Del 6 - hatad av sitt hjärta

13 0 0
                                    

-Får jag komma in? Frågade Marcus och jag såg hur blöt han var.
- äää visst, sa jag och stängde dörren efter honom. Jag hade ingen aning varför han var här så jag stod bara och vänta tills han skulle bäretta.
- skulle jag kunna låna lite kläder? frågade han bara och tittade sig runtom kring i rummet. Jag gick upp för trappen och in i vårt lilla förråd. Jag hittade lådan som mamma hade sparat lite av pappas kläder i när han lämnat oss. Jag rotade fram ett par mjukis brallor och en stor t-shirt. Jag tog kläderna i famnen och gick ner och gav dem till Marcus.
- Du kan byta om på toaletten där uppe, sa jag och pekade mot toaletten. Vill du ha te förresten? Fortsatte jag innan Marcus hade gått upp.
- Ja visst, sa han och gick upp för trappen. Jag tog fram en till mugg och hällde upp te vatten i den. Jag tog en te påse och la i och ställde fram båda muggarna på köks bordet. Jag satt där och väntade på att den där rösten i mitt huvud skulle säga något dåligt om mig men ingenting hände. Tills Marcus kom ner igen med pappas förstora kläder. * han vill egentligen inte va här men han har inget val*
- varför är du här? frågade jag när Marcus hade satt sig vid köksbordet.
- För att jag gillar dig, sa han och tittade på mig. * Bullshit*. Han såg på mig hur mitt lilla leende snabbt slocknade.
- Du är verkligen fin så jag undrar vem det är som säger att du inte är det Kim? Sa han med så len röst så jag ville verkligen berätta men jag kunde inte.
- Det är ingen som säger det, sa jag och försökte låta övertygande. Jag såg på honom att han inte köpte det men han sa ändå:
- okej.

~~~

Han stannade ett tag och vi spelade tv spel såg på tv och lagade middag tillsammans. Jag vet att det låter som om middag blev så där jätte lyckad som i filmer men nej. Vi stod bara och lagade som den andra inte var där sen tog han med sig lite av maten hem och jag åt själv. På något sett så kändes det ändå mysigt att han bara var där så jag inte var själv.

hatad av sitt hjärtaWhere stories live. Discover now