P.O.V Esmee
Als we 's avonds thuis komen loop ik gelijk door naar boven. Ik loop naar de badkamer en haal mijn make-up eraf, borstel mijn haar en poets mijn tanden. Als ik klaar ben loop ik naar mijn slaapkamer en trek mijn pyjama aan en ga lekker in bed liggen. Na een paar minuten ben ik al vertrokken naar dromenland.
~
Ik word wakker van mijn wekker. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat het half 11 is. Ik besluit nog even 5 minuten te blijven liggen en dan ga ik uit bed. Ik heb gisteren al mijn kleren uitgezocht voor vandaag. Het is een licht spijker bloesje met een donker rode broek en grijze All stars. Ik heb best wel veel kleren al zeg ik het zelf, maar dat vind ik ook wel fijn heb ik lekker veel keus. Ik kleed me om en loop naar de badkamer om men make-up en haar te doen. Ik kies ervoor om mijn make-up basic te houden alleen mascara en eyeliner. Men haar doe ik in een hoge staart. Ik loop naar beneden en zie Lieke al aan de ontbijttafel zitten. 'Hee Es, beetje zenuwachtig voor vandaag'. 'Beetje wel. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat ik zaterdag al mag spelen'. 'Ja dat hoop ik ook voor je, ik ben in ieder geval je grootste fan'. 'Nou daar ben ik blij mee'. Zeg ik met een glimlach en kijk op de klok. Kwart over 11. Ik pak een bolletje en doe er een plakje ham op. Ik pak nog wat chocolademelk en drink het in een keer op. Ik ga aan tafel zitten en eet rustig mijn broodje op omdat het maar 10 à 15 minuten rijden is naar de Toekomst. Als ik mijn broodje op heb loop ik naar boven om mijn pyjama te poetsen. Als ik klaar ben loop ik weer naar beneden en trek mijn jas aan. Ik werp nog een laatste blik op de klok en zie dat het tien over half 12 is. 'Liek ik ga'. Gelijk komt Lieke op me afgerend. Dat is dus waarom ik vriendinnen met haar ben geworden omdat ze altijd zo met me meeleeft en me steunt in alles. 'Heel heel heel veel succes vandaag'. Zegt ze terwijl ze me in een knuffel betrekt. 'Dankjewel Liek'. 'Doei'. 'Doei'. Ik doe de deur weer achter me dicht en loop naar mijn auto, ik ben best trots op mijn auto het is een matzwarte Mini Cooper. Ik rijd in alle gemak naar de Toekomst en daar parkeer ik mijn auto weer op dezelfde plek als gisteren. Ik loop naar het kantoor van Jan en klop op de deur. 'Binnen'. Ik doe de deur open en zie Jan druk bezig achter de computer. 'Hee Esmee, goed dat je er bent ik maak dit even af en dan gaan we naar de andere leden van het bestuur'. Ik knik en Jan gaat weer verder met typen op zijn computer. Na 10 minuten is Jan klaar. 'Ga je mee?' Ik knik en loop achter Jan aan een of andere zaal in waar nog meer leden van het bestuur zitten. Ik geef ze allemaal een hand. 'Goed zoals je wel weet zijn we hier om je een contract te geven'. Ik knik. 'Als je dit even doorleest kunnen we zo alles akkoord maken en regelt Jan alles verder met je'. Weer knik ik en lees het contract door. Er staat niet veel bijzonders in alleen wanneer ik train, wanneer er wedstrijden zijn, hoe lang mijn contract is en wat ik ga verdienen. 'Ik ga akkoord'. 'Nou dat is heel mooi, er staat nu een salaris op van 250.000 euro per jaar maar dat kan ik de loop van de jaren alleen maar oplopen'. Ik knik. 'Nou dan mag je hier net doen alsof je een handtekening zet en dan even naar de camera kijken dan kunnen we een leuke foto en herinnering maken'. Ik doe wat de mannen zeggen. Als ik de camera hoor flitsen en ze knikken zet ik echt mijn handtekening. Als alle papieren zijn ondertekent krijg ik een glas champagne in mijn handen geduwd en proosten we erop dat ik een 4! jarig contract heb getekend. 'Goed dat was het je mag nu met Jan mee om de rest te bespreken en je spullen op te halen'. Ik knik en geef de anderen een hand 'Heel erg bedankt'. 'Graag gedaan, we willen zo'n talent als jou natuurlijk niet missen'. Ik begin te blozen en loop snel achter Jan aan. Als we in zijn kantoor zijn krijg ik al mijn trainingsspullen bestaande uit: 5 t-shirts, 5 korte broekjes, 3 lange broeken, 5 paar kousen en 2 paar gloed nieuwe voetbalschoenen. 'Heel erg bedankt'. 'Graag gedaan en ik zie je morgen'. 'Tot morgen'. Ik loop het trainingscomplex af en leg al mijn spullen in de auto en stap zelf achter het stuur en rij naar huis.
JE LEEST
The day I meet you -
FanfictionOntmoet Esmee in dit verhaal. Esmee voetbalt op dit moment bij een amateurclub in Amsterdam maar als ze op een dag een brief krijgt van Ajax verandert heel haar leven. Op de club ontmoet ze een leuke jongen genaamd Viktor Fischer. Zal het wat worden...