Chapter 7: I hate you 💔

252 31 0
                                    

Setelah berminggu Yeaun di hospital akhirnya dia dapat pulang ke rumah. Setibanya di rumah dia terus masuk ke biliknya dan berehat. Memandangkan esok dia akan ke sekolah.

Kemudian dia membuka telefon nya dan dia mendapat nofitikasi.

Jay

Gwaenchanha? Kau dah keluar hospital ke? Esok kau dtg sekolah tak? Kalau kau dtg boleh tak kita jumpa lepas rehat besok kat taman sekolah. Aku nak ckp something kat kau.

Okay

Yeaun terus menutup telefon dan pergi ke rak buku. Dia mencari buku yg ingin di baca tiba2 dia ternampak sekeping kertas yg di selit di bukunya. Yeaun mengambil kertas tersebut lalu membaca surat tersebut.

Dear Yeaun, ini aku Jay sorry sebab selitkan kertas ni kat rak buku kau. Aku cuma nak bagitahu something aku betul2 mintak maaf walaupun aku tak rapat dgn kau tapi aku nak mintak maaf.

Aku sebenarnya ada perasaan kat kau tapi aku takut nak bagitahu kau. Yelah aku takut kau reject aku. Tapi aku betul2 suka kau aku tak tipu. Aku harap kau tak jumpa surat ni sebab surat ni mmg memalukan untuk dibaca oleh org pandai macam kau.

Itu saje dari aku

By,Jay

Yeaun mengonyokkan kertas tersebut lalu membuang ke tong sampah. "Kau dh malukan aku kau ingat aku boleh terima kau. Jangan mimpi lah" kata Yeaun. Dia terus mengelubungi dirinya dgn selimut.

Keesokkan harinya Yeaun bagun dan membuat runtin paginya. Selepas itu, dia bergegas ke bawah dan memakai kasut. Sampai saja di sekolah semua murid memandang dia. Kemudian rakannya datg ke dia. "Yeaun gwaenchanha?" tanya Chaeni. Yeaun hanya berdiam diri. "Jawab lah jgn lah diam" kata Chaeni.

Yeaun hanya menghela nafas. "Dalam kelas ye" kata Yeaun lalu terus beredar. Chaeni berasa hairan dgn perangai Yeaun.

CHAENI POV~

Sewaktu aku masuk ke dalam kelas aku melihat Yeaun duduk di sebelah Jay. Tetapi dia hanya mengabaikan Jay. Nampak sgt dia dh move on.

Aku kembali ke meja aku. "Perangai dia dh lain" kata aku di dalam hati. Kemudian seongsaemning masuk ke dalam kelas dan mengajar seperti biasa. Aku dari tadi melihat Jay asyik memandang Yeaun.

Yeaun hanya mengabaikan Jay. Selepas habis kelas aku pergi ke meja Yeaun dan menarik lengannya. "Kajja Yeaun" kata aku. Yeaun hanya menganguk. Tiba2 Jay menahan Yeaun. "Apa kau nak?" kata Yeaun dgn nada tinggi lalu menepis tangan Jay. "Kau tak baca mesej aku ke semalam?" tanya Jay. Aku melihat Yeaun muka dia memang dia tak nak jumpa Jay.

"Jay apakata kau jumpa dia lepas dia makan. Kesian dia" kata aku lalu menarik Yeaun keluar dari kelas. Sebaik saja di kantin Heajin dtg pada aku dan Yeaun.

"Apa kau nak? Aku tk ganggu bf kau" kata Yeaun lalu menepis bahu Heajin. Aku hanya mengikut Yeaun dari belakang.

—————————————————————

YEAUN POV~

Selepas makan aku terus ke belakang sekolah. Seperti yg dijanjikan oleh Jay. Apabila aku sampai di belakang sekolah aku nampak dia sdg duduk di bangku sambil menghirup susu pisang.

Aku duduk di sebelahnya. "Kau nak ckp apa?" tanya aku dgn dingin. Jay hanya memandang aku. "Kau dh lain. Kau tak macam Yeaun dulu" kata Jay lalu meletakkan susu pisang. Aku hanya mengeluh kecil. "Yeaun yg dulu dah mati. Sekarang aku bkn Yeaun yg lembik lagi" kata aku lalu berdiri.

"Aku suka kau. Aku suka kau, Min Yeaun" kata Jay lalu dekat pada aku. Aku menolok nya. "Kau gila ke?! Kau dh ada gf. Waktu aku confess dkt kau reject aku and aku terima apa yg aku dpt" kata aku sambil menahan tangisan. Tiba2 dia memegang tangan aku dan aku menepis tanganya.

"Jangan sentuh aku dgn tangan kotor kau" kata aku lalu beredar. Dalam perjalanan masuk ke kelas seseorang menyapa aku. "Min Yeaun" kata seorang namja. Aku hanya tersenyum.

Apabila aku melihat dia aku rasa bahagia sgt. "Ouh Sunghoon. Kau pergi mana dari pagi tadi aku carik kau" kata aku sambil muncungkan bibir.

"Aku actually kena tukar kelas minggu lepas" kata Sunghoon lalu mengosok tengkuknya. Aku hanya mengosok rambutnya. "Takpe aku tak marah pun" kata aku lalu beredar

—————————————————————

SUNGHOON POV~

Ini kali pertama yeoja seperti dia menyentuh rambut aku. Setiap kali aku berjumpa dgn dia hati aku berbunga sgt seperti di taman. Dah berminggu aku pendam perasaan pada dia. Aku bukan tak nak confess cuma takut nanti kena reject lepas tu jadi stranger mcm dulu.

Kemudian aku masuk ke kelas dan tersenyum sendirian. "Yah,Park Sunghoon kau kenapa tersengih sampai telinga merah" kata Yoomi iaitu seatmate aku. Aku hanya mengeleng kepala.

Habis saja waktu persekolahan seperti biasa aku akan tunggu Yeaun di depan kelasnya. "Lama ke kau tunggu aku?" tanya Yeaun. Sunghoon hanya tersenyum. "Takde lah lama mana pun" kata Sunghoon. Yeaun terus berjalan dan meninggalkan aku yg tgh berangan-angan ni.

"Yah,tunggu lah Min Yeaun" jerit aku kpd Yeaun. Dia hanya tersenyum lalu lari keluar pagar sekolah. Aku pula mengejarnya dari belakang.

"Sunghoonie aku masuk dulu" kata Yeaun. Aku tiba2 rasa muka aku panas. Muka aku merah!! "K-kenapa kau panggil SUNGHOONIE?" tanya aku. Macam tak logik je.

Dia hanya tergelak. "Biarlah aku nak panggil kau apa pun. Mana tahu aku panggil kau chagiya terus deman setahun. Dah lah aku masuk rumah dulu. Don't forget study" kata Yeaun lalu masuk ke rumahnya.

Selepas dia masuk ke rumah muka aku mula kemerahan seperti tomato. "Kawal diri kau Sunghoon" kata aku lalu menampar muka aku sendiri.

—————————————————————

"Aku akan curi hati kau balik, Min Yeaun"

I HATE YOU CRUSH~ PARK JONG SEONGWhere stories live. Discover now