Avsnit 5

68 2 0
                                    

INTRO:
Det var fortfarande samma skola sedan jag flyttade med mamma. Den här skolan suger. Det gjorde det ennu mer när jag fick reda på att Mia gick i samma skola. Kunde något bli värre? Det skulle jag inte ha sakt för det blev det.

( i skolans korridor )

Där stod jag och tittade på världens sötaste kille. Han har bruna ögon och brunt hår och världens finaste leende. Han kommer fram till mig.
- Hej säger han.
- Hej säger jag.
- Jag heter Lea säger jag.
- Jag heter William säger William.
- Så du är typ ny i klassen säger William.
- Jag kom typ för två dagar sedan, jag räknar inte säger jag
- Och men.... Säger William innan han bryts.
- William kan du gå säger den där tjejen som slog mig.
-Okej då Sandra och Moa säger William.
- Mia vår kompis såg att du flörtade med hennes pojkvän säger Sandra. Va är det Mias pojkvän? Så klart allt är ju i mot mig.
- HAA SVARA DIN LILA TÖNT skriker Sandra.
- Ehhh.... n..n..ej säger jag med en darrig röst. Sandra tar tag i min tröja och drar upp mig på väggen.
- Ehh släpp ner mig säger jag med en klump i halsen och det känd som om jag ska börja gråta när som hällts.

Plötsligt släpper hon ner mig och Sandra och Moa tar tag i varsitt av mina armar och släpar i väg mig. De slänger ut mig i en lerpöl och så spottar de på mig.
- Hahaha det är där du hör hemma hos grisarna säger Sandra.
- Hahaha aa säger Moa.
- Du är så ful att din mosa inte vill ha dig. Hon dödar sig själv för att hon inte vill ha dig säger Sandra.
- Aa, nolla säger Moa
- DU SKA INTE SÄGA NÅGOT OM MIN MAMMA skriker jag.
- VAD SA DU skriker Sandra och går och slår till mig på näsan och allt blev svart. När ljuset har kommit tillbaka så reser jag mig upp. Jag är jätte yr. Allt blir suddigt. Jag går "hem". Jag orkar inte fortsätta skoldagen. När jag börjar gå hem så plingar det till på mobilen. Det är ett sms från William. Hur har han fått mitt nummer? Men jag orkar inte bry mig. Det står: |Hej vill du bli ihop med mig? Jag har gjort slut med Mia.|. Jag fylldes med glädje. Han är kär i mig! Men den glädjen försvann snabbt. Jag såg Sandra och Mia springandes mot mig! Jag fick en chock att jag inte sprang. När de kom fram så tog Sandra fram en kniv. De tänker säkert döda mig nu!
-Vi vet att William frågade om han ville bli i hopp med dig säger Mia.
-Så du ska säga nej på SMS:et säger Mia.
- Annars! säger Sandra och drar kniven mot min hals...

Mer?💗👇

Allt eller ingetDonde viven las historias. Descúbrelo ahora