~~~~~ morgon ~~~~~~~
(Okej om jag sagt att hennes mamma har hittat en ny man så har hon inte det✌️)
Mamma säger jag och väcker henne godmorgon mamma vakna nu skriker jag ut orden MAMMA VAKNA! Men mamma vaknar inte jag kollar försiktigt på nattduksbordet, där jag ser jag sömntabletter mamma använde. Hon hade köpt ett nytt packet igår men det var nu Tomt inte en enda tablett. Då fattade jag att hon hade tagit självmord.
Jag känner försiktigt på pulsen. Hon har låg puls och jag kände hopp inom mig medan jag ringde 112
- Ja hallå min mamma har nästan tagit livet av sig själv hon har en låg puls så snälla skynda er vi bor ****** så skynda!😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
- Ja vi är redan påväg så håll henne vid liv i typ 2 min till.
- Ska försöka😪
- Bra!
Sen lägger jag bara på och springer till mamma och kramar om henne och säger att allt kommer bli bra, allt kommer bli bra! Sen sjukanmäler jag mig från skolan och åker med mamma till sjukhuset.
En läkare kommer ut och frågar ifall jag var Lea Valentine?
- JA HUR MÅR MAMMA säger jag läkaren svarar
-Vi beklagar men tyvärr😿Jag börjar gråta och läkaren säger att jag ska till en ny familj som ska ta hand om mig som sin egen dotter.
Men jag vill inta ha en ny familj men min pappa vill inte se mig🙍
Läkaren säger
-men du får inte bestämma här! Du ska till en ny familj vare sig du vill det eller ej.En familj kom in genom dörren också vi saker Lea Valentine -jag det är jag
Vi är din nya Familj kul att du ska vara hos oss detta Är Mia. Jag följer med dom med nersänkta axlar och när vi sitter i bilen säger mamman till mig
- DU ÄR MIAS SLAV NU DU SKA GÖRA ALLT HON SÄGER ÅT DIG ATT GÖRA JAG STANNAR UTANFÖR DITT HUS SÅ DU SNABBT KAN HÄMTA LITE KLÄDER. OCH JUSTIA DU SKA LYSSNA PÅ VÅRA REGLER
REGEL 1 OM DU INTE GÖR SOM MIA SÄGER SKA DU FÅ STRAFF REGEL 2 DU SKA VARA HEMMA KLOCKAN 4 FÖR ATT LAGA MAT TILL FAMILJEN!Bilen stannar utanför mitt gamla hus och jag går in i mitt hus och hämtar lite kläder. Inga märkeskläder utan mer vanliga kläder. Sen får jag ut då mamman skriker åt mig HAR DU FÖRSTÅTT!?
- ja... Sa jag sen åkte vi hem till dom.
Mia skrek direkt åt mig att jag skulle städa hennes rum.
Jag gick in i Mias rum och började städa det var jätte stökigt och jag tror Mia var vid 13 års åldern som jag. Det var jobbig men när kl var 15:55 så var jag klar och gick ner och gjorde mat till hela familjen.
Det blev köttfärssås och spaghetti. Sen dukade jag och när hela familjen kom ner så la jag upp mat åt dom och dom åt eller ja alla utom Mia som säger att hon inte gillar spaghetti och köttfärssås så jag fick göra pannkakor till henne i stället. Sen när jag tänkte ta mat så stoppade mamman mig och säger att jag skulle få något annat och så tog hon ut en smörja som jag då skulle äta. När alla var klara till och med jag så säger mamman och pappan att dom hette Linnea och Hampus. Sen säger Hampus att han skulle visa mig mitt tum och så tar han mig bort till trappan och öppnar en dörr under den och säger att jag skulle få sova där. Jag tar min väska och han skulle precise stänga dörren när han säger att han ville ha min mobil eftersom att jag inte skulle få ringa barn hjälpen. Han tar min telefon och jag gick och la mig medan han låste dörren. Jag grät mig till söms den natten.
~~~~~morgon~~~~~~~~
När klockan var 7 och det bara vag en timme tills skolan skulle börja tar jag på mig och kände sedan på dörren men den var låst så jag började slå och sparka på den för att få komma ut.
Tillslut kom Hampus och öppnar och skrek och slog mig för att jag väckt honom och så säger han att för det skulle jag få ett straff när jag kom hem från skolan...
Oj oj oj vad händer nu?😱😱😱😱😔😪😭
Mer?💖
YOU ARE READING
Allt eller inget
RandomEn tjej som heter Lea tar fel beslut som leder till en mardröms liv! Lea är 13 år och är populärast i klassen till hon en dag kommer hem och ser mamma packa hennes resväska.... (Handlar inte om The fooo)