Ik wist letterlijk niet wat ik hoorde. Ik keek Souad aan en zij bleef mij aankijken. Saida wist ook niet wat te zeggen.
"Sorry, meid. Wollah, het is niet je bedoeld om je zus de grond in te boren" zei ze.: We zijn allemaal jong geweest en ook stomme fouten gemaakt" .
"Het was gewoon stom en ik hoop dat meisjes hiervan leren" zei ze weer.Ik moest even slikken. Ik keek naar mijn zus op het podium en ik werd letterlijk misselijk van het verhaal. Is dit de reden dat ze hem haat? Heeft hij haar geëxposeerd. Oh wat een klootzak. En zij, hoe hard kun je vallen?. Ya ra bi, wat is dit?
Hoe stom kun je zijn om zoiets te doen?. Voor een jongen die je niet eens ziet staan.
Wat bezielde haar....Alles begon te draaien. Het liefst had ik naar haar toe gegaan. IK stond op en wilde weglopen. Souad greep mijn hand.
" Soaud, ik moet even naar de wc" zei ik. Ik word niet goed.
IK rende haast naar de wc. Een paar meiden stonden binnen en keken mij geschrokken aan.
Ik.leek even in alle staten.Ik ging de wc en deed de deur op slot..
Ik zuchtte en ging op de wc zitten.
Ik.wreef over mijn gezicht. ....Ik wist het even niet meer..."Lieverd, zit je hier" hoorde ik Soaud roepen. Omra, ben je hier? Vroeg ze op een bezorgde toon.
"Ja, ik kom zo naar buiten" zei ik.met een zucht.Ik stond voorzichtig op en deed de deur open. Soaud zag mij zo staan en omhelsde mij." Kom lieverd, we gaan even naar buiten" zei ze.
Het was behoorlijk koud maar het interesseerde mij niet. Hoe lang weet jij dit Soaud? Vroeg ik.
Waarom heb je mij niets verteld?. "We wonen samen". Hoe kon je dit voor mij achterhouden?. Lieverd, ik wist niet dat het om jullie Kawtar ging.
"Je zus heeft een andere achternaam" zei ze.. "Ik begreep dat ze ook enig kind was". :Maar die link met jouw Faisal heb ik ook niet gelegd" zei ze op een oprechte toon.."Ik ken de jongen niet bij achternaam". Ik ben niet hier opgegroeid.
Ze zuchtte………Het is voor mij ook een schok, laat staan voor jou. :Oh, dit zag ik niet aankomen" zei ze. IK keek haar en zuchtte ook…………..
Dit verklaart haar haat naar hem. Maar hoe kon ze? Wat heb ik er mee te maken?
Souad keek mij weer aan. "Misschien is ze nog verliefd op hem". Wat' zei ik, dat kan toch niet.
" Ik weet het niet, die zus van je is gek". Je gaat toch ook geen naaktfoto's sturen." Of ze was bang dat hij het jou ging vertellen".
"Daarom moest je uit zijn buurt blijven". Ze zuchtte weer…………Ik weet het niet.
Ik wist gewoon niet meer wat ik moest denken. Ik wilde het liefst hier weg. Ik wilde niet meer blijven. Waarom heeft hij niets gezegd?. Hij loog keihard in mijn gezicht.
Dat mijn zusje dit stuurt, is 1 ding, maar alle jongens mee laten genieten……….Ik werd gewoon misselijk van de gedachte.
Soaud zag mij zo verslagen bij kijken en deed haar armen om mij heen." Lieverd, laten we naar binnen gaan". Je moeder gaat zich afvragen waar je blijft.
"Het liefst wil ik naar het hotel. Ik wil hier geen minuut meer blijven" zei ik. Ik begrijp je, maar we kunnen het niet maken, zei ze weer.
De rest van de avond kon ik alleen maar naar Kawtar kijken. Ik weet niet wat ik had, maar ik walgde van haar en tegelijk had ik ook medelijden. Ik wist niet meer wat ik moest voelen. Ik was zo in de war.
De muziek ging en ik moest mezelf dwingen om niets aan mama te laten merken. Ik ben ook maar gaan dansen om niets te laten merken. Faisal was gelukkig nergens te bekennen. IK zag Youssra en Selma zitten maar ze wilden denk ik niet dansen. Ik had wel het gevoel dat ze het over mij hadden. Ieder keer als ik naar hen keek, zag ik ze kijken…………..
Muziek was gestopt en ik hoorde dat het eten werd opgediend. Mama liep mijn richting en gaf mij het cadeautje. Ze is boven, zei ze. :Ga even met je zus praten" zei mama………..IK had er zo geen zin in maar ik nam het cadeautje aan.
Ik liep ook met lood in mijn schoenen naar boven. Ik wist dat ik nu echt mijn best moet doen om mij in te houden. Het was haar grote dag en ik moest het niet verpesten. Ik wilde alleen zo graag weg. Ik had zo'n spijt dat ik ben gekomen.
IK liep voorzichtig naar de kamer zat en klopte aan. De deur ging van het slot en ik mocht naar binnen. De negaffa keek mij lief aan." Ik kom even voor mijn zus", zei ik. IK heb haar nog niet gesproken. Safi hbiba, ik ga even weg, ik laat jullie alleen. "Shukran" zei ik. Ze ging daarna weg.
Kawtar zat op de stoel en keek mij alleen aan. "Dag Lieverd", zei ik. "Nogmaals gefeliciteerd". Ik heb nog een cadeutje voor je.
Ze zuchtte en keek mij aan…….."Het had niet gehoeven", zei ze bot.
"Je bent mijn zus, en het is je grote dag" zei ik.
Ben je klaar voor het huwelijk? Vroeg ik weer. Ze keek mij nu boos aan. Waarom ben je hier? wat doe je op mijn bruiloft?.Kawtar wat is je probleem?. Wat heb ik jou ooit aangedaan?." Je doet zo anders tegen mij" zei ik met een brok in mijn keel.
Ze zuchtte en wendde haar blik.: Kwatar, we zijn zussen". Wat is het?. Ons moeder gaat hier kapot aan.
"Het is mijn moeder, schreeuwde Kawtar. Niet de jouwe……………
"Ik hoef jou hier niet te hebben" zei ze boos. IK keek haar nu boos aan. "Weet je als het zo moet, hoeft het voor mij niet". Ik heb mijn best gedaan. "Jij wilt blijkbaar het contact verbreken". Prima, dan laten we het zo."Maar ik zou het fijn vinden als jij dat mama ging vertellen" zei ik. Ze keek mij weer boos aan.
: Doe maar niet heilig" zei ze. Jij denkt dat je alles kan pakken.
"Ik ben zo klaar met die zogenaamde onschuld van je…….. Oh jij bent heilig vroeg ik?Ze keek mij nu boos aan." Heiliger dan jij, zei ik boos. Misschien moeten we even Latifa bij roepen, zei ik
Ik zag dat ze verstijfde………Ik hoorde dat ze moeilijk ging ademen. Ze bleef mij aankijken." Ik weet het, zei ik.
Ben je nog steeds verliefd op hem? Is dat de reden waarom je hem haat? Hij wilde je niet? . Is dat de reden dat je het op mij afreageert.Hij werd verliefd op je zusje……….Haat je mij daarom?
Ik zag haar kijken, ze kon niets meer zeggen. Ze had geen woorden meer. Ik kon niets anders dan haar aankijken.
"Ik hoop dat je over hem heen bent" siste ik.: Ik zou het heel zielig vinden voor Mohsine"……..Ik draaide mij daarna om en liep naar de deur………..Je hoeft je geen zorgen te maken, ik houd mijn mond……….. Het gaat je goed…………
JE LEEST
Never forget you ( VOLTOOID)
RomanceGebaseerd in een grote lijn op een waargebeurd verhaal... Omra is een jong meisje dat opgevoed wordt door haar tante na het overlijden van haar moeder. Een meid met een gouden toekomst voor zich.... Omra leert de jonge Faisal kennen die maar één do...