03 | TDC

239 107 3
                                    

"Good morning abang-abang kembar." sapa Diantha dengan ceria. "Eh bila Mama Papa balik?" tanya Diantha setelah melihat kelibat orang tuanya yang elok duduk di meja makan itu.

Diantha terus mencium pipi Mama Papanya lalu duduk disebelah Niesh.

"Pukul 2 pagi tadi mama papa sampai." balas Mama. Diantha hanya menganggukkan kepalanya sahaja.

"Adik, nanti suruh Jayden datang rumah sebab mama ada buat makan-makan sikit." Diantha hanya menganggukkan kepalanya sahaja setelah mendengar arahan Mamanya.

Mereka sekeluarga terus bersarapan tanpa mengeluarkan sebarang bunyi.

"Adik dah habis makan." ujar Diantha lalu berjalan menuju ke sinki dengan membawa pinggannya. Selepas meletakkan pinggannya ke dalam sinki dia terus berjalan menuju ke taman yang berada di halaman rumah mereka.

───────────────────────────

JaydenAlexSmith❤

Jayjay

Nak apa?

Mama jemput kau datang rumah
Ada makan² sikit

Boleh aja

Oh ya aku nak kau cari maklumat pasal kawan² abang aku

Ala kenapa kau tak cari sendiri Nyah

Aku malas

Banyaklah kau punya malas
Nanti aku datang rumah kau aku kasi tahu maklumat pasal kawan² beruk tu

Oyeah that's my Nyahh
See yaa

───────────────────────────


"Assalamualaikum." Diantha terus menoleh ke arah orang yang memberi salam itu.

"Waalaikumussalam ada apa?" tanya Diantha kepada tiga orang jejaka itu.

"Kembar-kembar tu mana?" tanya Rayyan dengan pandangan yang dingin.

"Ada kat dalam. Masuklah sana." arah Diantha. Nak je Diantha cocok biji mata lelaki dingin tu. Tak reti pandang orang elok-elok ke?!

Menyampah.

"Dian tak nak masuk juga ke?" tanya Ameer. Diantha hanya menggelengkan kepala nya sahaja tanda menolak ajakan Ameer itu.

Mereka bertiga terus masuk ke dalam rumah untuk berjumpa dengan 4 orang kembar tu. Diantha hanya memandang mereka dengan pandangan yang hairan.

Kenapa mereka nak jumpa abang² kembar?

"Woi Nyah!" sergah Jayden dengan suara perempuan jadiannya. Diantha terus mengurut dadanya apabila mendengar suara si Jayden itu.

"Tak reti nak tegur elok-elok ke?" Diantha terus memandang tajam ke arah Jayden.

"Kau tengok apa tadi?" tanya Jayden lalu duduk disebelah Diantha.

"Kita borak kat tempat lain." ajak Diantha. Jayden hanya mengikuti langkah Diantha yang masuk ke dalam rumah itu.

Mereka berjalan seiringan sehingga ke ruang tamu.

TENGKU DIANTHA CARLA | EDITING Where stories live. Discover now