Chapter 2

203 10 0
                                    

P.O.V Esmee

Als ik thuiskom zie ik Lieke al op de bank zitten. ‘Hee Liek’. Ze kijkt om. ‘Hee Es. Hoe was het vandaag op school?’ ‘Goed, maar ik moet je zo wat vertellen’. Ze kijkt me vragend aan en ik loop naar keuken om wat te drinken in te schenken. ‘Wil je ook wat?’ ‘Doe maar cola’. Ik schenk 2 glazen cola in en loop dan naar de woonkamer en ga tegenover Lieke zitten. ‘Nou vertel’. ‘Nou ik kwam dus gisteren thuis van dat feest, en vanmorgen lag er opeens een brief in de brievenbus’. Ik sta op en pak de brief van Ajax en geef het aan Lieke. ‘Heb jij een brief van Ajax gehad’. Vraagt ze ongelovig. Ik knik. ‘Lees die brief nou maar’. Ze vouwt de brief open en leest aandachtig. ‘OMG Esmee jij mag voetballen bij Ajax’. ‘Nou dat is nog niet zeker, ik mag een training meedoen en als ik goed genoeg ben mag ik misschien wel een contract tekenen’. Ze kijkt me met grote ogen aan. Ik grinnik. ‘Ik hoop het wel voor, je je bent wel echt super goed’. ‘Dank je’. ‘Wanneer is de training?’ ‘Woensdag morgen, moet er om half 10 zijn’. ‘Dan zie ik je ’s ochtends nog wel denk ik, ik hoef woensdag pas om half 11 te beginnen’. Ik knik. ‘Ik ga effe douchen, ga jij eten koken?’ ‘Ja is goed’.

Het eten van Lieke was echt super lekker. Hoe het heet weet ik niet meer maar het was lekker en daar gaat het om. Het is nu half 7 en ik plof samen met Lieke op de bank om een film te kijken. Lieke zoekt een film uit op Netflix en dan gaan we kijken.

Als de film is afgelopen zet Lieke de TV uit en lopen we allebei naar boven. Ik ga naar de badkamer en poets even mijn tanden en kam mijn haar even door. Ik loop terug naar de kamer en pak mijn pyjama en trek die aan. Als ik mijn pyjama aan heb krijg ik een berichtje. Ik ontgrendel mijn IPhone en zie dat ik een berichtje heb van Rick: Hee, ik heb even een vraagje. Ik kan donderdag niet werken en ik zag op het rooster dat je altijd op donderdag vrij bent dus ik dacht kun je voor mij invallen? Ik hoor wel van je xx. Ik moet lachen om die xx’jes Rick is homo en echt een hele goede vriend van mij. We lachen veel en gaan ook vaak shoppen samen. Ik pak mijn telefoon die ik op bed had neergelegd en app Rick even terug: Heee. Jaa tuurlijk wil ik voor je werken. Zullen we dan zaterdag shoppen. Heb ik ook weer wat te doen op zaterdag, want de competitie is voorbij en kan ik je gelijk helemaal bijpraten xx. Ik leg mijn telefoon op mijn nachtkastje en ga lekker in bed liggen. En binnen no time ben ik in dromenland.

~Woensdag~

Vandaag is het dan eindelijk zover. Ik mag gewoon trainen met Ajax!! Ik pak mijn voetbaltas en stop daar de gebruikelijke dingen in. Ik kleed me aan en loop naar beneden. Ik zie Lieke al aan de keuken tafel zitten ontbijten. ‘Hee Liek’. ‘Hee Es, heb je er een beetje zin in’. ‘Ja wat denk jij dan, ik ben hartstikke zenuwachtig’. ‘Snap ik wel, maar je gaat het super goed doen ik weet het zeker’. ‘Dankje Liek’. Ik loop naar de vriezer en pak er een wit bolletje uit. Ik stop het bolletje even in de magnetron om het te laten ontdooien en smeer er daarna wat boter op en strooi er wat hagelslag overheen. Ik pak ook nog even de chocomelk en drink de beker in een keer leeg. Ik kijk op de klok en zie dat het 9 uur is. Over een half uurtje moet ik er zijn en het is een kwartiertje rijden. Ik eet mijn bolletje op en pak mijn autosleutels van het plankje af. ‘Ik ga’. ‘Doei veel plezier’. Ik doe mijn jas aan en pak mijn tas en loop dan naar de auto om vervolgens naar de Toekomst te rijden….

Hee iedereen ik hoop dat jullie het leuk vinden. Vote/Comment. 

The day I meet you - Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu