Chapter 3: Viral 📱

273 38 0
                                    

Yeaun Pov~

Apabila aku terjaga dari tidur ku kelihatan bayangan cikgu di depan aku. "Yeaun gwaenchanha?" tanya cikgu tersebut. Aku hanya menganguk. "Tapi muka awak nampak pucat ni. Awak sakit ni" kata cikgu tersebut sebaik saja merasa dahi ku panas.

Sunghoon terus berdiri dan pergi ke meja ku. "Cikgu biar saya bawak Yeaun ke bilik kesihatan" kata Sunghoon. Cikgu hanya menganguk. Sunghoon mengangkat aku gaya bride style ke bilik kesihatan. Semua pelajar memandang aku dan Sunghoon.

Sampai saja di bilik kesihatan Sunghoon meletakkan badan ku di atas katil dgn lembut. "Gwaenchanha? Badan kau panas ni. Kau demam" kata Sunghoon. Aku hanya berdiam diri tidak cakap apa2. Dia berdiri lalu pergi mengambil kain basah dan rendam ke dalam mangkuk yg berisi air lalu memerah kain tersebut.

Sunghoon mengelap badan ku dgn kain basah yg diperah olehnya. Bila aku melihat Sunghoon hati ku rasa sgt tenang. "Kalau ada apa2 bagitahu aku. Aku ada dkt sofa dpn" kata Sunghoon lalu beredar.

Aku memejamkan mata seketika. Dalam beberapa jam kemudian aku terjaga disebakan seseorang mengejutkan aku dan org itu Sunghoon. "Eomma dan Appa kau ada kat luar" kata Sunghoon sambil menggalas beg aku. Aku hanya menganguk dan turun dari katil.

Sebaik saja aku keluar dari bilik eomma ku memeluk ku dgn erat. "Kamu ni kenapa tak bagitahu eomma kamu sakit. Risau eomma" kata Eomma ku. Alah macam lah aku tak balik rumah. "Terima kasih ye Sunghoon sbb jaga anak Pak cik" kata Appa ku. Sunghoon hanya menunduk.

"Sunghoon-ah, boleh tak kamu jaga Yeaun dlm beberapa hari ni?" tanya Eomma ku kpd Sunghoon. "Eomma gwaenchanha. Yeaun boleh jaga diri sendiri" kata aku. Eomma ku memukul bahu ku. "Budak bertuah ni dah sakit tetap degil jugak" kata eomma ku.

Sunghoon hanya ketawa kecil dan dia menganguk kepalanya. "Kalau kamu setuju jaga dia bagus lah. Tak perlu eomma nak kena balik rumah tiap2 hari" kata eomma ku. Eomma ku menjemput Sunghoon ke rumah ku. Dia hanya menganguk.

~+.+

No one Pov~

Sewaktu Yeaun di dalam kereta ada seseorang melihat Yeaun dari jauh. "Betul ke dia suka aku?" tanya lelaki itu dlm hati. Kemudian seseorang menyapa dia. "Jay awak tgk apa?" tanya gadis itu. Jay hanya menggeleng.

Sampai saja di rumah Yeaun. Sunghoon terus keluar dari kereta dan bawak Yeaun masuk ke rumah. Puan Min hanya tersenyum melihat mereka berdua. "Yeoba tgk tu Yeaun nampak bahagia sgt" kata Puan Min. Encik Lee hanya menganguk.

Sunghoon masuk ke bilik Yeaun dgn membawa dulung makanan dan letak di meja sebelah katilnya. Yeaun hanya memandang makanan tersebut. "Kau lapar?" tanya Sunghoon. Kemudian Yeaun menepuk bahu nya.

"Mestilah org lapar. Apa punya soalan lah" kata Yeaun dgn nada sedikit tinggi. Sunghoon hanya ketawa kecil. "Aku suap" kata Sunghoon. Muka Yeaun kemerahan apabila Sunghoon kata begitu.

Yeaun hanya berdiam. Sunghoon menyuap kan bubur kpd Yeaun. Setelah habis makan Sunghoon memberikan ubat pil kpd Yeaun. "Makan ubat ni. Bagi rasa sakit tu hilang" kata Sunghoon sambil menghulurkan ubat kpd dia. Gadis itu hanya menganguk.

Manakala di rumah Jay pula dia sedang menguluang kaji lalu dia teringat kejadian yg berlaku di sekolah.

<Flashback>

"Aku suka kau sejak gred satu lagi"

<end Flashback>

Jay pipi nya supaya fokus belajar. "Fokus Jay,Fokus" kata Jay pada diri sendiri.

"Keadaan Yeaun dah okay sikit" kata Sunghoon. Puan Min hanya tersenyum. "gomawo sbb jaga kan Yeaun" kata Puan Min. Sunghoon hanya menundukkan kepalanya lalu beredar. Yeaun di dalam bilik membuka telefonnya dan apabila dia membuka laman web sekolah dia ternampak video yg dia di reject oleh Jay.

"Macam mana boleh tersebar video ni?" tanya Yeaun kepada dirinya. Ramai org yg komen di situ ada yg memberi kata2 positif ada yg memberikan kata2 negetif. Yeaun hanya terima saja.

3 hari kemudian Yeaun kembali ke sekolah seperti biasa. Apabila dia masuk saja ke sekolah terus ramai memata memandang dia. "Mesti pasal kes tu"kata Yeaun di dalam hati. Tiba2 kumpulan gadis dtg kepada dia. "Ini ke budak perempuan yg kena reject teruk dgn Jay tu" kata budak gadis itu.

Yeaun hanya mendiamkan dirinya. "Dia lah org nya. Berani dia cuba nak rampas Jay dari Heajin" kata gadis lagi satu. Kemudian seorg gadis dtg kepada Yeaun dan menonjol dahi Yeaun dgn kasar.

"Kau tak layak untuk Jay. Lagipun Jay tak suka org macam kau. Padan lah dgn muka kau kena sirim dgn air susu" kata gadis tersebut. Yeaun memandang dia rupanya dia ialah Heajin. "Macam mana perasaan bila jadi famous satu sekolah" kata Heajin sambil menjeling kepada Yeaun.

Yeaun terus berlari masuk ke kelas. Mereka pula mengetawakan Yeaun. Sebaik saja Yeaun masuk ke kelas ramai memandang dia. Mereka membaling sampah ke Yeaun. Chaeni pulak tidak hadir ke sekolah. Jay hanya memerhati kan dia.
Yeaun hanya menahan tangisannya dan pergi ke meja nya.

Sebaik saja Sunghoon masuk ke kelas dia melihat Yeaun yg sdg duduk di mejanya sdg menahan tangisan. Sunghoon pergi ke meja nya dan menarik tangan Yeaun keluar dari kelas.

Di taman sekolah mereka berdua duduk di bangku dan minum air susu pisang. "gwaenchanha Yeaun?" tanya Sunghoon. Yeaun terus memeluk Sunghoon. "Semua org gelakkan aku Sunghoon termasuklah crush aku sendiri. Semua org malukan aku" kata Yeaun dgn air mata basahi pipi.

"gwaenchancha,kalau diaorg buli kau bagitahu aku" kata Sunghoon. Mereka melepaskan pelukan. "Teruk sgt ke aku Sunghoon?" tanya Yeaun memandang tepat ke arah Sunghoon. Lelaki itu hanya menggeleng.

"Jom masuk kelas.By the way kau boleh duduk sebelah aku. Yelah aku takut Jay sakitkan hati kau" kata Sunghoon. Gadis itu hanya menganguk.
Mereka masuk ke kelas semua mata memandang mereka. Sunghoon pergi ke meja Yeaun dan mengambil beg galasnya lalu letakkan di sebelah meja Sunghoon.

Heajin terus mengambil beg nya dan duduk di sebelah Jay. Sewaktu pembelajaran bermula Jay memandang Yeaun yg sedang menulis nota yg ada di papan putih. Jay mengenggam tangannya. Heajin yg disebelahnya hanya andaikan dia.

Sewaktu rehat Jay melihat Yeaun sdg makan bersama Sunghoon. Dia melihat gadis itu gembira bila bersama Sunghoon. Heajin yg berada di meja makan hanya menjeling tajam kpd Yeaun.

"Apa yg special sgt pasal kau Yeaun sampai bf aku jatuh hati sgt kat kau"

+£~¥

I HATE YOU CRUSH~ PARK JONG SEONGWhere stories live. Discover now