Syirah sudah lama tidak duduk di Puchong. Maklumlah antara zaman skolah asrama ke kolej untuk diploma, Syirah jarang duduk di rumah. Adalah cuti raya, cuti sem, tetapi selalunya hanya seminggu-dua.
Kali ini, tiada kolej dan tiada sekolah.
Syirah bergelar graduan animasi.
Lukis dan melukis setiap malam di komputer. Di kolej, pelajar lain memanggil dia "loner", apa benda tu? Ikut cakap orang putih, suka duduk seorang walaupun di hostel share bilik dengan ramai. Tetapi "loner" dari Puchong duduk seseorang sahaja setiap malam depan PC.
Sebenarnya ramai tidak kenal apa yang berlaku dengan Syirah.
Kini, dia seorang sahaja dibiliknya oleh kerana seorang kakaknya sudah grad dan bekerja di Selayang. Tinggal di rumah sewa Batu Caves.
Dulu Syirah yang macamkan pelawat, kini penghuni sepenuh masa. Susah nak cari kerja dalam animasi khususnya seorang gadis ayu dah sangat sopan sepertinya. Tidak memakai selain baju labuh, walaupun tubuhnya penuh dan punggungnya menjadi bisikan laki dan perempuan di kolej.
Tidak apa, mereka tidak ada di sini dan tidak dapat ketawakan Syirah kerana punggung Afrika dia (penah dengar seorang sebut).
Sudah enam minggu permohonan dihantar dan dipanggil untuk interview hanya sekali. Itupun untuk jawatan sambilan grafiks di Bandar Puteri. Kerja buruk dan gaji pun sangat buruk, tetapi yang paling buruk mereka menolak permohonan dia dan ambil orang lain. Kalau kerja yang teruk sebegitu pun Syirah tidak dapat apakah nasibnya untuk dapat kerja di KLCC?
Setiap malam tidak boleh tidur. Dan dia baring ataupun cek telefon setiap malam.
Banyak malam seperti itu.
Tetapi malam ini Syirah tidak rasa senang. Ini sebab apa yang berlaku tiga malam lepas.
Malam mana Syirah tonton porn.
Ya, Syirah yang sopan dan tidak pernah lupa bersolat, maklumlah latihan sekolah asrama, cuba elak benda itu tetapi entahlah.
Kenapa malam tu berbeza? Tiga malam lepas?
Tidak ada headphone. Tertinggal di bas. Oleh kerana ini, kali itu dia terpaksa menonton tanpa headphone. Guna speaker PC tetapi dia dah kurangkan volume sehingga hampir paling rendah. Atau tidak?
Dan dia tonton bukan porn biasa. Tetapi porn lesbian. Ye, lesbi.
Bukan yang Syirah ghairah dengan wanita, mana-mana wanita. Tetapi dia tak paham diri dia. Mungkin perlu rewind balik ke zaman sekolah dan apa yang sering berlaku di asrama yang utamakan sains. Berlambak dengan lesbi walaupun bukan semua pengkid. Dari luar nampak macam yang utamakan kegadisan dan semua yang diharapkan daripada mana-mana gadis Melayu. Tetapi waktu malam selepas warden tutup lampu, macam-macam berlaku.
Ada yang cium, ada yang tidur memeluk intim seperti kekasih. Tetapi yang susah untuk dilupakan masa cuti semester dan dia mengintai pengawas tingkatan lima, Lina, melakukan lebih dari biasa dengan classmate Syirah, Johana. Tidak ada seurat benang, kedua-dua bogel dan kedua-dua kemaluan mereka sudah cukur bersih (Sebab itu Syirah pun selalu suka cukur pantat) dan membuat full. Mereka fikir tiada orang di asrama tengahari itu. Dan Syirah duduk dan tonton menerusi celah tingkap.
Sejak episod itu, Syirah tidak dapat elak berfikir tentang seks.
Bukan hanya hubungan lesbi tetapi kepada seks. Tetapi mungkin sebab takut melihat kemaluan lelaki, Syirah rajin menonton adegan-adegan yang hanya ada gadis-gadis. Yang muda, yang tua, yang profesional, yang suri rumah.
Tetapi dia masih anak yang baik. Yang itu dia ulang kat diri dia selalu. Mengingatkan kepada diri yang dia bukan slut. Belum lagi. Sebab, walaupun Syirah boleh menonton aksi lesbi berjam-jam, dia masih tidak menyentuh diri dia. Jari tidak pernah turun ke lurah ataupun ke peha. Dan tidak, memang tidak ke pantatnya. Masa dia cukur pantat pun dia rajin elak daripada menyentuh tempat berharga itu.
YOU ARE READING
Hadiah Untuk Ayah
FantasyDari yang beriman kepada yang melakukan kerja kotor orang yang tersayang. Mencari mangsa baru.