Bölüm 1

95 3 1
                                    

Aralık camdan içeri giren rüzgar perdeyi aralıyordu, güneş doğmuştu çoktan. Zavallı genç kadın hiç uyuyamamıştı, nasıl uyuyabilirdi ki? Eşiyle olan kavgaları, ailesinin evliliği üzerindeki etkileri, boşanma davaları falan derken Alanis artık bunları kaldıramıyordu, ve geceleri uykusuz kalıyordu. Kafasına taktığı eşini kaybetmesi değildi, eşinin değişmesiydi, ilk tanıştıkları adam değildi artık. Alanis'i aldatmıştı, bu olayda Alanis'in sabrını taşırmıştı ve sonunda boşanmışlardı. Alanis'in kafasını dinlemeye ihtiyacı vardı, ailesinden uzaktaydı,en yakın arkadaşı Ella'dan uzaktaydı,Ella küçük bir sahil kasabasında yaşıyordu. Ailesi küçükken oraya tatile gittiklerinde tanışmışlardı, ve Ella'yı tanıdığından beri ailesine yalvarıp oraya tatile gitmek için çırpınıyordu,git gel çok yakın dost olmuşlardı. Ella, Alanis'e defalarca yanına taşınmasını söylemişti ama Alanis kabul etmiyordu. Tatil için çok güzel bir yerdi, ama bir ömür geçirmek için de güzel miydi?

Alanis, arkadaşıyla çoktandır konuşmadığını düşündü, en son davanın açıklandığı gün aramıştı eşiyle ayrıldığını söylemek için, bir süre zaten telefonunu kapalı tutmuştu, iştende izin istemişti.

Ella'nın numarasını tuşladıktan sonra kulağına götürdü telefonu, Ella'nın neşeli sesi telefonu doldurunca gülümsedi Alanis, ne çok özlemişti arkadaşını,yıllardır görüşmüyorlardı, konuşmaya başladı Alanis, konu konuyu açtıkca Ella, Alanis'e kasabaya uğramasını, zaten işten izin aldığını, eski dostların özlem gidermesi gerektiğini söyledi. Alanis'in plan aklına yattı, gülümsedi. Alanis yıllar sonra arkaşını canlı canlı görebilecekti... İnternet görüşmeleri cidden canını sıkmaya başlamıştı. Neşeli sesiyle konuştu Alanis;

"Sanırım otobüsten iner inmez, kemiklerini sarılmaktan kıracağım"

Ella bu cümleyi duyunca adeta, çığlık attı çünkü bu bir kaç güne yanındayım demek oluyordu, Alanis Ella'nın bu haline kahkaha attı, ve o deli kızı tanıdığı için bir kez daha mutlu oldu.

Sevgi sözcüklerinden sonra ikiside birbirine öpücükler yollayıp kapattılar telefonu. Alanis dolabına doğru yöneldi, bavulunu hazırlasa iyi olacaktı, daha sonra uğraşmak istemiyordu. Ella'ya telefonda söylemeyi unutmuştu bileti alması gerektiğini haber verecekti, tekrar aramak yerine kısa bir mesaj attı ''El, bileti almayı unutma, biliyorsun kimseyle uğraşmaya halim yok, öptüm'' cidden genç kadının kimseyle uğraşmaya hali yoktu, şuan ne haldeydi bilmiyordu bile, tatile çıkacağını ailesine de haber vermesi gerekiyordu, aramak yerine annesine mesaj atmak istedi, çünkü annesinin boş dırdırlarını çekmeye hiç hiç hiç hali yoktu.

Ella mesaj atmıştı,mesajda bileti aldığını, yarın akşam yola çıkacağını söylüyordu, gülümsedi Alanis, çocukluğunun geçtiği yerleri özlemişti sonuçta.

Yaz aylarına girmeye az kalmıştı ama hava yaz ayındaymış gibi sımsıcaktı, Alanis böyle havaları çok severdi, yaz onun için önemliydi, ne olursa olsun başlangıçtı, işler tatil oluyordu, sorunlar tatil oluyordu, yeni insanlar demekti yaz, ama asıl bu yaz onun için çok önemliydi, dönem noktasıydı. Artık hayatı değişecekti,eskiyi unutacaktı, yazla beraber yeni bembeyaz sımsıcak bir sayfa açacaktı. 

Bavulunun sinir bozucu fermuarını açtı, madem herşeyi değiştirmek istiyordu önce bavulundan başlasa iyi olacaktı.

Dolabına doğru yöneldi, kapakları açtı ve düşündü

''Bu yaz daha güneşli ve neşeli olacak, bu yaz başka bir yaz olacak!''


AŞKIN YAZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin