Ön Söz + Giriş

111 11 20
                                    

Okumaya başladığınız tarihi alalım burayaaa...


Ön Söz


Öncelikle yeni bir kurguya her biriniz hoş geldiniz!

Bölümleri ve kitapla alakalı duyuruları kaçırmamak için beni takip edip kitabı kütüphanenize ekleyebilirsiniz.

Instagram'da bölüm gelmeden önce haber vereceğim. O yüzden oradan beni takip ederseniz bölümlerin ne zaman geleceğini görürsünüz. 

Her bir karakterin tamamen aykırı ve farklı kişilikleri olduğundan ve kurgudaki olaylar diğer kurgularıma nazaran daha karmaşık olduğundan, bu kurgudaki bölümler diğer kurgularım gibi düzenli bir gün ve saatte gelemeyecek. Ama elimden geldiğince çabuk atacağım.

Kitapta on iki ana karakterimiz olsa da aralarından birkaçı daha fazla ,ister istemez, öne çıkacaktır.

On iki karakteri akılda tutmak zor olacağından ilk dört bölüm dört grubun her üç üyesini tanıtmakla geçecek. Bence okuyunca daha iyi anlarsınız.

Burcunuz tabii ki de kurguda olacaktır, onun başına gelen veya kötü bir kişiliği olması veya size benzemeyen bir yönü olursa lütfen alınmayın. Onlar genelleme ve sadece karakterler, sizi ve burcunuzu yüzde yüz yansıtmıyorlar. 

Her burç belirli özellikleri abartılarak yazıldı. Ve oldukça objektif yazıldı. Kendim birçok özelliğini taşıdığım burcumun bile özelliklerini taşıyan benimle alakası yok. Her şey abartı!

Bunun da ufak bir uyarısını yaptığıma göre... Umarım bu kurguyu beğenirsiniz, ben yazarken çok eğleniyorum çünkü.

Yeni bir serüvene hoş geldiniz.

Yıldızınız parlasın... 



Giriş


Zodiastha, on iki ana tanrının, insanlardan uzak olan yaşadıkları diyarın adı. Burası aklınıza gelebilecek her şeyi barındırıyor. Hem de fazlasıyla...

On iki yıldızı temsil eden, on iki tanrı... Birbirlerinden tamamen farklı kişilik özelliklerine sahipken bazıları birbirleriyle uyumlu, bazıları tamamen zıt. 

Diyar dörde bölünmüş durumda. Ateş, Hava, Su ve Toprak grupları, birbirleriyle iletişime geçemeyecek şekilde ayrılar. En azından döngünün ilk bin sekiz yüzlük yarısında...

Her bir tanrının kendi Zodia'sına göre güçleri ve kişilikleri var. Zodia, tanrılar ve çocuklarına denir. Ebeveynler, çocuklarına tanrılık görevleri ve güçlerini devreder. Ve bu döngü böyle sürer.

Astha'lar ise tanrılar ve insanlar arasında kalan ara gruptur. Her Astha bağlı olduğa gruba dahildir. Her ne kadar bir insan ile neredeyse aynı statüde olsalar da Zodiastha'da doğar, yaşar ve ölürler. Oranın kültürüne ve süslü yapısına adapte olmuşlardır. Zamanı geldiğinde Astha'lardan seçilen biri yıldızının tanrısıyla evlenir ve soy devam eder. 

Grupların şatoları her birinin alanı içerisindeki büyülü demirliklerin ardında. Gruba mensup olmayanlar giriş veya çıkış yapamıyor. Dört şatonun ortası ise büyülü ormanla kaplı. Giriş ve çıkış yasak çünkü içerisinde ciddi tehlikeler saçan türlü yaratıklar yaşamakta.

Her bin sekiz yüz yılda bir demirlikler yerin altına iner ve bir bin sekiz yüz yıl açık kalır. Demirlikler indiğinde Baş tanrı görevini bir diğer tanrıya devreder.

Baş tanrı olmak kolay değildir. Diğer tanrıları yönetirken, insan dünyasında her şeyin yolunda gittiğinden emin olmak zorundadır. Bu görev kötü ellere geçmemeli, bu yüzden seçimi yapmak bir ayı bulur. 

İnsanlar bağlı olduğu yıldız ve tanrının kişiliklerinden parçalar barındırırken onlar gibi güçlü ve uçta yaşayamıyorlar. Ancak her seçim zamanı Baş Tanrının yanına hangi burcun insanları daha çok yükselmişse yardımcı olarak geçiyor.

Yükseliş, belirli şeylerle artıp azalabiliyor. Toplumdaki basmakalıp etik değerlerinden çok daha derin olan kurallara sahip. İnsanlar bunları bilmeden yaşıyor ve onları temsil eden tanrıyı, Yardımcı Tanrı olarak yüceltiyorlar.

Bu her döngüde gerçekleşmese de bazı yıllar Yardımcı Tanrı var olabiliyor. Gerçekleşememe sebebi ise insanların tanrılarını yükseltecek eylemleri gerçekleştirmemeleri.

Baş Tanrı olan yıldız bir sonraki seçimlere katılamıyor...



Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Birbirlerini yüzyıllar boyu hiç görmemiş grupların karşılaşması nasıl olacak?

Hangi tanrı Baş Tanrı olmaya yetecek güce ve kıdeme sahip?

Distopik, fantastik ve kesinlikle dramatik...

Zodiastha'ya hoş geldiniz!

Tanrıların taht savaşına hazır mısınız?


Baş Tanrı olacak burç tahmininizi şimdiden buraya alalım...



Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 14, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ZODIASTHAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin