Chapter 3

181 7 1
                                    

Hee iedereen. Ik kwam er net achter dat ik de personage nog niet heb voorgesteld. Nou hier gaat tie: Esmee Hagen, 21 jaar, 1.80 lang, blauwe ogen, blond haar, hobby's; voetbal en les geven. Zo dat was het, dan ga ik nu beginnen met het hoofdstuk. Enjoy.

P.O.V Esmee

Als ik na een half uur bij de toekomst aankom zie ik niemand. Ik parkeer mijn auto en loop richting de kantine. Opeens hoor ik iemand mijn naam schreeuwen. 'Esmee Hagen?' Ik kijk achterom. 'Ja dat ben ik'. 'Mooi dan heb ik je gevonden, je bent prima op tijd'. Ik glimlach. 'Loop je even met mij mee?' 'Jaa tuurlijk'. Ik loop achter de man aan en gaan dan in de kantine zitten. 'Ik ben Jan trouwens'. (ik heb die naam gewoon even verzonnen). 'Oke, ik ben Esmee maar dat wist u al natuurlijk'. Jan glimlacht nu ook. 'Jaa, ik heb van de scout veel over je gehoord, dus wat we vandaag gaan doen is dat jij gewoon even een training mee doet met onze meiden en als je goed genoeg bent praten we verder, okee'. 'Prima'. 'Goed we hebben ook alvast een trainingstenue voor je dus die kun je aantrekken'. Ik knik en loop met Jan mee naar de kleedkamers. 'Hier kun je je omkleden, de meiden zijn er ook dus dan kun je je gelijk even voorstellen. Ik ben vast op het veld'. Ik knik en loop dan naar binnen. Als ik naar binnen loop zie ik alle ogen op mij gericht. 'Wie ben jij, ben je nieuw?' 'Ja, ik ben Esmee Hagen en ik mag vandaag met jullie mee trainen'. Zeg ik opgewonden. Iedereen glimlacht. Dat is dus een welkom die ik had gehoopt. Ik kleed me om en doe ook gelijk mijn brace om mijn knie. Als iedereen klaar is gaan we naar het veld en beginnen we met trainen. Na anderhalf uur intensief te hebben getraind is de training afgelopen en lopen we allemaal weer naar de kleedkamer. 'Esmee'. Hoor ik achter me. 'Ja'. Ik draai me om en zie Jan staan. 'Kan je even met me mee lopen'. 'Tuurlijk'. Ik loop achter Jan aan zijn kantoor binnen. 'We willen je graag een contract aanbieden omdat je zo talentvol bent en je hebt een goed scorend vermogen en dat hebben we op dit moment hard nodig. Daarom willen we dat je morgen hier om 12:00 bent en dan bespreken we je contract en als je akkoord gaat kan je het gelijk ondertekenen en waarschijnlijk zaterdagavond al je eerste speelminuten maken'. Als Jan uitgesproken is krijg ik een enorme glimlach op mijn gezicht. Ik kan het gewoon niet geloven. 'Okee is goed, ik zorg dat ik op tijd ben'. 'Fijn zien we je morgen, ik heb nu al zin om met je te werken'. 'Ik verheug me er ook al op'. Ik geef Jan een hand en loop dan naar de kleedkamer waar alle meiden me aankijken als ik binnenkom. 'En wat zei Jan'. Vraagt Anouk Hoogendijk. 'Ik moet hier morgen om 12:00 zijn en dan gaan we het contract bespreken en als ik akkoord ga mag ik het gelijk ondertekenen en ik kan zaterdag waarschijnlijk mijn  eerste speelminuten maken'. Zeg ik met een glimlach op mijn gezicht. 'Gefeliciteerd, welkom bij de groep'. Zeggen ze in koor. Ik lach en begin net als de anderen met omkleden. 'Wat heb je eigenlijk met je knie'. Vraagt Anouk weer. 'Dat weet ik eigenlijk zelf ook niet, mijn "oude" club gaf er niet veel om dus heb er nooit onderzoek naar gedaan'. 'Je kan wel een keer naar de fysio hier die zijn heel goed en kunnen je vast verder helpen'. 'Bedankt Anouk, ga ik zeker een keer doen'. Ze glimlacht en gaat dan richting de douches. Ik kleed me verder uit en ga ook douchen.

~

Als ik thuiskom zit Lieke nog steeds op de bank. 'Liek jonge kom eens van die bank af lui kind'. Ze draait zich om en glimlacht. 'Ik ga zo wel voor je koken, maar hoe ging het bij Ajax'. 'Ik teken morgen mijn contract en ik maar zaterdagavond waarschijnlijk al speelminuten'. Liekes mond valt open van verbazing. 'Die meen je niet'. 'Jaa ik meen het'. Ze komt op me afgestormd en geeft me een knuffel. 'Ik heb altijd al geweten dat je het kon, ik ga vanavond helemaal niet koken, wij gaan uit eten en ik betaal'. 'Dankje Liek dat je er altijd voor me bent'. 'Geen probleem, kom we gaan'. Lieke trekt haar schoenen aan en dan gaan we richting het restaurant.

Sorry dat ik zo ongelofelijk lang niet heb geüpdate, ik ga proberen vaker te updaten maar ik heb weinig inspiratie dus als jullie iets weten dan weet je waar de comment knop zit. 

The day I meet you - Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu