Europe Arch Prologue 1

25 2 0
                                    

Wilfred membawa maksud kedamaian yang diimpikan. Disinilah dia kedamaian yang dimaksudkan dengan buku yang tersusun rapi di rak yang sepatutnya. Inilah perpustakaan kampus ini yang selalu dipanggil Wilfred.

Duduknya seorang gadi bergown biru muda dan berambut blonde diikat dengan ribbon biru yang sedang fokus pada buku yang dibaca. Kipas yang terletak rapi disisi diabaikan. Setelah rasa diganggu gadis ini menoleh kearah kirinya terlihat dua orang kembar yang tersenyum manis sambil menunduk hormat.

"Puteri muda Luna, kami ingin melaporkan tentang kekecohan yang baru sahaja dibuat sebentar tadi. Saya harap Puteri muda Luna tidak keberatan untuk pergi melihatnya kerana kami tidak dapat menghentikan pelakunya dari mengoncang pintu masuk... " Kata salah seorang gadis yang memakai gown pink berenda biru itu.

Gadis yang dipanggil Puteri muda Luna itu menutup buku yang dibacanya tadi kemudian mengambil kipasnya. Dia menganguk kecil lalu berjalan kearah gerbang masuk Wilfred. "Tuan puteri Draco, kau tak penat ke kacau aku tiap hari dekat sini? " soal gadis itu lalau menarik gadis yang bergown putih merah berambut hitam dan bertopi merah itu.

Gadis yang ditarik itu tidak melupakan tongkatnya yang dia ketuk sebentar tadi lalu mengikuti jejak gadis bergown biru itu sambil menjelir kepada dua orang kembar tadi tanda kemenangan. " Trisha jangan panggil aku macam tu aku tak suka!" Bentak gadis itu.

"Ya Nova." Balas gadis yang bernama Luna Trisha yang mesra dipanggil Trisha. Lalu Trisha menghulurkan beberapa keping kertas, sebuah buku, *pena dan dakwat kepada Nova atau namanya Nova Draco.

*Pena bulu ayam yang digunakan untuk menulis

"Ehh aku kawan kau kot takkan kau nak denda aku? " soal Nova apabila menyedari fungsi fungsi bahan yang diberikan Trisha tadi. Namun daripada menjawab Trisha menambah sehelai lagi kertas yang berjaya membuatkan Nova bungkam sebentar.

"Kau tak sayangkan aku ehh Trisha. So hurt cause I really love you. But you hate me so badly." Katanya mendrama. "It's not means I hate you but do your punishment or I'll report it to the teacher, Cupcake. "Kata Trisha lalu menyambung fokusnya pada buku yang dibacanya. Kipasnya diletakkan bersebelahan dengan tongkat Nova.

Sesekali dia menghela nafas ringan menandakan dia agak penat berada di posisi yang sama sementara Nova yang sudah menyiapkan dendanya tersenyum riang.

"Trisha I'm done." Kata gadis itu separuh berbisik lalu menunjukkan kertas yang telah penuh ditulis dengan ayat. 'Saya Nova disini telah mengaku bahawa saya telah melanggar peraturan Wilfred nombor 7 iaitu bising di Wilfred dan peraturan nombor 16 iaitu membuat kekacauan di hadapan gerbang Wilfred dan telah melakukan denda yang diawasi oleh Luna Trisha iaitu ketua bahagian disiplin Wilfred'

"Good but Nova, nama kau banyak dekat dalam rekod disiplin Wilfred aku risau nanti bila sampai satu tahap kau kena gantung Wilfred." Kata Trisha bersama raut yang sukar ditafsir.

"Ouhh kau janganlah risau sekarang dah nak dekat hujung bulan lagi empat hari nanti rekod lama akan dibuang. Aku janji aku tak akan buat masaalah sampai bulan depan." Kata Nova sambil mengangkat tiga jarinya yang memberi maksud bersumpah.

Trisha melepaskan nafas berat lalu melihat ke dalam rekod disiplin di sebelahnya. Majoriti kertas disiplin berasal dari Nova kurang dari sepuluh kertas berasal dari murid lain. Dia terfikir adakah dia perlu mengurangkan jumlah salinan Nova dilain masa atau mengantikan dendanya kepada denda yang lebih berat agar tiada lagi bukti fisik selain bukti mata bahawa Nova melanggar peraturan Wilfred. Tidakkah dia tertangkap kerana memberi denda tampa catatan.

"Nova kau nak pergi mana?" Soal Trisha yang tersedar bahawa Nova telah bersedia untuk pergi meninggalkan dia sendiri. "Owh! Aku ingat nak keluar pergi pasar berdekatan. Kau nak ikut? Aku dengar diorang nak adakan pesta semperna tangkapan *Empusa." Balas Nova yang sudah bersedia untuk beredar.

"Ikut." Balas Trisha kecil lalu mengambil kipasnya dan menyimpan semula buku yang dibacanya tadi. Pada awalnya dia ingin menolak namun terdengar akan nama Empusa dia agak tertarik kerana pesta yang diadakan di pasar adalah pesta bagi rakyat namun apabila yang menangkap Empusa adalah rakyat dia agak kagum.

*Empusa adalah iblis ke-sembilan terkuat di dalam senarai iblis dan membawa maksud satu kaki. Tentu sahaja rupanya berbentuk iblis dengan satu kaki.

Nova melambai kearah sahabat yang lainya sebelum salah seorang gadis dengan gown berwarna turquoise gelab berambut hitam diisangul rapi mula bersuara. "Aku tertanya tanya kenapa lambat sangat kau panggil Luna. Biar aku teka. Kau kena denda lagi bukan?" Soal gadis itu lalu Nova mula berlari ke arah gadis bergown unggu keabuan dan berambut pink cair yang didendan longar berselit bunga.

Gadis yang bergown kelabu putih berambut coklat cair dilepaskan yang berdiri diantara mereka. Gadis itu mengosok pelan bahu gadis bergown turquoise gelab itu lembut lalu melontarkan senyuman kecil.

"Quila biarlah lagipun kita pun baru je turun tak lama pun kita tunggu. Nova lain kali jangan buat masaalah dekat Wilfred okay?" Kata gadis bergown unggu keabuan kepada Nova dan Quila yang diyakini gadis bergown turquoise gelab itu.

"Okay Stella dan thanks Olivia" Balas Quila lalu tersenyum kepada gadis bergown kelabu yang diyakini Olivia.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Yow setelah lama Lia bersembunyi dan menghilang seperti hilangnya diri lia selama pkp ni lia kembali dengan idea gila baru yang bukan sahaja memeras tangan namun juga otak lia.. Becoz ni cerita paling complicated pernah lia buat

VENOMWhere stories live. Discover now