Kapitel 10

68 2 2
                                    

Jag städar och städar och äntligen är jag klar men när jag bara ska ta upp en sak så går Hampus in...
-det har gått 20min nu och jag ser att du inte är klar du ska få fett stryk!

Mia kom ner! Skriker han
Jag kommer svarade hon
Bestäm några (många) straff till henne! Säger han
Okej svarar hon med ett smile på läpparna

Mias pers-------

Hon ska få fan för att hon tog William ifrån mig!

Du ska koka vatten och sedan hälla det över dig säger jag. Men när jag säger det får jag lite dåligt samvete. Men Lea gör det utan att säga något. När hon har kokat vatten så ska hon precis hela det över sig, men då kommer mamma in. Och Lea stannar upp jag blir lättad jag vill egentligen inte att hon skulle göra det men det är Sandra som tvingar mig till det.

--- Leas pers ---

- Mia kan du gå säger Linnea. Mia går.
- Jag hörde vad hon tänkte göra men det tillåter jag inte säger Linnea. Vänta nu lite vad säger hon! Hörde jag rätt!!!!
- Va? Säger jag lite tyst
- Kom säger Linnea och tar mig lätt i handen. Så som man tar i handen när man är snäll. Ordet snäll ekar i mitt huvud!!!!
- Det är kväll och du måste sova säger Linnea med en snäll röst och tittar sig runt som om någon inte får se henne. Jag går in i mitt lila "rum". Och innan Linnea går så ger hon mig lite smink och en maka med skinka och ost. Och hon låser inte dörren. Vad händer?Är hon snäll? Jag märker inte att jag somnade.

Bra?? Isåfall mer??💗💖

Allt eller ingetWhere stories live. Discover now