4. Felix löser allt

24 2 0
                                    

OMARS PERSPEKTIV:
Jag slötittar igenom Twitter, jag såg att jag inte tittat på cirka 9 timmar och då händer det mycket på Twitter fast man inte följer så många.

De flesta tweetsen är från Ester som verkar vara väldigt glad av någon anledning.

Den senaste tweeten är "tack Ff" och jag har funderat länge på vad hon kan mena med det, vad är Ff? Efter minuters slötittande kommer det ett meddelande i gruppen med Felix, Oscar och Ogge från Felix där han skriver: "JAG VET VAD ESTER MENADE MED FF BITCHESSSS" .

Jag spärrar upp ögonen och skriver som svar: "VADD MENHAR HONM" och efteråt slår jag till mig själv, jag kunde stavat liiiiiite bättre, men när jag är ivrig blir det kdjqkngföödbfkql.

Efter typ en halv minut kommer svaret: "FOOOFAMILY JU HUR KUNDE VI INTE KOMMA PÅ DET ASSÅ AHHHHHHH" !

Jag spärrar upp ögonen ännu mer om det går och svarar med: "HON ÄR GLAD FLR ATT VI FRPGADE HENE KRJQKFNO" och slår mig själv ÄNNU en gång för mina stavfel men i den texten passade det nästan in... Hmm...

Plötsligt känner jag att en vältränad, stor hand läggs på min axel och tittar förskräckt bakåt och möts av en skrattande Oscar.

"Asså Omar du skulle sett det ansikte!" skrattar han fram mellan sina skrikskratt-attacker. Jag ger honom en sur blick som jag hoppas han uppfattar som dödande.
"Vad vill du då Enis?" säger jag med betoning på Enis, man måste liksom ge igen.
"Ja, jag såg dig sitta här och tänkte fråga om du vill hänga med till studion for some practise." svarar han med hans speciella uttal på engelskan som ibland kan vara lite roligt, särskilt om man är övertrött.
"Kan jag väl, hänger Fogge på ock?" säger jag och väljer ock istället för också för att jag vet hur mycket Oscar retar upp sig på Göteborskan.
"De säger inte nej ifall vi frågar iallafall" svarar han nonchalant.
"Let's fråga then" svarar jag med samma ton och frågar dem på gemensamma chatten om de finns i studion snart. Ingen idé att skicka enskilda meddelanden, det tar tid, viktig tid!

Jag och Oscar går mot studion och småpratar på vägen.
"Så vem tror du Ester gillar mest av oss då?" frågar Oscar och flinar stort som om han är helt säker på att det är han.
"Förmodligen mig." svarar jag med ett om möjligt ännu större flin.
"Vi får väl se!" muttrar han tillbaks.

När vi kommer in i dansstudion står Felix och hoppar runt på golvet, han ser konstigare ut än vad han brukar vara.
"Vad har hänt?" frågar Oscar med en fundersam min.
"Ester kommer hit imorgon och kollar videos och så!" skriker han som ett glatt svar.
Ester kommer imorgon!

Jag tror jag gillar digWhere stories live. Discover now