Bölüm 1

9 3 2
                                    

'' Bu pasaj hakkında çok şüpheli bilgiler var. En son bir kız burada kayboldu.''

"Büyü olduğunu mu iddia ediyorsun yani hah !" Diye soludu Deniz büyük bir umursamazlıkla. Araştırma görevlisi olarak verildiği yerde bir kız sebebi belirsiz bir şekilde ortadan kaybolmuştu. İlk görevi bu şekilde olmamalıydı. Kaçırılma vakası olmadığına emindi çünkü yaklaşık birkaç yıl önce aynı olay yaşanmıştı. Öğrenci olduğu yıllarda haberler bu olayla çalkalanmışsa da hiçbir bulguya rastlanmamıştı.

" Hayır Deniz hanım. Bahsettiğim şey belirli aralıklarla olmuş . Buranın geleni gideni çoktur. Birçok turistin bu pasaj hakkında bildiği birçok kulaktan dolma bilgiler var. Öyle bir şeyden bahsediyor olsam şu anda da bu tarz bir haber almış olmamız lazımdı. İlk kez bir misafir gelmiyor buraya."

Deniz gergin bir şekilde ofladı. "Mağarayla alakalı bir şey olmalı."

Görev arkadaşı Murat da aynı şeyi düşünüyor olmalı ki başını salladı. " Mağaraya hep rehber eşliğinde girildi bugüne kadar . Belirli bir alandan sonra kullanımı da yasak. İlerisinin kontrolünde de hiçbir ceset bulgusuna rastlanmadı."

"Buranın faliyetinin durdurulması hakkında bir talepte bulunulmamış mı bu güne kadar ?"

"Yıllar öncesinde bu olaylardan birisi yaşandığında turistler daha da bir merak sarar oldu. Azalması gereken yerde talepler iki katı arttı. Sanırım elde edilen gelir daha cazip geldi yetkililere."

Kadın öfkeli bir şekilde elindeki dosyayı çantasının üzerine bıraktı. Çantasının yanındaki pet şişe sudan büyük bir yudum aldı.

"En son ne zaman böyle bir durumla karşılaşılmıştı?"

"Deniz hanım. Bundan iki yıl öncesinde Bir kadın kayıplara karıştı."

"Kadın olduğunu nasıl öğrendiniz?"

"Eşi ile birlikte geldiklerini fakat kendisinin klostrofobi rahatsızlığından dolayı mağaraya giremediğini söyledi adam."

"Kadın bir daha çıkmayınca da o olduğunu anladınız."

Murat sıkıntılı bir şekilde başını salladı.
"Bu olaylardan birisine kadar bir kimlik kontrolü söz konusu değildi. Adam eşinin bilgilerini bize verdi .Daha sonra mağaraya girince kimlik alma mevzusu işleme konuldu. Artık bir kaybolma durumunda kimin olduğunu tespit etmek daha kolay olacak. Şans eseri öğrendik. Kadından öncekilerin kim olduğunu bilmiyoruz bile." Elindeki dosyayı kadına uzattı " En son kaybolan kızın bilgileri "

Kadın hemen dosyanın bir özetini çıkardı.

Ece Sude Seçkin
Doğum 1999
Selçuk Üniversitesi İngiliz Dili Edebiyatı 1. Sınıf öğrencisiyken kayboldu.
Arkadaşları da olayla ilgili bir bilgiye sahip değil .
Herhangi bir tanık yok.
Olay yerine büyük annesiyle gelmiş fakat kadın Yorulduğu için ilerleyememiş. Kız da geri dönmemiş.

"Bundan öncekiler ne zamandı peki?"

"Birisi bu olayın dört yıl öncesi. Birisi iki yıl önce olmuş . Daha da önceye gidersek altı yıl. Yani sonuç olarak belirli şu yıllarda bir oluyor diyemeyiz."

Kadın elindeki kalemle saçını hızlı bir şekilde bağladı. Derin bir iç çekerken adam devam etti.

"Ekiplere haber ver. Mağaraya girmek istiyorum. "

Murat tedirgin bir sesle konuşmaya devam etti. "Ama bilmeniz gereken bir şey var ."

"Nedir?"

"Bu olaylar derinlemesine araştırılırken farkına vardığımız şeylerden birisi dolunay dönemlerine denk gelmesi oldu."

Kadın sinirle tısladı. "Şimdi de kurtadam vakası çıktı başımıza iyi mi !"

"Şu an dolunay dönemindeyiz. Yakın bir tarih. İçeri girmek çok tehlikeli. Hem ekiplerimiz daha önce baktı. Herhangi bir bulguya rastlamadılar. "

"O zaman daha ileriye gideriz!"

Murat sıkıntılı bir şekilde nefesini verdi."Deniz hanım mantık çerçevesinde o kadar kısa sürede gidilebilecek en uzun mesafeye kadar gittiler. Geri dönmemesiyle ilgili bir ilan aldığınızda geçebilecek süreyi hesaplayıp oraya kadar gidilse de hiçbir iz bulunamadı. O kadar uzağa gitmiş olmaları imkansız. Kimse bile bile o kadar uzağa gitmez."

Kadın saçlarını karıştırdı. Delirmek üzereydi.

...

Kadın uyuyamıyordu. Düşünceler beynini yiyip bitiriyor, sağlıklı düşünemiyordu.

Bir kişi değildi .

Onlarca kişi aynı durumdaydı.

Kadın derin bir şekilde üfledi.

Kuzeni Elif'in yanına gelmişti ama uyku tutmuyordu. Kucağında onun zor zaman dostu duruyordu. Ara sıra birşeyler karaladığı defterine gözlerini indirdiğinde karman çorman yazdığı yazıların farkına vardı. Kafası ne kadar dolmuşsa fark edememişti bile.

"Ece Sude Seçkin"

"Mağarada kaybolanlar hep dolunay döneminde kaybolmuş."

"Kaybolanlardan geri dönen yok."

Kadın elindeki defteri çantasına sıkıştırıp ayağa kalktı. Gidip bakmazsa burada düşünmekten ölecekti.

Elif 'in üzerini sıkıca örtüp odadan çıktı.

...

Saat sabah 8 olmuştu bile. Kadın yarı uykulu bir şekilde pasajın önüne vardı. Yavaş adımlarla pasajdan geçip mağara girişine geldi. Görevli adamın ağzından salya akıtacak kadar esnemesine aldırmadan çantasından çıkardığı belgeyi gösterdi.

"Geçebilirsiniz."

Kadın ilerledi. Bildiğimiz mağara aynı şekilde kadını karşılamıştı.

Kadın ilerlemeye devam etti. Belirli noktalardan dökülen sular kadının üzerine damlarken ürperse de yürümeye devam etti.

Nemli havaya karşı kadının nefes alışları zorlanmaya başlamıştı. Gitgide tavan ve yer arası mesafe azalıyor, alan daralıyordu.

Yoldaki ışıklandırmalar sayesinde önünü görebiliyordu. Kamera koyulmaması saçma olsa da burada hiçbir şekilde elektronik bir cihaz girişi yasaktı. Telefonlar bile dışarıda bırakılmıştı.

Kadın ilerledikçe hiçbir şey olnaması onu daha da germişti. Hibçir şeyle karşılaşamıyor olmak onu geri gitmeye yönlendirdi. Fakat geri döndüğünde aynı yol yok gibiydi. Kadın yer yön bilgisini karıştırmıştı.

"Sakin ol. Geldiğin yöne doğru dön sadece." Dedi bacaklarının titremesine engel olamazken.

Ters istikamet olduğu tarafa doğru yürümeye devam ediyordu . Yavaştan elleri de dizleri gibi titremeye başlamıştı. Aynı zamanda şiddetli bir baş ağrısı vardı. Durdu.

Hiçbir yolu hatıtlayamıyordu.

Doğru yolu bulamıyordu.

Ve sonra karşısında bir ayna gördü.

Korku tüm bedenini sararken ayağının kaymasıyla daha önce orada olmadığına emin olduğu bir yerde buldu kendini.

Düşüyordu.

...>>>

Öhm öhm ... Selamlar 🌸 nasılsınız?

Ben yazmaya çalıştığım hikayenin ilk bölümünün minicik gerici olduğunun farkındayım. Ama devamında asıl konular başlıyor . Bu bölümü geçiş bölümü olarak düşünebiliriz. Havada kalmaması için bu tarz bir bölüme ihtiyacımız vardı. Umarım keyif alacağımız bir hikaye olur. Daha önce bu tarz bir kurgum olmamıştı. Gerçek dışı unsur kullanmak zor bir şeymiş onu fark ettim ʘ‿ʘ

Umarım kurguda tıkanma yaşamam. Şu an için devamını görebiliyorum o yüzden mutluyum bir tık (◔‿◔)

KARA KUĞU Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin