luku 5

428 17 1
                                    

"m-moi" änkytän ja hymyilen akwardisti.

"Mites siul menee?" Y/n hymyilee ja pitää katsekontaktin.

"H-h-hyvin. Frendein kaa satuttii eksyy tähä kauppaan" joku ongelma mulla varmaan, kun änkytän.

"Ooks varma? Ku änkytät tolleen?" Hän huolestuu. Nyökkään ja käännän pääni koppiin päin, jossa Tommi ja Joel on.

"Okei.."

"Onks noi sun frendei?" Hän jatkaa. Yhtäkkiä hän haluaakin tutustua? Luulin, että hän luuli minua joksikin Jammu-setä #2 sen yhden kysymyksen jälkeen. Hän muutenkin käyttäytyi vähän oudosti.

"Joo, Joonas ja Tommi" vastaan alakuloisena.

"Voidaan mennä kattoo niit, jos sie haluut" jatkan.

"No joo, mennään sit" y/n sanoo.

Menemme kyseiseen koppiin ja heti aluksi Tommi ja Joonas katsoo meitä ihmeissään.

"Ööh, tässä on y/n." Esittelen hänet pojille hymyillen akwardisti.

"Moi, oon Tommi" pitkä mies hymyilee.

"Joonas" Porko sanoo ja soittaa kitaralla jotain paskaa.

"Joo kiva tavata. Kai?" Y/n hymyilee.

"Mites sinä?" Tommi kysyy y/n:tä, joka istahti kopin keskellä olevaan penkkiin.

"Mikäs tässä, paskaa on tää vuos on ollu. Mut elämä on" hän vastaa hieman surulliseen sävyyn. 

"Pärjäile" Joonas sanoo. Kerranki tuo osaa olla kiltti tai jotain.

"Kiitti" hän hymyilee lattiaa päin.

Olemme hetken hiljaisuudessa ja katsomme vuorotellen toisiamme. Tommi kuitenkin rikkoo hiljaisuuden jossain vaiheessa.

"Mistä te tunnette?" Hän sanoo laittaen oikean kätensä lantiolleen. Vilkaisemme toisiamme Y/N:n kanssa.

"No, kaupassa maksoin tuon ostokset" hymähdän. Joonas kääntyy katsomaan minua virnistäen.

"Älä." sanon vakavana osoittaen Joonasta. Tommi ja Y/n naurahtaa. Lopulta Joonas ja minäkin nauramme kovaan ääneen.

...

Hengasimme Y/N:n, Tommin ja Joonaksen kanssa loppu päivän. Se oli itseasiassa aika mukavaa.
Y/N kanssa oli jotenkin erilainen olo, kuin olisi perhosia vatsassa koko ajan. Paitsi että ei voi olla. En ole tuntenut häntä kolmea päivää pidempään.. Mutta jos siltikin?

Y/n antoi numeronsa Tommille sekä Joonakselle, jotta voisimme hengata uudestaan. Nauroimme hieman nimille, jotka y/n oli laittanut meille. En edes viitsi sanoa niitä.

Lopuksi heitimme y/n kotiinsa, joka oli valtava. Kaksi kerroksinen omakotitalo, vieläpä ihmisellä, joka asustaa yksin. Olen yleensä nähnyt jotain yksiöitä yksin asustajilla niin, kun minullakin on. Heh..

...

Autossa, kun Y/N oli heitetty kotiinsa.

"Y/n on mukava tyyppi." Tommi puhuu faktoja.

"Niih, kiinnostas tietää sen elämästä vähän enemmän." Mumisen. Pojat nyökkäilevät myöntävästi. Istumme hiljaisuudessa.

Katselin hieman ympärilleni ja näin kaulakorun. Otin sen käteeni katsoakseni tarkemmin.  Huomasin että sen voi avata. Tietenkin avasin sen ja sisällä oli mustavalkoinen valokuva, jossa oli y/n ja joku mies. Heidän ympärille oli piirretty sydän mustalla tussilla. Siinä oli myös punaisella tehty sik sakkia sydämen keskelle. Vaikka en tunne kumpaakaan paljoa, tämä sattui koko kehooni.

Otin nopeasti puhelimeni esille ja laitoin y/n:lle viestiä tästä. Hän vain vastasi, että voisinko tuoda sen mahdollisimman nopeasti hänelle. Totta kai minä sen sitten teen.

"Aleksi!" Joonas kiljuu. Säikähdän tuota ja katson ihmeissäni hänen sinisiä silmiä.

"Kotis on tossa, jos haluat mennä" hän naurahtaa.

"Aa, joo. Sori ihmettelin yhtä juttuu vaa. Mää lähen." Mumisen. Nappasin kaulakorun käteeni ja poistuin autosta. Olin kaivamassa avaimiani taskusta, kun Tommi lähtee pihasta Joonas kyydissään. Salee menee nussimaan, ku käyttäytyy yhessä nii oudosti muutenkin..

 Two Birds || Alex Mattson X ReaderWhere stories live. Discover now