OGGES PERSPEKTIV:
Oscar, Felix och Omar tittar spänt på deras mobiler och chatten med Ester. Hon har inte svarat än så de uppdaterar hela tiden. Jag själv satt så de första fem minutrarna efter att vi skickat meddelandet, de har suttit i cirka en halvtimme, alltså har hon inte svarat på en halvtimme men jag tror hon svarar när hon vill.Jag lyssnar på musik medans jag tittar Twitter och retweetar och svarar och favoritmarkerar lika mycket jag gjort förut på ett år för jag har INGET att göra.
Plötsligt hör jag att Felix piper till och tittar på de tre killarna som har blickarna fästa i deras mobiler. Efter en stund säger Felix:
"Hon svarade".
Oscar och Omar nickar och det rycker i deras mungipor.
"Vad svarade hon då?" frågar jag undrande.
"Att hon gärna är med" säger Omar och ler stort så man ser hela tandraden. Han är lika glad som oss andra, alla vill träffa Ester.ESTERS PERSPEKTIV:
Jag bestämde mig tillslut att skriva att jag gärna är med i deras musikvideos. Nu har jag lunchrast och retweetar massa tweets och svarar på en del. En del tweets får även en favoritmarkering för varför inte liksom? Idag har jag skrivit minst tjugo tweets om att jag är jätteglad och nu skriver jag en till som lyder:
"Tack #Ff 💕 Ingen vet vad jag menar och det var det som var meningen🙊"
När jag ätit klart går jag till lektionssalen där några av mina kompisar redan står.
"Grattis Ester!" säger de alla in munnen på varandra direkt och ler stort mot mig.
"Tack babessss" säger jag med utdraget s såklart. Det är vårt kompisgängs grej. Läraren kommer efter en stund och vi går in och sätter oss så nära dörren man kan komma, längst fram till höger.Det är våran plats, om någon skulle få för sig att sätta sig där skulle det bli rena kalabaliken för oss och de skulle nog få en och annan käftsmäll eller ett slag, men förstås bara på skoj.
Under lektionen så jobbar vi inte så mycket, tjejerna skickar mest lappar eller sms för att få reda på allt om varför killarna följde mig och om chatten. Jag råkade tyvärr försäga mig om direktmeddelandet som de hade skickat och om att de frågat om musikvideos så ibland har jag flera lappar och sms jag måste svara på.
När lektionen är slut drar mina vänner med mig så fort som möjligt genom dörren och ut på så kallade skolgården.
"Vilka låtar är det?" frågar Alina direkt
"Jag vet inte, men jag hoppas det är några av de bästa." säger jag och ler smått.Det gör egentligen inget vilken låt det är men jag skulle kunna leva mig in i några av låtarna jag tycker mer om mer.
"Vem ska du försöka ragga mest på då?" frågar Ebba och blinkar med ena ögat. Jag skrattar och svarar inte för direkt så kommer nästa fråga. Eller ja, mer en kommentar.
"Det är synd att killarna bara tar kända personer och inte vanliga foooers."
Det är Sofia som har pratat precis och jag hör på tonfallet att hon inte tycker det är rättvist att jag ska få vara med för att jag redan är lite känd. Det hörs tydligt att hon är svartsjuk.Jag får nästan lite dåligt samvete att jag inte sa till killarna att de skulle ta någon av mina kompisar istället, jag vet ju hur mycket de skulle velat det.
Men jag blir också arg på henne att hon inte är glad för att en av hennes bästa vänner ska få vara med i flera musikvideos med hennes favoritband!
"Bli känd då!" svarar jag lite spydigt och går där ifrån. Jag och Sofia har halkat ifrån varandra mer och mer när jag blev mer "offentlig". Vi var världens bästa vänner förut, ingen vänskap kunde slå våran. Men allting har ett slut...
YOU ARE READING
Jag tror jag gillar dig
Fanfiction"När jag ser honom pirrar det i magen, du vet, sådär som när man är kär. Men jag är inte kär i honom." "Jag vill kyssa dig här och nu!"