Del 8 - hatad av sitt hjärta TRIGGER WARNING

14 0 0
                                    

Jag städade lite efter mamma och sen så gick jag in i duschen. Jag träffades av den kalla luften men blev genast varm när jag tog en handduk runt mig. Jag tittade mig i spegeln och drog en hand över mitt ansikte. * du är så jävla ful*. En tår rann ner från min varma kind.

Mina fötter blev kalla när jag gick utanför badrums dörren. Jag gick in i mitt rum och öppnade garderoben. Jag kom på att jag knappast har några festkläder. Jag sträckte mig långt in i garderoben och fick fram en klänning. Den klänning hade jag fått av pappa på min födelsedag.

- Du kan ha den på din första dejt fast du kommer ju inte få någon, hade han sagt och gått ut ur rummet. Jag tog på mig den och satte mig vid mitt sminkbord. Klänningen var kort och svart med lite glitter på. Den var faktiskt riktigt fin. * Du förtjänar den inte*. Jag la på ett lager lite så sådär svart blå ögonskugga och ett lager mascara. Mina läppar lade jag bara lite mörkt läppstift på. Jag plattade mitt hår och gick in i mammas rum. Det luktade sprit och rök i hennes rum. Jag hittade ett par svarta klackskor i hennes rum och tog dem i handen. Jag stängde dörren efter mig och gick in i mitt rum. Jag sprejade på mig parfym som tog bort rök och sprit doften. Mitt hjärta bultade extra snabbt. Jag drog handen längs sidan på ryggen. Det plingade på dörren och jag sprang ner för trappan. Jag öppnade dörren och möttes av en väldigt snygg Marcus. Hans hår var bakåtslickat och han hade skjorta och jeans. Jag drog på mig mina klackskor gick ut med Marcus och låste dörren. Vi satte oss hans bil.

- Vet du hur man kör till Jossan, frågade jag och tittade ut genom fönstret.

- Jag hittar nog, sa han och tog tag i min hand. Jag blev varm i kroppen av att känna hans beröring. Jag tittade på hans fokuserade ansikte och log lite för mig själv.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 18, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

hatad av sitt hjärtaWhere stories live. Discover now