Kapitel 1

165 3 1
                                    

Lea's pers

Jag vaknade av att min väckarklocka ringer. " FAN " tänker jag medan jag släpade mig upp och drog på mig kläderna. En tajt magtröja med shorts till får duga. Jag sminkar mig vilket är väldigt viktigt för mig. Men tar bara lite ögonskugga, Maskara och lite läpp glans.

Sen så går jag ner och gör iordning en vanlig frukost som bestod av mjölk och chokladflingor. Kanske inte så nyttit men jag bryr mig inte. Det är ju gott. Jag går in på min Instagram och tittar på bilder medans jag äter frukosten. Det är alldeles tyst i huset men det är ju bara för att mamma och pappa har gått till jobbet. Jag är det ända barnet i familjen. Det är jag glad för.

Nu är det dags att gå. Som vanligt så väta mina två bästa kompisar på mig utan för mitt hus. En heter Matilda hon har långt blont hår och blåa ögon. Och en heter Emma hon har långt brunt hår och bruna ögon.
- Hej Matilda, hej Emma säger jag medans vi går till skolan.
-Hej säger Matilda
-Hej säger Emma
- Vet du att igår så frågade Erik chans på mig hahaha! Säger Emma.
- Va vad svarade du? säger jag upphetsat.
- Daaa, NEJ, så klart ha ä ju ful säger Emma.
-Du vet väll att Erik är bakom oss säger jag.
-Vem bryr sig säger Emma och skrattar. Erick går bara och tittar ner i marken bakom oss.

(Inne i klass rummet)

- Ta upp era matte böcker säger fröken.
- Jag hatar matte säger Leo. Leo är min pojk och är i det populära gänget som jag. Vi är så lika! Jag sitter och drömmer tills jag avbryts av fröken.
- Så det är läxan tills nästa onsdag säger fröken med högt och tydlig röst

(Alla suckar)

- Va? Säger jag
-Måste jag upprepa mig igen säger fröken.
- Ehh... Nej säger jag.

(Riiiiing)

Alla springer ut från klass rummet. Jag och Emma och Matilda går med varandra, alla vi vara med oss.
- Hahahaha kolla hennes fula kläder säger jag medan jag pekar på en tjej som går i samma klass.
-Hahaha jag vet säger Matilda hånfullt.
Hon springer bort från oss med tårar.
- Ska du sticka till mamma och gråta säger jag med hånfull röst.
- Hahaha skrattar Matilda,Emma och jag.
- Kolla där kommer Leo med sina kompisar säger Emma.
- Aa säger jag.
- Hej säger Leo.
- Hej älskling säger jag.
- Kan vi prata ensamma.
- Okej vad är det? Undrar jag.
- Jo jag.......

(Riiiiiiing)

- Kommer du säger en av hans kompisar.
- Ja! Jag smsar dig sen säger Leo.
- Okej säger jag lite tyst.

Dagen går och nu går jag hem själv den sista vägen. Det plingar till på mobilen jag ser att det är ett sms från Leo.
~Leo❤️~ | Det jag tänkte säga idag var att jag gör slut med dig.| Mitt hjärta stannar till en sekund. Jag visste inte vad jag skulle göra jag var helt förkrossad. Jag sprang allt vad jag kunde till mitt hus. Jag sprang så fort att jag inte kunde andas tårarna rann ner från mina kinder. Just nu ville jag bara sjunka ner i min mjuka säng och gråta. Men när jag kommer till dörren så ser jag mamma pack min resväska. Jag var i en chock att det ända jag tänkte på var att jag hade allt men nu har jag inget.

Hoppas att ni gillade den💗👇
Följ gärna💖✨

Allt eller ingetWhere stories live. Discover now