الاقتباس الثالث

1K 104 54
                                    

عويد بين صاحي ونايم سامع صوت چودي بتصرخ فتح عينه شاف نظراتها وايدها اللي ممدودة ليه بستغاثه، فاق من الضربه وقعد على ضهر العربية ومسك راسه بايده جامد وفضل يتلفت حوليه يشوف هيتصرف ازاي، قام طلع فوق ضهر الكبينه اللي فيها السواق وفضل يضربه باللكميات في وشه وفتح الباب برجله وهو ماسك في سقف العربيه ورمه السواق بره العربية دخل بسرعة عدل الدركسيون وواضح من وشه أنه كان بيجرب الموت و اول مابدأ يتمالك نفسه وصله قلم ثلاثي الابعاد على وشه من اللي قاعد جنبه و لف حبل على رقبة، عويد حاول يفك الحبل بايد ويتحكم في العربية بايده التانيه، لحد ما ساب الحبل وراح بايده يمسك شومه كانت على التبلوه وضرب بيها اللي كان بيخنقه بالحبل ضربات ورا ضربة على دماغه وكان فقد السيطرة على العربية ساب العربية ونط، اخد باله أحمد من اللي بيحصل في العربية اللي ورا وقال للسواق: سوق بسرعة.
عويد مستسلمش قام لقى موتوسيكل زق صاحبه من عليه و ركبه وطلع ورا العربية اللي فيها چودي بسرعة جدا.
چودي بهدوء: يا جماعة وقفوا العربية وخلوني اقوله أني معاكم في أمان واني كنت فاهمه غلط.
أحمد بقوه: ده بلطجي وياعالم يعمل فيكى ايه....؟ أنا لازم احميكى منه ده بيستغل طيبتك وسوء التفاهم اللي حصل وبيلعب عليه.
چودي حطت ايدها على دماغها وبقت متلخبطه هو مين مع مين هو اللي بيحصل ده بجد ولا هي في حلم، طيب دلوقتى المفروض بتهرب من مين ومع مين ؟!
فاقت من شرودها على صوت عويد اللي وصل جنب شباك السواق وبيضربه ضربه في دماغه بالشومه اللي كانت معاه ومن قوة الضربه الراجل مال على جنبه أحمد طلع بسرعه قدام وحاول يسيطر على العربية
دنيا وهي بتصوت بخوف:  يا لهوووي قلتلك يا احمد البودي جارد مايمشيش هنعمل ايه دلوقتي مع المجنون ده؟
چودي وهي تحاول تدافع عن عويد: يا طنط اهدى عويد طيب.
دنيا مسكت چودي من شعرها جامد: انتى تخرصي خالص كل اللي بيحصلنا ده من تحت راسك.
چودي بقت بتتخبط في اركان عقلها من التوهان وتبديل الأدوار وقالت في سرها: هو ايه اللي بيحصل ده، عويد من ثانيه قالي نفس الكلام؟
عويد بص ليها بعيون خوف وبصوت عالي: چودي نطي على ضهر الموتوسيكل، يلا يا چودي متخفيش نطى، أنا جنبك نطي يلا.
چودي بصت لعويد اللي عيونه كلها قلق ورعب، ولدنيا اللي بتشد في شعرها بكل جبروت وعلى أحمد اللي سابها وبيحاول يتحكم في العربية.
**********
جودي هنا وضعها ناووو جراى ايه يا عالم صايع هو مين معايا ومين بيكرهني🤣🤣🤣🤣🤣🤣

بوليصة تأمينحيث تعيش القصص. اكتشف الآن