PART 5

526 62 225
                                    

Ekhem

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ekhem..

Jimin bergelayut di lengan Kai sambil berjengket - jengket kecil dengan muka riang. Dah macam budak kecil tengoknya.

Kai pegang air minuman sejuk milik Taehyung dan lagi satu airnya. Kai minum dan membiarkan si Jimin duk sibuk berjengket sambil pegang lengannya.

Kai mendehem.



Kai: Jimin-shi..

Jimin: Ya? *Dongak n pandang muka Kai*

Kai: Jimin-shi tak rasa malu ke.. Berjalan dengan saya?

Jimin: *tengok muka Kai + senyum* aniyooo~ buat apa nak malu?

Kai: *nak garu kepala tapi tangannya penuh ngan air minuman*

Jimin: Jongin-ah tak perlu takut n risau~ abaikan ja pandangan orang lain, okey? Baik awak pandang saya jerr ihihihi~ *malu malu gediks*



Kai terdiam dan tengok tingkah Jimin itu. Gedik - gedik pun comel. Macam mana Kai tak terpikat dengan si pendek ini-- I Means, Jimin?

Jimin berjalan seperti biasa dan pandangannya tengok kakinya tengah menyepak batu - batu kecil.



Jimin: Jongin-ah.

Kai: Ya?

Jimin: Awak.. Tak pernah terfikir ke untuk--

Jimin mendongak dan pandang Kai dan Kai pun pandang Jimin juga.

Jimin: Berubah?

Kai: Nae?



Kai blur. Jimin tersenyum kecil melihat reaksi Kai itu seperti terkejut lalu tiber jadi blur pula.



Jimin: Maksud saya, berubah diri awak, Jongin-ah~ I Know~ awak mesti pernah terfikir kan n nak jadi seperti namja yang lain. Kan?



Kai terdiam dan pandang Jimin dengan tatapan kosong. Jimin tersenyum kecil lagi. Kedua tangan Jimin menekup pipi Kai.

Kai terkejut dengan kelakuan Jimin padanya.



Jimin: Awak tak nak berubah pun tak apa lah. Janji.. Saya nak bersama dengan awak. Boleh~? *Puppy eyes*

Kai: *jantung berdebar + mata melilau tidak keruan* eerr.. eerr..

Jimin: Oh Sorry.. *turunkan tangan + senyum tipis* siapa lah saya untuk awak kan? Saya kan pembuli n.. Suka buli awak.



Jimin tersenyum tipis pada Kai lalu tunduk kepala ke bawah dan hembus nafas dengan begitu berat sambil berjalan.

Kai terdiam lagi melihat reaksi Jimin. Kai sangat peka. Jimin bukan jenis suka menipu orang seperti menipu perasaan orang?

Jimin itu sebenarnya orang yang sangat jujur dan baik. Cuma tingkah laku Jimin sahaja yang jadi pembuli.

Budak Nerds And Pembuli [TK&KJ][Malay]Where stories live. Discover now