
Kasaya yöneldiğimde poşetler hazırdı . Parayı verdiğimde geri iade alacağımı bildiğim halde parayı uzattım .Her zamanki gibi ne kadar ısrar etsemde almamıştı.
Arabaya doğru ilerledim ve kumandayla kapıları öttürdüm . Arabaya oturduğumda koleje gitmek istemediğimi farkettim . Saçlarımı kafamda ev topuzu şeklinde toplarken aklımda gidebileceğim yerleri canlandırıyordum.
Annemi arayıp gitmeyeceğimi haber verirken biraz hava almak amacıyla geziceğimide araya sıkıştırmıştım . Annemden sonra çağlaya haber verdiğimde ortak buluşma noktası kararlaştırmıştık .
Çağla en yakın kız arkadaşımdı .Kumral dalgalı saçları ve kahverengi olmasına rağmen boncuk gibi gözleriyle masum olduğu kadar durgun bir yüzü vardı . Fiziğinin iyi olmasının yanında beyaz tenli olması masumluğuna masumluk katıyordu .Dostluğumuz küçüklüğe dayanmadığı halde 9 senelik arkadaşlıklardan daha güçlüydü .Her olaydan haber verirdik birbirimize . Koleji pek sallayan kızlar olmamamız ortak noktalarımızdan en mükemmeliydi .Her daim güvenebileceğim tek dostumun o olduğunu biliyordum . Buluştuğumuz zamanlarda sürekli güler ve eğlenirdik . Uçuk şeyler gülme ve eğlenmeye daha ağır basıyordu .
Olay yeri inceleme evine gece yarısı girip evin içine pafinin dışkısını döktüğümüz , ertesi gün kokudan sineklerin toplaştığı üzere polislerin giremediği bir anımız vardı . Bu anıyı en az uçuk olanı diye sayarsak resmen uçtuğumuz anılarda olmuştu .
Çeşme kumsal kenarında MİRA CAFE 'ye vardığımda arabayı park edip kafeye yürüdüm . Masaların üstünden boncuk gözleri bulmam uzun sürmemişti .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ANKA
ActionBir anka kuşu gibimidir kalp? Günler ilerledikçe yaşlanıp yok mu olur kendi kendine . İnsanlar onu her kırdığında dal örüp yuva mı yapar? Bir gün geldiğinde o dalların onu yakacağını bildiği halde ölmeyimi bekler? Sonrada küllerinden yeniden doğup d...