P.O.V Esmee
Vandaag is het dan eindelijk zover. De kampioenswedstrijd. We hebben er hard voor geknokt. We hebben al genoeg aan een punt dus waarom voluit gaan. Ik loop naar mijn kast en pak de spullen eruit die ik nodig heb. Ik pak mijn voetbaltas en doe daar mijn voetbalschoenen en scheenbeschermers ook pak ik nog mijn brace voor mijn knie. Het gaat de laatste tijd echt slecht met mijn knie. Ik houd niet eens een hele wedstrijd meer vol, daarom heeft de fysio mij geadviseerd om deze brace te dragen. Ik wil natuurlijk wel de volle 90 minuten volspelen, vooral in de kampioenswedstrijd. Als ik alles in mijn tas heb gedaan kijk ik op de klok en zie dat het half 1 is. Om 1 uur moet ik op de club zijn. Ik pak mijn autosleutels en loop naar mijn auto. Op weg naar de kampioenswedstrijd.
~Tijdens de wedstrijd~
Tot dusver gaat het nog goed met mijn knie. Ik word veel gecoacht door mijn coach omdat hij ook weet dat het niet goed zit met mijn knie. Het staat nog steeds 0-0 met nog 20 minuten te gaan. Ik sta vandaag weer eens in de spits, normaal ben ik rechtsbuiten maar spits is ook wel een keer leuk. Ik krijg de bal en draai me om. Ik leg de bal af op rechts en sprint zelf door richting het zestien meter gebied. Als ik daar ben krijg ik de bal terug en schiet de bal netjes in de kruising. Ik juich net als mijn teamgenoten. 'Mooie bal’. Zegt mijn coach. Ik geef hem nog een high-five en loop dan naar mijn positie.
De scheidsrechter fluit af en we vliegen op elkaar af en juichen heel hard. WE ZIJN KAMPIOEN. De coach komt er ook bij staan en feliciteert ons. We lopen naar de kleedkamer en douchen ons snel en dan gaan we door naar de kantine om daar het feest voort te zetten.
~11 uur ’s avonds~
Ik kom ’s avonds helemaal bekaf thuis. Het was een ontzettend leuk feest. Ik pak nog wat water en ga dan naar boven. Ik woon samen met mijn beste vriendin in Amsterdam. Ik denk dat ze al slaapt. Ik loop zachtjes de badkamer in en poets mijn tanden. Ik trek mijn pyjama aan en loop naar mijn kamer waar ik lekker in mijn bedje kruip en binnen de kortste keren in slaap val.
~Volgende morgen~
Ik word wakker van mijn wekker. Ik kijk en zie dat ik moet werken. Ik werk op een school hier dicht bij. Ik sta voor groep 6. Echt die kinderen zijn geweldig. Ik loop naar mijn kast en pak er schone kleren uit. Ik loop naar de douche en douche me snel even. Ik stap onder de douche vandaan en droog me af. Ik doe mijn kleren aan en doe daarna mijn haar en make-up. Als ik beneden ben zie ik een briefje liggen. “Ik ben al naar mijn werk, zie je vanmiddag xx Lieke” Een briefje van mijn beste vriendin. Ik loop even naar de brievenbus kijken of er nog post is. Ik maak de brievenbus open en zie dat er een paar brieven en wat reclame in zit. Ik kijk even tussen de reclame en loop dan naar binnen. Ik pak de brieven en zie dat er een brief van Ajax bij zit. Mijn naam staat erop, wat moeten die met mij. Ik open de brief en begin te lezen.
Beste Esmee,
We zagen je gisteren voetballen en we dachten die moeten we in onze selectie hebben. Dus bij deze ben je uitgenodigd om een training met de Ajax vrouwen mee te doen. De datum is aankomende woensdag. Ik hoop u dan om half 10 te zien op de Toekomst in Amsterdam.
Met vriendelijke groet,
De staf van Ajax.Ik kan mijn ogen niet geloven, ik ben uitgenodigd om een training mee te doen met de Ajax vrouwen. Dat was altijd al mijn droom maar echt nooit gedacht dat het zal gebeuren. Ik kijk op de klok en zie dat ik moet gaan. Ik pak mijn autosleutels van mijn Mercedes en loop naar de garage waar ik mijn auto uit rij en naar school ga. Ik loop de school binnen en ga naar mijn lokaal. Ik open het lokaal en zet vast wat dingen klaar. Vandaag gaan we niet veel bijzonders doen, rekenen, spelling en nog wat muziekles van een nieuwe juf hier op school. De bel gaat en langzaam komen de kinderen binnen en gaan ze op hun plek zitten. ‘Is iedereen er vandaag?’ Vraag ik als iedereen op zijn plek zit. Er komt van alle kanten een ‘ja’ en dan begin ik met rekenen.
~Aan het einde van de schooldag~
‘Nou jongens en meiden jullie hebben goed gewerkt vandaag. Woensdag ben ik er niet en krijgen jullie een inval juf, ik weet niet wie het is maar ik heb gehoord dat ze heel aardig is dus wees een beetje aardig voor haar, oké?’ ‘Waarom bent u er niet dan’. Ik zucht, ik had deze vraag kunnen zien aankomen. ‘Jullie weten allemaal dat ik voetbal toch’. Ze knikken als teken dat ik verder mag gaan met mijn verhaal. ‘Ik ben gescout door Ajax en mag woensdag een training mee doen met de Ajax vrouwen’. De monden van de kinderen vallen open. De bel gaat. 'Nou jongens fijne dag nog'. De kinderen staan op en ik kijk nog wat werk na en daarna ga ik ook naar huis.
Eerste hoofdstuk. Wat vinden jullie ervan. Vote/Comment
JE LEEST
The day I meet you -
FanfictionOntmoet Esmee in dit verhaal. Esmee voetbalt op dit moment bij een amateurclub in Amsterdam maar als ze op een dag een brief krijgt van Ajax verandert heel haar leven. Op de club ontmoet ze een leuke jongen genaamd Viktor Fischer. Zal het wat worden...