5. TRAIN TRIP

14 1 0
                                    

*Nästa dag*
ESTERS PERSPEKTIV:
Jag sitter på tåget och försöker förstå ett mattetal, lika bra att göra något bra istället för att slösa bort "dyrbar" tid. Jag har musik på och eftersom jag ska jobba med The Fooo så lyssnar jag på deras musik, just nu "Ballin".

När jag äntligen skrivit svaret prydligt kommer det ett meddelande, på Skype.
Jag och Fooo har skypat väldigt mycket för att lära känna varandra så det är inte konstigt att de skickar meddelanden.

Jag klickar mig in på Skype där det kommit ett meddelande från Fooo med texten: "gå in, jag ringer men icke säger Nicke, får inge svar://"

Jag trycker på ringa och sätter på kamera medans jag skriver "svara rå" till dem för att väcka uppmärksamhet. Nästan direkt när meddelandet är skickat svarar Felix och ler.

"Heeeeeeej!"
Heeeeeeeej Felle!"
"Vart är duuuuuuu då?"

Jag tittar på skylten med stationer och ser att nästa är Stockholm C.

"Typ jätte nära Stockholm!!!!"
"Oh maj gaaaaaad! Det ska bli sååååå kul att få träffa dig i verkliga liiiiiiiivet!"
"JAAAAA! Kommer vara sååååå kul!"
"Vi är så tråkiga så det enda vi har planerat är att gå på donken om det går bra?"
"Jaaaaa det blir jäääääättebra Sandy!"
"How did U know?" frågar han när jag sagt Sandy.
"Hemliga krafter vettu!" svarar jag med mystiskt röst.

"HEJ OGGE! säger Felix till någon bakom skärmen, förmodligen Ogge... Mina magiska krafter säger mig det.
"HEJ FELIX!" svarar rösten som visar sig vara Ogge när han sätter sig bredvid Felix.
"HEEEEJ ESTER" säger han när han ser mig.
"HEEEEEEEEJ!" Jag ler stort mot honom och leendet blir besvarat.
"Vad gör niiiiiiiiii dåååååå?" frågar jag med tillgjord röst.
"Väntar på sega Omar och Oscaaaaaaaaar." svarar Ogge.
"Är Omar i Stockholm?" frågar jag, kanske lite efterblivet.
"Ja såklart, du kommer ju idag!" svarar Ogge som om det vore självklart.
"Men han måste väl inte vara där bara för att jag är där?"
"Eeeh joooooooo! Han vill ju träffa dig och så ska vi titta igenom videos och kanske träna lite också!" svarar Felix med ett stort äkta leende, det ser iallafall äkta ut genom skärmen.
"Jag ska av nu!" säger jag och plockar ihop pick och pack som jag ställt på golvet och på sätena bredvid.
"Okej, ses! Vi är där om typ fem minuter och om inte Oscar och... HEJ OSCAR!" säger Felix och jag skrattar åt dem.
"Hejdå ses!" säger jag och avslutar Skype-samtalet.

Jag går av och sätter mig på en bänk som inte är den smutsigaste men ändå ganska smutsig. Jag kommer väl inte sitta här så länge iallafall.

Jag längtar.

Plötsligt ser jag Oscars välkända kalufs och efter honom Felix välkända jacka och därefter Ogges keps. Jag vinkar med hela armen och de verkar ha sett mig eftersom de styr stegen mot bänken jag sitter på. Jag reser mig upp, lämnar väskorna vid bänken och joggar mot de tre killarna.

Vi möts i en stor gruppkram som får oss att skratta. Det känns som om vi känt varandra länge och ändå är det bara några veckor!

"Ååh vad kul att du äntligen kommit!" Säger Felix med ett stort leende.
"Jag har längtat efter att få träffar er!" Jag besvarar leendet.
"Vi drar till donken och sen kommer nog Omar." Säger Oscar och jag nickar och går och hämtar mina väskor.

Vi går uppför rulltrapporna, förbi ett köpcentrum och sedan ser jag McDonald's gula skylt. Vi går in och beställer, två Big Mac och fem hamburgare. Eftersom både jag och Ogge aldrig ätit en cheeseburgare så hittar vi snabbt något som länkar ihop oss.

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: May 12, 2015 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

Jag tror jag gillar digTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon