CHAPTER 4:First Step

126 11 0
                                    

Waktu pulang sekolah...

Yewon pov;

"Weh Hyeyoung, kau ada nmpak x fon aku.... X der pun dalam beg aku" habis beg die selongkar tapi x der.

"Mana saya tahu, sayakan cuma ikan" balas Hyeyoung.

Yewon memandang tajam muka Hyeyoung, orang tengah panik dia bawak main2 pulak....aku tampar kang....

"Aduh,mana pulak fon aku ni" keluh Yewon.

"Mungkin kau tertinggal kat kelas kut,kan kau selalu letak fon bawah laci" teka Aera.

Yewon termenung sekejap....

"Ye x yer jugak eh, weh aku cau pergi kelas dulu eh.... korang boleh balik dulu, x payah tunggu aku... Bye" Yewon pecut laju meninggalkan mereka berdue di tepi jalan....

Manakala Hyeyoung dan Aera terpinga-pinga sebab ditinggalkan Yewon.

Jeongwoo pov;

Jeongwoo masih berada disekolah sebab ade perjumpaan kelab bola sepak.... Lepas perjumpaan tu dia pun mahu pulang terus...

dalam perjalanan kelas ke kelas tu dia terdengar bunyi fon berdering tapi dia hiraukan.

Fon tu berdering lagi. Jeongwoo mengeluh.... die pergi dalam kelas itu dan cek bawah laci.... Jeongwoo terjumpa fon dikelas 5-C....tapi masa tu jugaklah dia x tahan nk kencing.... Jeongwoo meluru ke tandas bersama fon itu.....

"Aduh, siapa punyalah fon ni asyik berdering saje dari tadi, orang nk kencing pun x senang" bebel Jeongwoo selepas keluar dari tandas.

Tiba-tiba die terdengar bunyi tapak kaki berlari di koridor kelasnye... Jeongwoo nampak bayang seorang perempuan berambut x berapa nk panjang masuk kelas yg ada fon tadi....

"Aishh,mana fon aku ni.... bukan aku rasa ade kat bawah laci ke aku letak" rungut perempuan itu...

"Yah" Jerit Jeongwoo ke arahnya.

Perempuan itu pusing dengan terkejutnya.....

"Yah mak ko hijo... kau sape bow dough buat aku terkejut" x sengaje keluar dari mulut perempuan itu.

Jeongwoo auto tersenyum bile nampak muka perempuan itu nampak sama dengan perempuan hari itu....

Perempuan itu memandang die pelik, dah kenape senyum sorang2 nampak muka die.... gile eh....

"Cari ni eh" soal Jeongwoo.

Yewon pov;

"Cari ni eh" soal lelaki itu kepadanye.

Yewon gembira apabila nampak fonnya ditangan lelaki itu... Sebelum Yewon ambik fon miliknye dari lelaki itu, lelaki itu memasukkan fonnye kedalam poketnya...

"Yah" sergah lelaki itu...

"Eyyy, main sergah orang sje.. aku ade namalah, aku sepak kang" marah Yewon.

"Mestilah ade namakan? Soal lelaki itu.

" hah, cerlah teka nama aku sape"soal Yewon balik.

"Mine! Be Mine! Jawab lelaki itu selamba.

Yewon memandang lelaki itu x percaya... gile ker laki ni....

" kau dah kenape, gile eh, bak sini fon aku"Yewon menghulur tangannye mintak fon.

Jeongwoo gelak kecil... die keluarkan fon milik perempuan itu dari poketnya....

"Nah... X der terima kasih ker?... Kalau x de sya alamatnye kena curilah fon kau" kata lelaki itu.

"Macam mana sya nk cakap kalau x tahu nama awak" soal Yewon balik.

"Jeongwoo! Park Jeongwoo! Balas lelaki itu sambil memandang Yewon.

"Terima kasih Park JEONGWOO, dah puas hati kan... aku cau dulu... bye" sengaja die kuatkan lagi suaranya supaya die puas.... die pun blah dari situ...

Jeongwoo x lepas pandang dari Yewon yg sudah berada di hujung koridor untuk balik.... die tersmirk apabila mengenang kembali yg terjadi tadi...

Yewon yg sedang berlari menuju kerumah berhenti di tengah jalan.

"Jap Park Jeongwoo.... budak baru tu ke... aduh, harap2lah sotong2 tu x nampak" doa Yewon....





Love FoundingWhere stories live. Discover now