Chapter 9: +New Life+ End

331 39 0
                                    

"eottae? Best tak?"

Yeaun memandang ke belakang seorang lelaki sdg memandang nya dgn senyum sinis. "Yah, dagchyeo!" Jerit Yeaun. Jay menutup mulut nya. "Shh, diam nanti org ingat kau gila" kata Jay membisik ke Yeaun.

Yeaun menepis tangan Jay. "michyeoss-eo? galago. jangan dtg sini lagi" kata Yeaun dgn nada tinggi. Jay memandang Yeaun. Dia tersenyum. "Apa senyum2 lepang kang" kata Yeaun.

"Alaa jgn lah marah. Saja je gurau" kata Jay dgn lembut. Yeaun mengabaikan Jay. Dia mencium pipi Yeaun. "mianhae" ujar Jay yg singkat. Yeaun di sebelahnya muka sudah naik kemerahan dan hatinya mula berdebar.

"Buktikan pada aku kau betul2 mintak maaf" kata Yeaun. Jay memeluknya. Dia terkaku dgn perbuatan Jay. "Jinjja mianhae" kata Jay. Dia meleraikan pelukan dgn mengusap pipi Yeaun. "Sekarang baru aku sedar yg aku betul2 suka kan kau" kata Jay dgn lembut.

Yeaun hanya mengelap air matanya. "Kau ikhlas sukakan aku?" tanya Yeaun. Jay memeluknya sekali lagi. "Aku betul2 sukakan kau.hati aku ni hanya ada engkau sorang saja" ujar Jay lalu mengosok rambutnya. Yeaun hanya tersenyum.

Tetapi di sebalik senyum Yeaun itu dia rasa ada benda yg tidak kena. Jay meleraikan pelukan lalu mengusap rambut Yeaun. "Aku balik dulu" kata Jay lalu beredar.

Yeaun dari tadi dia berasa tidak sedap hati. Mungkin Jay hanya mempermainkan perasaannya manalah tahu kan.

Pada keesokan hari nya Yeaun bangun seperti biasa dan membuat rutin paginya. Dia berjalan masuk ke perkarangan sekolah. Gadis itu melihat Jay bersama teman wanitanya memegang tangan dgn erat. Dia menghentikan langkahnya dan cuba menahan tangisan.

"Aku dh agak mesti dia tipu aku" kata Yeaun di dalam hati. Dia menggenggam penumbuk di tangannya. Lalu seseorang memegang tangannya dgn lembut. "S-Sunghoon" kata Yeaun. Jejaka itu hanya tersenyum kpd dia.

"Kajja" kata Sunghoon. Yeaun hanya tersenyum melihat dia. Mereka masuk ke dalam kelas dan ramai bersorak. "Oooooh Sunghoon dgn Yeaun dh official couple!" Kata seorang classmatenya.
Muka mereka terus kemerahan. "Itulah. Sweet giler diaorg" kata lagi classmatenya.

"Aku ship dioarg lah gini" kata lagi seorang. Lalu mereka hanya menuju ke meja masing2. Jay yg dari jauh memerhati kan Yeaun dan Sunghoon.

- Rehat-

Sunghoon mengajak Yeaun untuk ke belakang sekolah. Tak tahulah kenapa lelaki itu ingin berjumpanya. Dia melihat Yeaun yg sudah tiba dia terus bangun dari bangku.

"Y-Yeaun aku ada benda nak ckp dgn kau" kata Sunghoon. Dia memegang tangan Yeaun dgn erat. "Aku a-actually suka kau" kata Sunghoon. Mata gadis itu terus membulat apabila mendengar apa yg Sunghoon kata kpd dia.

"Aku tahu kau masih ada perasaan dkt—" belum sempat Sunghoon habis bercakap Yeaun meletakkan jarinya di bibir Sunghoon. "Aku dah move on dah" kata Yeaun. Senyuman pun terukir di bibir Sunghoon.

"Yeaun do you be my girlfriend" kata Sunghoon. Yeaun hanya menganguk laju. Lalu mereka berdua berpelukan. "Aku janji akan jaga kau dgn baik" kata Sunghoon.

Yeaun hanya tersenyum melihat Sunghoon lalu mereka pergi ke kantin dgn memegang tangan satu sama lain.

{ 5 tahun kemudian }

Hidup Yeaun mula berubah. Dia Sekarang sudah menjalani hubungan perkahwinan bersama Sunghoon. Walaupun ibunya tidak dapat menjadikan Jay menantunya dia tetap terima Sunghoon dgn ikhlas.

"Eomma" rengek seorang budak perempuan berumur 5 tahun. "Kenapa Yumin?" Tanya Yeaun kpd anak perempuan nya. Anaknya menunjuk ke arah anak lelaki nya yg sedang seronok bermain dgn ayahnya.

"Sungin tak nak main sama2" rengek dia lagi. Yeaun hanya tersenyum melihat gelegat anaknya. Dia mengusap rambut anaknya lalu mendukung anaknya ke arah Sunghoon dan Sungin.

"Sungin main sama2 dgn adik. Jgn gaduh2" kata Yeaun dgn lembut kpd anak lelakinya. Dia melihat anak nya endahkannya dia terus mengajak Yumin untuk keluar berjalan-jalan. "Yumin anak kesayangan eomma jom kita pergi jalan2 kat Sungai Han" kata Yeaun lalu mengusap rambut anaknya.

Anaknya yg lelaki itu terus menangis di situ. "Eomma nak ikut" rengek Sungin. Ayahnya hanya tersenyum melihat perangai anaknya. "Kalau Yumin dgn Sungin ikut Appa pun ikut lah" kata Sunghoon. Yeaun lantas mencubik hidung Sunghoon.

"Ahh, sakit lah" kata Sunghoon. Yeaun hanya memjeling kpd dia. "Ngada,dah pergi siap2" kata Yeaun. Kedua anak nya terus lantas masuk ke bilik dan bersiap. Yeaun memandang Sunghoon yg masih lagi tercegat di situ. Dia mecubik lengaan Sunghoon.

"Chagi sakitlah" rengek Sunghoon. "Dah2 pergi bersiap kalau tak saya tinggal awak" kata Yeaun lalu dia terus berjalan ke bilik. Sunghoon yg tercegat di situ terus berlari ke arah isterinya dan memeluk dari belakang.

< Sungai Han>

Yeaun membentangkan tikar di situ dan duduk bersama suaminya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yeaun membentangkan tikar di situ dan duduk bersama suaminya. Manakala dua org anaknya berlari kejar-mengejar di situ. Mereka hanya mengelak melihat gelagat dua org anaknya.

"Chagi saya bersyukur sgt awak isteri saya" kata Sunghoon. Yeaun memandang Sunghoon dgn pelik. "Awak dh kenapa ni? Mengalahkan anak sendiri" kata Yeaun.

Sunghoon memeluk bahu Yeaun. "Saya akan jaga awak sampai bila2" kata Sunghoon. Gadis itu hanya tersenyum manis.

Manakala kehidupan Jay juga bahagia. Dia berkahwin dgn org yg disayangi dan mendapat 3 cahaya anak mata.

Mereka semua hidup bahagia dgn cara masing-masing.

|| THE END||

I HATE YOU CRUSH~ PARK JONG SEONGWhere stories live. Discover now