Tajuk tu korang abaikan heh kalau x faham... Lol....
"Dey....mna perginye due ketot ni, lama dah aku tunggu ni... kang terlepas bas karang aku sepak satu2 kepala diorang" dengus Yewon...
X sampai 5 minit Yewon terdengar bunyi tapak kaki kerbau berlari kearahnya....
"Wehh.. sori ah datang lambat, si Aera lah ni punya pasal... makeup lama sangat macam dah lupa dunia" tercungap-cungap Hyeyeong jelaskan kat Yewon
"Eh aku pulak, aku terjang karang" Aera jeling Hyeyeong yg dari tadi dok jelir lidah macam juon...
"Eeeee.... Dah2, lambat karang kena hukum baru tau... Pagi2 dah buat hal" Yewon menggeleng kepala bila lihat telatah diorang.
Warning!!!
Ok first... Sorilah kalau dalam karya aku ni banyak sangat swearing....aku kalau dh nk buat cerita kenalah adalah bad words gituww... barulah x bosan gituww.... Lagipun lwak dialog macam tu.. Kalau masih canggung baca tu boleh ah stop, x paksa pun..Sekolah kebangsan Seoul...
(Nama ni aku main terjah jer eh)Kelas 5-C(cekodok) (lol)
"Woi Yewon bangunlah.... Sowon ssaem dah ada depan Kut" sergah Hyeyeong
Dengan perlahan Yewon mengangkat muka... Jelas sangat kaki tido dalam kelas.... Lepastu tetiba je eye-contact ngan Sowon ssaem jadi senyum pahitlah die...
Sowon ssaem pulak geleng je dengan perangai Yewon.... Padahal murid lain tahan je gelak....
"Apa nak jadilah pelajar aku ni, semua macam beruk" bisik hati Sowon ssaem...
(Masa rehat) (10:00)
Yewon dan dua kenot seperti biasa mengambil makanan kat kantin dan cari meja makan bersama... selang beberapa saat barulah terjumpa meja kosong.... Apalagi, duduklah mereka disitu.
Sedang lahap mereka sekawan makan tetibe je terdengar jeritan sutun pelajar perempuan...
"Eyyy... Ni dah kenapa ni macam sotong kena potong kaki jer aku tengok" dilihatnya Hyeyoung satu persatu perangai pelajar perempuan yg berkumpul didepan mereka.
"Aduh,x der selera pulak aku nak makan" potong Yewon
Sejurus selepas itu, ade seorang junior melintas didepan mereka untuk cari tempat makan tetapi malangnya dihalang selambe je oleh Aera...
Budak tersebut sedikit terkejut dengan perbuatan Aera.. Aera sedar dengan reaksi junior itu...
"Sori ah kalau buat awak terkejut, sya ada nk tanye sesuatu dengan awak" Yewon dan Hyeyoung hampir nk tersedak dengan percakapan sopan Aera smbil pandang muka satu sama lain yg tengah tahan gelak...
Tanye ape yer?soal junior tu dengan sopan.
"Mereka yg dh macam sotong tu... dh kenapa jadi macam tu... dok jerit2 macam orang giler dh aku tengok"tanye Aera
"Oooo pasal tuu... X silap tadi,ada seorang murid lelaki kacak pindah sekolah sini kat kelas 5-A....sebab tu lah jadi macam tu" jawab budak tu panjang lebar...
Aera pun mengangguk dengn dua kenot yg mendengar semuanye tadi..
"Terima kasih ye dik"kate Aera
" sama-sama"balas budak itu dan pergi dari situ....
"Lah, pasal tu jer ke? Annoying betullah diorang ni" kate Hyeyoung
Yewon mengangguk setuju dengan apa yg Hyeyoung cakap
"Bersyukur jelah kite ni normal,x macam mereka yg abnormal tuww" sempatnye Aera menjeling dua pelajar perempuan yg gedik melintas ditepi mereka sambil kuatkan lagi perkataan ABNORMAL itu....
Manakala Yewon dan Hyeyeong hanya leka melahap pizza yg mereka pesan diam2...
So guyss ni saje jer perkenalan pertama ni yer.... Sorry lah kalau storynye pendek... Yg interesting tu tunggulah chapter lain keluar... Tq yer...
YOU ARE READING
Love Founding
RomanceYaaa..... -Park Jeongwoo eh , aku ada namalah... main sergah orang jer... aku sepak kang-Shin Yewon mestilah ada namakan? -Park Jeongwoo Hah? cerlah teka? ape nama ku? -Shin Yewon Mine! Be Mine!! -Park Jeongwoo on Going!!