Saat skandalım

242 13 0
                                    

ÖSYM sınavından dolayı her sınıfa saat koymuşlardı, bizim sınıfta da vardı.O gün sınıf birbirine girmişti. Sınıfta inanılmaz derecede duygu patlaması yaşanıyordu.Herkes biribirinin peşine koşuyor, üstüne atlıyor, toplar havada uçuşuyordu...

Mert ise bunca seçenek arasından benimle uğraşmayı seçmişti. İlk okul birinci sınıf öğrencisi gibi saçımı çekip duruyordu.Bu ne abi ya liseye geldik hala saç çekme olayları var, şaka gibi. Başta benim için önemli olan şey canımın acıması değil, saçımın bozulması idi. Çocuklar gibi dur dedikçe daha çok yapması sinir bozucuydu. Yanıma yaklaştıkça yumruk, tekme sallıyordum. Eğlenceli olmuyor da değildi yani güzel sarıyordu. Ama yinede Atalarımız boşuna "Azı karar, çoğu zarar" dememiş di mi? Bu söz böyle miydi emin değilim ama her neyse.

Mal gibi peşine düşürmüştü beni. Deli gibi birbirimizi yakalayıp vuruyorduk. Genelde lise oyunları can yakıcı oluyordu. Sanırım buda onlardan biriydi çünkü birbirimize zarar veriyorduk. Ben arka sıraların olduğu duvara yaslanmış, Mert'in boşluğunu yakalamaya çalışıyordum. Elimede tahta kalemini almıştım. Mert tahtanın önünde dolanıp, bir yandan da beni kesiyordu. Ben o an kendimi sınıfın coşkusuna kaptırarak, elimdeki kalemi Mert'e doğru hızlı bir şekilde sallamıştım.

Veee patttt. PARAMPARÇA!

Benden kopan kahkahalar eşliğinde sınıftaki sessizlik ve hemen sonrasında kurt sürüsü gibi uğultular...

Her kafadan bir ses çıkıyordu.Mert'i hedef alarak attığım kalem, ÖSYM sınavından kalan saate denk gelmişti. Saat kırılmıştı ve tamir edilebilecek bir hali yoktu. Hemen saatin içindeki rakamların yazılı olduğu kağıdı alarak geri kalan saat parçalarını çöpe attık. Ben hayata hep pozitif yönden bakan biriydim ve bu yüzden saatin kırılmasını bırakarak, bu günün hatırına saatten aldığımız o kağıdın arkasına sınıftakilerle imzamızı attık. Saatin hemen altında duvarda harita asılıyordu. Hocalara tabikide saatin  benim Mert'e kalem atarken kırıldığını söylememiştik. Onun yerine haritadan dolayı yere düşerek kırdığını söylemiştik ve bu olay sadece ileride çocuklarıma anlatacağım güzel bir anı olarak kalmıştı.

LİSE GÜNLÜĞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin