Part 5

508 47 0
                                    

Tanpa disedari,Yejin memeluk Jaemin.Semakin kuat bunyi guruhnya,semakin erat pelukan Yejin pada Jaemin.Jaemin tersedar akan pelukan yg semakin erat itu.

Jaemin: Eoh? D-dia memelukku?

Y/n: *mengigau* c-chaebal..Jangan t-tinggalkan Y-y-y/n lagi..Y/n t-takut,o-oppa..*lirihnya*

Seketika Jaemin terdiam.

Jaemin: Mwo? Ada apa? Kenapa Yejin berkata seperti itu? Dan siapa Y/n?

Keesokan harinya KST 8am

Taeyong sedang menyediakan sarapan untuk Jaemin & Yejin..Di saat itu juga Jaemin datang lalu duduk di meja.

Taeyong: Eoh,tumben kau bangun awal..Ada apa?

Jaemin: Siapa Y/n?

Taeyong: Y/n? Itu nama yg aku Panggil Yejin..Wae?

Jaemin: Hyung,Kenapa Yejin kata Jangan tinggalkan dia? Lagi?

Taeyong: *menghela nafas* sebenarnya,Yejin bukan manusia normal,Jaem..Dia Adonios..

Jaemin: Adonios? Macam mana dia boleh jadi Adonios? Dan apa itu Adonios?

Taeyong: Adonios ialah macam fairy gitu..Eomma kami terminum poison Adonios saat Yejin masih dalam kandungan..

Jaemin​: Apa lagi fakta tentang Adonios ini?

Taeyong: Saat mereka period,mereka akan menjadi needy dengan orang yg slalu ada disisi mereka,perlukan banyak kasih sayang dan mahukan banyak kiss..Dan akan sedikit memberontak jika apa yg mereka mahu tidak diberi..

Jaemin: Aneh...Bermakna mereka akan bertingkah lebih manja?

Taeyong: Yep..Karena itu aku sangat menyayangi Yejin..Kau tahu?

Jaemin: Aku tidak akan tahu jika kau tidak beritahu hyung..

Taeyong: Dia sangat lucu saat needy!

Jaemin: Jinjja?..It will be interesting..

Taeyong: Hei,apa kau cakap?

Jaemin: Nothing..Hyung,ada lagi 1 Soalan yg kau belum jawab! Kenapa Yejin kata Jangan tinggalkan dia lagi?

Taeyong: Itu mimpi ngeri,Jaem..Sejak kebelakangan ini,Yejin sering bermimpi ngeri..Ada banyak benda yg dia fikirkan..Semua itu berkumpul dan menjadi mimpi untuknya..Dia tidak boleh tidur sendiri..Perlu ada orang yg menemaninya..Semalam hujan,apa dia ada memelukmu?

Jaemin: E-eoh? Ada..Wae?

Taeyong: Tanya saja..Bagaimana hubungan kalian?

Jaemin: Aku tidak rasa Yejin faham kenapa aku sentiasa ambil berat fasalnya..Ini sedikit sulit..

Taeyong: Dia takut dengan Mafia,Jaem..Dia bahkan takut dengan NCT..Yes,kita semua Mafia..Aku sudah cuba agar Yejin tidak takut pada kita tapi..Ini sangat sulit..Plus,dia juga tahu yg NCT tidak menyukai yeoja..Aku yakin karena itu dia tidak peka tentang perasaanmu..Dia fikir ini hanyalah mainan perasaan..

Jaemin: Aku akan tetap mencuba untuk memenangi hatinya! *pergi ke kamar Yejin*

HIS GIRL : NAJAEMIN (C)Where stories live. Discover now