Hoofdstuk 5

49 3 0
                                    

De geur van bloed drong mijn neusgaten binnen toen ik de schooldeuren doorging. Zoals altijd moest ik me heel erg inhouden om de mensen om me heen niet aan stukken te scheuren en hun warme bloed op mijn huid te voelen. In plaats daarvan begon ik op mijn wang te kauwen. Het was een tick die ik ontwikkeld had om mijn verandering en bloeddorst onder controle te houden. En het werkte verbazingwekkend goed om eerlijk te zijn. Ik voelde de bloeddorst afnemen en ook mijn hoektanden werden minder scherp. Opgelucht haalde ik adem. Het was toch elke keer weer spannend of het goed ging of niet.

Ash

'He Ash!' Ik draaide me om en zag Bas naar me toe lopen. Bas en ik zaten in hetzelfde voetbalteam. Ik haalde onverschillig een hand door mijn haar. 'Tisser?' 'Ik moest melden van Visser dat we een extra training hebben vanmiddag.' 'Why!? Ik heb vanmiddag een afspraak!' 'Iets met de opstelling ofzo.' Zucht. 'Oké, ik zeg die afspraak wel af.'
De bel ging en ik liep met tegenzin naar het biologielokaal.

Meneer de Mol vroeg om stilte en vertelde ons dat we in tweetallen een project moesten gaan doen. Iets over Ordening, ik heb niet echt opgelet.
Maar het ergste moet nog komen.

Emily

Arghh, dit is een nachtmerrie. Ik moet een biologieproject gaan doen met Ash. Met Ash!
Met de voorbereiding deed hij al helemaal niets, ik moest zelf een thema bedenken. Toen ik voorstelde om het over slangen te doen keek hij mij minachtend aan. "Denk je nu echt dat ik onderzoek ga doen naar dat soort slijmerige beesten. Jezus jij bent echt niet normaal." Geschrokken boog ik mijn hoofd en uiteindelijk werden het dolfijnen. Elk roofdier dat ik voorstelde werd met een minachtend gesnuif afgekeurd want meneer 'heeft een hekel aan roofdieren'. Dat hij dolfijnen accepteerde bewijst maar weer hoe weinig hij van biologie afweet; dolfijnen zijn een van de slimste roofdieren op aarde. Maar ja, dat hoeft hij niet te weten, ik ben allang blij dat we aan het einde van het lesuur een onderwerp hadden.

Aan het einde van de dag gonsde het nieuws als een zwerm bijen door de school: Damian was verdwenen. Net als zijn vriendin Elsa.

Het verbaasde me. Verschillende verhalen gingen de rondte. Zo zou Damian met Elsa zijn weg gelopen om te kunnen trouwen, iemand anders zei dat Damian Elsa vermoord had, weer iemand anders zei dat Elsa Damian had vermoord, en er was nog iemand die zei dat ze ontvoerd waren en dat de ontvoerders losgeld wilden. Blijkbaar waren de ouders van Damian erg rijk, niet dat het mij wat kon schelen. Ik hield me sowieso een beetje afzijdig van alle drukte. Ik hou niet van mensen, ik bedoel ze maken zich druk om dingen die helemaal niet belangrijk zijn. In elk geval voor mij niet meer na de dingen die ik gezien heb.

Ash

Daar was dus die extra training voor; Visser moest de opstelling veranderen nu Damian verdwenen was. Terwijl de hele kleedkamer een grote chaos was zat ik stil in een hoekje. Wat een kutdag. Eerst bio met dat stomme wijf en nu dit. Kon het allemaal nog erger?

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 24, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

It's all about blood... I mean loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu