Nara keluar ke balkoni. Pandang dari atas, dia melihat Jaemin yang sedang duduk di pondok.
Teringatkan sesuatu, segera dia keluar dari bilik. Turun ke bawah mendekati Jaemin.
"Awak."
Jaemin pandangnya dengan wajah yang terkejut.
"Bukan tadi tuan kata awak tidur?" Soal Jaemin padanya.
Memang tadi Jaehyun ada masuk kedalam biliknya. Tetapi mendengarkan lelaki itu tidak habis- habis menaikkan suara padanya, Nara rasa sakit telinga. Terus dia berpura-pura tidur sehingga Jaehyun keluar dari bilik.
"Saya pura-pura tidur. Saya rimas dengan tuan awak sebenarnya." Tarik kerusi, Nara duduk di sebelah Jaemin.
"Lagipun saya ternampak awak dari atas, tu sebab saya turun. Awak... Boleh tak awak beritahu saya hal yang sebenar?" Nara harap kali ini dia dapat jawapan kenapa dia dibawa disini. Lagipun dia tahu Jaemin mesti tahu sebab dia dibawa kesini. Kalau tidak Jaemin tak akan muncul di depannya dulu.
"Saya tak boleh jawab. Awak tanyalah tuan. Lagipun sa..."
"Saya taknak tanya dengan dia. Dia tu annoying. Saya rasa rimas. Saya tak suka dengar dia membebel. Dia memang suka membebel ke? Kalau iya pun tujuan dia nak bunuh saya sekalipun, kenapa dia tak bunuh aje saya. Tak ada lah hidup saya terseksa dalam rumah ni."
"Errr... Saya rasa..." Pandang Jaemin, lelaki itu takut-takut ingin membalas. Perasan mata lelaki itu seperti terarah pada belakangnya, segera Nara berpusing.
"Kalau aku nak bunuh kau, aku tak akan bunuh kau dalam rumah ni. Taknaklah aku tengok pekerja aku lari semua sebab nampak roh kau berkeliaran."
Sakit hati Nara mendengar kata-kata lelaki itu.
"Jae, aku nak cakap dengan dia sekejap." Arah dia kepada Jaemin.
Saat Jaemin bangun, Nara pun ikut sekali bangun. Dia nak ikut Jaemin.
"Kau nak pergi mana?" Soalnya dengan nada tegang.
"Saya nak naik bilik."
"Kau ingat kau permaisuri?"
Sejak dia mogok taknak makan tempoh hari, selalu sangat perkataan 'permaisuri' keluar dari mulut lelaki itu. Tidak habis- habis memerlinya.
"Memang! Lagipun tujuan awak bawa saya kesini pun memang saya kena kurungkan. Jadi tempat kurungan saya dalam bilik. Saya nak naik bilik!"
"Selangkah kau pergi! Aku akan pastikan kau menyesal dengan tindakan kau."
Nara malas nak ambil kisah, dia terus mengikut Jaemin walaupun lelaki itu menghalangnya mengikut.
"Kang Nara!" Tak sempat nak beri reaksi, tubuh Nara sudah melayang. Sempat dia terpandangkan Jaemin yang terkebil- kebil memandang tuannya yang sedang mendukungnya.
"Apa awak buat ni?" Belakang badan Jaehyun dipukulnya berkali-kali. Tetapi manalah sakit terasa kalau dah memang tumbukan dia kecil nak dibandingkan dengan tubuh lelaki tegap itu.
"Kau akan menyesal sebab taknak dengar cakap aku."
YOU ARE READING
[COMPLETED] MAFIA 마피아 (JAEHYUN)
Short StoryMerenung segenap ruang yang menempatkan hampir setengah bulan. Buntu Nara mencari jalan keluar. Melihat kalendar yang terpapar di dinding. Nara pasti semua orang pasti risau akan kehilangannya. Terutama sekali tunangnya. Gila! Lelaki bertubuh tega...